Malý vzhledem, velký výkonem

30. května 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
30. května 2005, 00:00

CITROEN C1 Nová vozítka z kolínské automobilky TPCA postupně odkrývají své přednosti. Jako první je odtajnil Peugeot s modelem 107, nyní je čas pro představení Citroenu C1. Příchod Citroenu C1 na český trh (prodávat se začne na počátku června) zkompletuje nabídku modelů osobních aut tohoto francouzského výrobce od malých aut, přes střední třídu až po luxusní limuzíny.

CITROEN C1

Nová vozítka z kolínské automobilky TPCA postupně odkrývají své přednosti. Jako první je odtajnil Peugeot s modelem 107, nyní je čas pro představení Citroenu C1.

Příchod Citroenu C1 na český trh (prodávat se začne na počátku června) zkompletuje nabídku modelů osobních aut tohoto francouzského výrobce od malých aut, přes střední třídu až po luxusní limuzíny. Jde o kompaktní, čtyřmístný vůz s délkou 3,43 metru, přitažlivého stylu s výkonnými motory a třídveřovou nebo pětidveřovou karosérií.

BEZPEČNOST ZA NÍZKOU CENU

Jednoznačným požadavkem na vozy poslední generace je především bezpečnost. Tu nový Citroen C1 bezpochyby splňuje. Bezpečnost začíná u podvozku, přední brzdy disponují větranými kotouči, systémy ABS, EBD, CSC i airbagy řidiče a spolujezdce jsou součástí sériové výbavy. Další výhodou jsou kompaktní rozměry, které nijak negativně neovlivňují jeho vnitřní prostor.

Model C1 je tak vhodným vozem pro každodenní provoz, přičemž jeho provozní náklady jsou stejně přitažlivé jako pořizovací cena. Kategorie malých vozidel a snadné řízení ho zařazuje do segmentu automobilů určených zejména do městského provozu. Největšími konkurenty modelu budou jeho „kolínští bratři“ Peugeot 107 a Toyota Aygo.

PROSTOR PŘEKVAPÍ

Ač malý vzhledem, nabízí C1 čtyři plnohodnotná místa k sezení a vnitřní prostor, který je skutečně silnou stránkou tohoto modelu. Ocenitelná je zejména šířka vozu ve výšce loktů a výška ke stropu u předních sedadel. Základní objem zavazadlového prostoru je 139 litrů u pětidveřové verze a 130 litrů u třídveřové verze. Při sklopení zadních sedadel lze dosáhnout objemu až 751 litrů u pětidveřové verze a 712 litrů u třídveřové verze.

Model bude od počátku k dispozici se dvěma typy motorů - litrový benzinový s výkonem 50 kilowattů a naftový motor o objemu 1,4 litru a výkonu 40 kilowattů. Kombinovaná spotřeba dieselu by se měla pohybovat kolem 4,1 litru na 100 kilometrů. Oba motory jsou k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou, pro benzinovou verzi je určena ještě speciální poloautomatická převodovka SensoDrive.

POHLED DOVNITŘ

V interiéru „cé jedničky“ zaujmou především sdružená přístrojová deska na sloupku či množství různě velkých odkládacích prostorů vpředu i vzadu.

Taublka

CITROEN C1 SX 1,0 I

Objem motoru 998 cm3

Výkon 50 kW

Nejvyšší rychlost 160 km/hod

Průměrná spotřeba 4,6 l/100 km

Cena 278 900 korun

Foto autor| foto: Citroen

Mohlo by vás zajímat

Finance
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít