Malé SUV z Ingolstadtu

19. ledna 2009, 00:00 - Erich Handl
19. ledna 2009, 00:00

Stále oblíbenější segment komfortních terénních automobilů doplnilo na konci loňského roku Audi Q5.

V kategorii SUV a off-road ankety Auto roku 2009 předstihlo BMW X6 a Volvo XC 60.

Mezi malými kompaktními SUV kralovalo dlouhá léta BMW X3, pro které byl jedinou alternativou Land Rover Freelander. V loňském roce se ale tato kategorie naplnila novinkami značek, které zde nikdy předtím ambice neměly. Mercedes představil svoji novou třídou GLK, Volvo uvedlo na trh XC 60 a téměř současně přišlo srovnatelně velké auto od Audi. A hned slaví úspěchy v novinářských soutěžích. Na přelomu roku vyhrálo anketu Zlatý volant, nyní bodovalo v Autu roku. „Jsme nadšeni z vynikajícího přijetí vozu. Naše novinka boduje nejen u novinářů a odborníků, ale i u veřejnosti,“ říká Petr Neústupný, vedoucí Divize Audi Import Volkswagen Group. „Po bestselleru Audi Q7 máme další SUV, o kterém jsme si jisti, že pořádně zamíchá pořadím v prodejních žebříčcích na našem trhu,“ dodává.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Audi Q5 2,0 TFSI typ vozu - pětidveřové SUV motor - benzinový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 155 kilowattů max. rychlost - 222 km/hod zrychlení 0-100 - 7,2 sekundy spotřeba (průměr) - 8,5 l/100 km kufr - 540 litrů cena (základ) - 1 002 100 Kč Pětka se sportovním vzhledem Název Q5 má v sobě zakódované umístění v hierarchii modelů Audi. Písmeno Q značí karoserii SUV, číslovka 5 pak, že se řadí pod větší model Q7. Po technické stránce vychází Q5 z nové generace A4. I proto má s ní shodný rozvor 2,81 metru. Model Q5 je asi o půl metru kratší než jeho sesterský model Q7, ale karoserie se dost podobají sportovním designem. Maska chladiče ve stylu single-frame, zadní světla ze světelných diod a vpředu diody pro denní svícení jsou jasnými poznávacími znaky posledních modelů značky. Vůz slučuje dynamiku sportovního sedanu s flexibilním interiérem a škálou možností pro rodinu a volný čas. Výkonné motory, trvalý pohon všech kol quattro a agilní podvozek vytvářejí technický základ pro působivé vlastnosti při jízdě po silnici i v terénu. K dalším prvkům patří sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a systém jízdní dynamiky Audi drive select. Čtyři agregáty pod kapotou JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Audi Q5 má podnikateskou verzi N1. Základní cena s odpočtem DPH se sníží o 19 procent na 842 101 korun. Vůz je vhodný pro všechny podnikatele, kteří potřebují kombinaci reprezentativního vozu do města, mimo něj a do terénu.Vůz slučuje dynamiku sportovního sedanu s flexibilním interiérem. Všechny verze vozu mají poměrně opulentní výbavu a chlubí se stálým pohonem všech kol quattro.

Q5 bude letos dostupné se čtyřmi motory. Základem je vylepšený přeplňovaný přímovstřikový agregát 2,0 TFSI o výkonu 155 kilowattů. V roce 2009 se na vrchol modelové řady postaví šestiválcový motor 3,2 FSI o výkonu 195 kilowattů. Turbodiesely zastupují dvě pohonné jednotky s technologii common-rail třetí generace – čtyřválcový 2,0 TDI (125 kW) a šestiválcový 3,0 TDI (176 kW).

Všechny verze mají poměrně opulentní výbavu a chlubí se stálým pohonem všech kol quattro. Za převodovkou proto následuje samosvorný mezinápravový diferenciál. V závislosti na podmínkách může být na zadní kola přeneseno až 85 procent točivého momentu a na přední až 65 procent. Díky tomu může být řada situací vyřešena bez zásahů stabilizačního systému. Protočení jednotlivých kol navíc řeší elektronická uzávěra diferenciálů. Audi Q5 je svými rozměry a schopnostmi určeno pro kombinovaný provoz ve městě, na dálnici i v lehčím terénu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít