Malý vůz s rozměry střední třídy

20. února 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
20. února 2006, 00:00

HONDA CITY Japonská automobilka Honda představila novou zbraň v nejžádanější třídě malých vozů. Nový vůz Honda City je sportovní, elegantní sedan, využívající důmyslné uspořádání interiéru modelu Jazz.

foto: Honda

HONDA CITY Japonská automobilka Honda představila novou zbraň v nejžádanější třídě malých vozů. Nový vůz Honda City je sportovní, elegantní sedan, využívající důmyslné uspořádání interiéru modelu Jazz. Nová Honda City poskytuje pohodlí a funkčnost většího vozu, ovšem bez vyšších provozních nákladů spojených s provozem velkého automobilu. Základem pro vyřešení těchto protichůdných požadavků jsou především účinný kompaktní motor, pod podlahou kabiny centrálně uložená palivová nádrž ve spojení se stejně kompaktním zavěšením předních a zadních kol. JEDEN MOTOR, DVĚ PŘEVODOVKY Honda City bude na trhu pouze s jedním motorem o objemu 1,4 litru a výkonu 61 kilowattů, zákazník pak může volit mezi klasickou pětistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou typu CVT. Design přední části vozu důvěrně připomíná ostatní modely Honda. Rozšířené spodní hrany dveří, které dávají karoserii robustnější vzhled, přímo odkazují na model Jazz. Také výrazně skloněné přední sklo připomíná model Jazz s jeho charakteristickou krátkou přídí. Honda očekává s modelem City v rámci hodnocení testů EuroNCAP výborné výsledky. Významnou inovaci v oblasti pasivní bezpečnosti představuje nový obloukový tvar předního podélného nosníku, který hraje klíčovou roli při distribuci nárazové energie do rámu podlahy v případě čelního nárazu. Příčné nosníky rámu podlahy nejenže obklopují palivovou nádrž a poskytují jí tak ochranu po celém obvodu, ale přispívají také k vysoké tuhosti karoserie. TŘI VERZE VÝBAVY Model City bude nabízen ve třech verzích výbavy: S, Cool a ES. Již standardní výbava verze S zahrnuje dva čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, předepínače předních bezpečnostních pásů a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Dále pak výškově nastavitelné sedadlo řidiče, držáky pohárků s nápoji vpředu i vzadu, autorádio s CD přehrávačem a dvěma reproduktory vpředu a nárazníky v barvě karoserie. Verze ES potěší řidiče například osvětlením přístrojového vybavení Optitron, které funguje ve třech režimech. Při vypnutém motoru jsou všechny tři ukazatele v přístrojovém štítu na pohled černé, po otevření dveří se částečně rozsvítí a po zapnutí klíčku v zapalování se rozsvítí naplno. MALÝ VELKÝ

Honda City nabízí velikost vnitřního prostoru srovnatelnou s vozy střední třídy při zachování vnějších rozměrů odpovídajících segmentu malých vozů. Díky použití malé globální platformy poskytuje City pohodlí a funkčnost většího vozu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda City 1.4 Cool**  

 Objem motoru: 1339 ccm 
 Maximální výkon: 61 kW
 Maximální rychlost:  175 km/hod
 Průměrná spotřeba: 5,6 l/100 km
 Objem zavazadlového prostoru:  500 l
 Cena: 379 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče