Malý sedan s komfortem limuzíny

08. září 2008, 08:00 - Erich Handl
08. září 2008, 08:00

VYZKOUŠELI JSME - LEXUS IS 250 - Nejmenším sedanem japonského Lexusu je model IS. Na rozdíl od velkých limuzín této značky je to vůz dostupný i živnostníkovi, v České republice se prodává jeho letošní verze od 809 tisíc korun s DPH. Profit jej vyzkoušel v redakčním testu.

Konstruktéři Toyoty si dali v polovině osmdesátých let za cíl vyvinout auta, která by mohla konkurovat luxusním mercedesům, bavorákům nebo jaguarům. Nakonec vznikla samostatná značka Lexus, která nabízí jen drahé manažerské a podnikatelské vozy. Většina z modelů se v tuzemsku prodává za milionové částky, neplatí to ale o nejmenším sportovním sedanu IS. Jeho první generace přišla na trh před devíti lety jako odpověď na BMW řady 3. Co japonec nabízí za 800 tisíc korun?

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Lexus IS 250 je služebním vozem pro středního podnikatele. Jako sedan nemá možnost odpočtu DPH, je to typicky manažerské auto využitelné i pro rodinu. Nabízí za solidní peníze komfort velkých limuzín.

Elegantní karoserie má dynamické tvary, vychází z širokého profilu a sebejistých linií. Hlavní předností vozu je ale komfort a sofistikované vybavení. Kabina je plná kvalitních materiálů, auto se chlubí takovými vymoženostmi, jako je například vyladěný zvuk mechanismu zamykání. Po nasednutí jsme si připadali jako v kokpitu závodního stroje. Palubní deska je mírně přetechnizovaná, ale optitronové sdružené přístroje vypadají skvěle.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Lexus IS 250 typ vozu - pětimístný sedan motor - benzinový šestiválec objem válců - 2,5 litru převodovka - automat, 6 stupňů max. výkon - 153 kilowattů max. rychlost- 225 km/hod zrychlení 0-100 - 8,4 sekundy spotřeba - 9,1 l/100 km kufr** - 378 litrů

Šestiválec s přímým vstřikováním a hliníkovým blokem poskytuje opulentní výkon 153 kilowattů, což zaručuje briskní rozjezd na křižovatce. Na dálnici ale auto mezi nejrychlejší nepatří, náš vůz vybavený šestistupňovým automatem dokázal jet nejvýše 225 kilometrů v hodině. Na velké limuzíny s omezovačem na hodnotě 250 kilometrů to nestačí, „íesko“ přece jen svojí rychlostí a jistotou ve stopě zůstává ve střední třídě. Automat také neřadí zrovna nejrychleji, má delší prodlevy mezi rychlostmi, pro dynamiku si řidič musí nastavit manuální sekvenční řazení. K dalším minusům patří skutečnost, že nelze vypnout stabilizační systém.

Elektronika je nicméně hlavním plusem sedanu. Vůz si lze nechat vybavit například takzvaným přednárazovým bezpečnostním systémem. Ten používá radar s milimetrovou délkou, který je schopen zjistit nebezpečné překážky před autem a pomáhá prý snížit možnost zranění, když už je srážka nevyhnutelná. To vše je podtrženo manažerskou klasikou – audiosystémem Mark Levinson s navigací, dotykovou obrazovkou nebo zadní parkovací kamerou. Lexus IS sice není pravá podnikatelská limuzína, nabízí ale za slušné peníze srovnatelný komfort.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče