Malý sedan s komfortem limuzíny

08. září 2008, 08:00 - Erich Handl
08. září 2008, 08:00

VYZKOUŠELI JSME - LEXUS IS 250 - Nejmenším sedanem japonského Lexusu je model IS. Na rozdíl od velkých limuzín této značky je to vůz dostupný i živnostníkovi, v České republice se prodává jeho letošní verze od 809 tisíc korun s DPH. Profit jej vyzkoušel v redakčním testu.

Konstruktéři Toyoty si dali v polovině osmdesátých let za cíl vyvinout auta, která by mohla konkurovat luxusním mercedesům, bavorákům nebo jaguarům. Nakonec vznikla samostatná značka Lexus, která nabízí jen drahé manažerské a podnikatelské vozy. Většina z modelů se v tuzemsku prodává za milionové částky, neplatí to ale o nejmenším sportovním sedanu IS. Jeho první generace přišla na trh před devíti lety jako odpověď na BMW řady 3. Co japonec nabízí za 800 tisíc korun?

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Lexus IS 250 je služebním vozem pro středního podnikatele. Jako sedan nemá možnost odpočtu DPH, je to typicky manažerské auto využitelné i pro rodinu. Nabízí za solidní peníze komfort velkých limuzín.

Elegantní karoserie má dynamické tvary, vychází z širokého profilu a sebejistých linií. Hlavní předností vozu je ale komfort a sofistikované vybavení. Kabina je plná kvalitních materiálů, auto se chlubí takovými vymoženostmi, jako je například vyladěný zvuk mechanismu zamykání. Po nasednutí jsme si připadali jako v kokpitu závodního stroje. Palubní deska je mírně přetechnizovaná, ale optitronové sdružené přístroje vypadají skvěle.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Lexus IS 250 typ vozu - pětimístný sedan motor - benzinový šestiválec objem válců - 2,5 litru převodovka - automat, 6 stupňů max. výkon - 153 kilowattů max. rychlost- 225 km/hod zrychlení 0-100 - 8,4 sekundy spotřeba - 9,1 l/100 km kufr** - 378 litrů

Šestiválec s přímým vstřikováním a hliníkovým blokem poskytuje opulentní výkon 153 kilowattů, což zaručuje briskní rozjezd na křižovatce. Na dálnici ale auto mezi nejrychlejší nepatří, náš vůz vybavený šestistupňovým automatem dokázal jet nejvýše 225 kilometrů v hodině. Na velké limuzíny s omezovačem na hodnotě 250 kilometrů to nestačí, „íesko“ přece jen svojí rychlostí a jistotou ve stopě zůstává ve střední třídě. Automat také neřadí zrovna nejrychleji, má delší prodlevy mezi rychlostmi, pro dynamiku si řidič musí nastavit manuální sekvenční řazení. K dalším minusům patří skutečnost, že nelze vypnout stabilizační systém.

Elektronika je nicméně hlavním plusem sedanu. Vůz si lze nechat vybavit například takzvaným přednárazovým bezpečnostním systémem. Ten používá radar s milimetrovou délkou, který je schopen zjistit nebezpečné překážky před autem a pomáhá prý snížit možnost zranění, když už je srážka nevyhnutelná. To vše je podtrženo manažerskou klasikou – audiosystémem Mark Levinson s navigací, dotykovou obrazovkou nebo zadní parkovací kamerou. Lexus IS sice není pravá podnikatelská limuzína, nabízí ale za slušné peníze srovnatelný komfort.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Elektromobilů a hybridů u nás přibývá. Je jich přes jedno procento
Synology uvádí základní čtyřdiskový NAS. Je rychlejší a úspornější
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít