Malý vzhledem, velký výkonem

30. května 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
30. května 2005, 00:00

CITROEN C1 Nová vozítka z kolínské automobilky TPCA postupně odkrývají své přednosti. Jako první je odtajnil Peugeot s modelem 107, nyní je čas pro představení Citroenu C1. Příchod Citroenu C1 na český trh (prodávat se začne na počátku června) zkompletuje nabídku modelů osobních aut tohoto francouzského výrobce od malých aut, přes střední třídu až po luxusní limuzíny.

CITROEN C1

Nová vozítka z kolínské automobilky TPCA postupně odkrývají své přednosti. Jako první je odtajnil Peugeot s modelem 107, nyní je čas pro představení Citroenu C1.

Příchod Citroenu C1 na český trh (prodávat se začne na počátku června) zkompletuje nabídku modelů osobních aut tohoto francouzského výrobce od malých aut, přes střední třídu až po luxusní limuzíny. Jde o kompaktní, čtyřmístný vůz s délkou 3,43 metru, přitažlivého stylu s výkonnými motory a třídveřovou nebo pětidveřovou karosérií.

BEZPEČNOST ZA NÍZKOU CENU

Jednoznačným požadavkem na vozy poslední generace je především bezpečnost. Tu nový Citroen C1 bezpochyby splňuje. Bezpečnost začíná u podvozku, přední brzdy disponují větranými kotouči, systémy ABS, EBD, CSC i airbagy řidiče a spolujezdce jsou součástí sériové výbavy. Další výhodou jsou kompaktní rozměry, které nijak negativně neovlivňují jeho vnitřní prostor.

Model C1 je tak vhodným vozem pro každodenní provoz, přičemž jeho provozní náklady jsou stejně přitažlivé jako pořizovací cena. Kategorie malých vozidel a snadné řízení ho zařazuje do segmentu automobilů určených zejména do městského provozu. Největšími konkurenty modelu budou jeho „kolínští bratři“ Peugeot 107 a Toyota Aygo.

PROSTOR PŘEKVAPÍ

Ač malý vzhledem, nabízí C1 čtyři plnohodnotná místa k sezení a vnitřní prostor, který je skutečně silnou stránkou tohoto modelu. Ocenitelná je zejména šířka vozu ve výšce loktů a výška ke stropu u předních sedadel. Základní objem zavazadlového prostoru je 139 litrů u pětidveřové verze a 130 litrů u třídveřové verze. Při sklopení zadních sedadel lze dosáhnout objemu až 751 litrů u pětidveřové verze a 712 litrů u třídveřové verze.

Model bude od počátku k dispozici se dvěma typy motorů - litrový benzinový s výkonem 50 kilowattů a naftový motor o objemu 1,4 litru a výkonu 40 kilowattů. Kombinovaná spotřeba dieselu by se měla pohybovat kolem 4,1 litru na 100 kilometrů. Oba motory jsou k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou, pro benzinovou verzi je určena ještě speciální poloautomatická převodovka SensoDrive.

POHLED DOVNITŘ

V interiéru „cé jedničky“ zaujmou především sdružená přístrojová deska na sloupku či množství různě velkých odkládacích prostorů vpředu i vzadu.

Taublka

CITROEN C1 SX 1,0 I

Objem motoru 998 cm3

Výkon 50 kW

Nejvyšší rychlost 160 km/hod

Průměrná spotřeba 4,6 l/100 km

Cena 278 900 korun

Foto autor| foto: Citroen

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít