Malý furgon z Francie

25. srpna 2008, 08:00 - Erich Handl
25. srpna 2008, 08:00

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT PARTNER - Mezi malými dodávkami se letos objevila další generace Peugeotu Partner. Užitkový vůz pro servismany, kurýry a rozvážku zboží se prodává od 374 900 korun, Profit jej vyzkoušel v redakčním testu.

Partner se vyrábí už dvanáct let jako dvojče Citroenu Berlingo. Patří k nejlevnějším dodávkám na trhu, proto si ho kupují hlavně živnostníci. Nová verze přinesla moderní tvary s hranatějším předkem, masivním předním nárazníkem a mohutnou palubní deskou. Zvětšily se také kapkovité sdružené světlomety, větší plochu mají i koncové lampy. Profit vyzkoušel Partnera s nejslabším naftovým motorem o výkonu 55 kilowattů, dvoumístnou verzi, jejíž kabina byla oddělená od korby přepážkou.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Partner Furgon je homologován v nákladní kategorii N1, umožňuje odečet DPH bez dodatečných úprav. Je to typické auto pro řemeslníky nebo rozvoz zboží, kdo chce vozit i rodinu, musí si pořídit osobní pětimístnou verzi.

Délka dvouprostorového auta narostla o skoro 25 centimetrů na 4,38 metru. Je to znát hlavně na délce korby. Auto je také o něco širší, ale kupodivu o 33 milimetrů nižší než dosavadní verze. Korba nyní pojme 3,3 kubíků nákladu, prostor pro zboží má pravidelný tvar, délku 1,7 metru, šířku 1,25 metru a výšku minimálně 1,2 metru. Příjemná je skutečnost, že křídlové dveře na zádi lze jednoduše odjistit a otevřít o 180 stupňů, takže naložení palety není problém. Z chodníku se dobře nakládá i postranními dveřmi, je za ně ale třeba připlatit 7000 korun.

 TECHNICKÉ ÚDAJE

  model - Peugeot Partner Furgon 1,6 HDI

  typ vozu - dvoumístný furgon

  motor - naftový čtyřválec 

  objem válců - 1,6 litru

  max. výkon - 55 kilowattů

  max. rychlost - 148 km/hod

  zrychlení 0-100 - 16,6 sekundy

  spotřeba - 5,8 l/100 km

  korba - 3,3 m3

  cena - 399 900 Kč

Místo řidiče skýtá pohodlí odpovídající pracovnímu vozu. Řidič má pouze podélně seřiditelné sedadlo. Kabina je dostatečně prostorná, ale za sedadly nám chybělo místo pro odložení kabátů či tašek. Jízda s dodávkou byla francouzsky měkká, v zatáčkách jistá, dojem ale kazilo mírně nepřesné řazení. Pětapadesát kilowattů našeho dieselu bylo dostatečných i pro dálnici, rozjezdy ve městě ale nebyly právě raketové. Spotřeba prázdného vozu odpovídala udávaným šesti litrům nafty na sto kilometrů jízdy, otázka je, jaká by byla při plně naložené korbě, tedy s nákladem vážícím maximálně povolených 850 kilogramů.

Nový Partner je díky větším rozměrům komfortnější než předchůdce, je to užitečná dodávka za solidní cenu. Verze furgon je čistě pracovním autem s nepříliš opulentní výbavou v základu. Ta sice zahrnuje ABS nebo airbag řidiče, připlácet se musí například za boční posuvné dveře skříně, odkládací polici nad čelním sklem nebo rádio.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče