Malý sedan s komfortem limuzíny

08. září 2008, 08:00 - Erich Handl
08. září 2008, 08:00

VYZKOUŠELI JSME - LEXUS IS 250 - Nejmenším sedanem japonského Lexusu je model IS. Na rozdíl od velkých limuzín této značky je to vůz dostupný i živnostníkovi, v České republice se prodává jeho letošní verze od 809 tisíc korun s DPH. Profit jej vyzkoušel v redakčním testu.

Konstruktéři Toyoty si dali v polovině osmdesátých let za cíl vyvinout auta, která by mohla konkurovat luxusním mercedesům, bavorákům nebo jaguarům. Nakonec vznikla samostatná značka Lexus, která nabízí jen drahé manažerské a podnikatelské vozy. Většina z modelů se v tuzemsku prodává za milionové částky, neplatí to ale o nejmenším sportovním sedanu IS. Jeho první generace přišla na trh před devíti lety jako odpověď na BMW řady 3. Co japonec nabízí za 800 tisíc korun?

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Lexus IS 250 je služebním vozem pro středního podnikatele. Jako sedan nemá možnost odpočtu DPH, je to typicky manažerské auto využitelné i pro rodinu. Nabízí za solidní peníze komfort velkých limuzín.

Elegantní karoserie má dynamické tvary, vychází z širokého profilu a sebejistých linií. Hlavní předností vozu je ale komfort a sofistikované vybavení. Kabina je plná kvalitních materiálů, auto se chlubí takovými vymoženostmi, jako je například vyladěný zvuk mechanismu zamykání. Po nasednutí jsme si připadali jako v kokpitu závodního stroje. Palubní deska je mírně přetechnizovaná, ale optitronové sdružené přístroje vypadají skvěle.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Lexus IS 250 typ vozu - pětimístný sedan motor - benzinový šestiválec objem válců - 2,5 litru převodovka - automat, 6 stupňů max. výkon - 153 kilowattů max. rychlost- 225 km/hod zrychlení 0-100 - 8,4 sekundy spotřeba - 9,1 l/100 km kufr** - 378 litrů

Šestiválec s přímým vstřikováním a hliníkovým blokem poskytuje opulentní výkon 153 kilowattů, což zaručuje briskní rozjezd na křižovatce. Na dálnici ale auto mezi nejrychlejší nepatří, náš vůz vybavený šestistupňovým automatem dokázal jet nejvýše 225 kilometrů v hodině. Na velké limuzíny s omezovačem na hodnotě 250 kilometrů to nestačí, „íesko“ přece jen svojí rychlostí a jistotou ve stopě zůstává ve střední třídě. Automat také neřadí zrovna nejrychleji, má delší prodlevy mezi rychlostmi, pro dynamiku si řidič musí nastavit manuální sekvenční řazení. K dalším minusům patří skutečnost, že nelze vypnout stabilizační systém.

Elektronika je nicméně hlavním plusem sedanu. Vůz si lze nechat vybavit například takzvaným přednárazovým bezpečnostním systémem. Ten používá radar s milimetrovou délkou, který je schopen zjistit nebezpečné překážky před autem a pomáhá prý snížit možnost zranění, když už je srážka nevyhnutelná. To vše je podtrženo manažerskou klasikou – audiosystémem Mark Levinson s navigací, dotykovou obrazovkou nebo zadní parkovací kamerou. Lexus IS sice není pravá podnikatelská limuzína, nabízí ale za slušné peníze srovnatelný komfort.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Steam rozjel letní výprodeje her. Nákupní horečku mu ale překazili „hackeři“
New York Times diskuze nezruší. Hloupé komentáře bude mazat umělá inteligence
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít