Malé rozměry, velké možnosti

15. října 2007, 00:00 - Tomáš Johánek
15. října 2007, 00:00

V roce 2008 se na trhu objeví nový Citroen Nemo,  který může zamíchat trhem lehkých užitkových vozů. Tváří v tvář hustotě městské i příměstské dopravy se Nemo zdá být dokonalým užitkovým vozem pro cestování.

Citroen Nemo V roce 2008 se na trhu objeví nový Citroen Nemo,  který může zamíchat trhem lehkých užitkových vozů. Tváří v tvář hustotě městské i příměstské dopravy se Nemo zdá být dokonalým užitkovým vozem pro cestování.

Malé vnější rozměry a maximum vnitřního prostoru. Těmito požadavky se řídili konstruktéři nového modelu, který se „vejde všude“.

Právě díky úsporným rozměrům, optimalizovanému vnitřnímu prostoru, vynikajícím vlastnostem a všestranné úspornosti nový model plně vyhovuje požadavkům zákaznického segmentu zaměřeného na kompaktní lehké dodávkové automobily. Vnější délka a ovladatelnost mu v městském prostředí propůjčují manévrovatelnost, vlastní jinak pouze malým osobním vozům.

Úsporný i provoz

Nemo bude úsporný nejen vnějšími rozměry, ale také pořizovací cenou, nízkou spotřebou a vlivem na životní prostředí. Posádce poskytne komfort osobních vozů – moderní design, pohodlí ve velkém stylu, ergonomii ovládacích prvků, prosvětlenost vnitřního prostoru i bezpečnost.

Ve formě modelu Nemo nabízí Citroen vůz kompaktních rozměrů, který zaujímá místo na začátku řady užitkových vozů značky. Tento čtvrtý model završuje již existující řadu tvořenou modely Berlingo, Jumpy a Jumper.

Velkorysé vnitřní rozměry Ruku v ruce s vnějšími rozměry adaptovanými na městské prostředí jde velkorysý využitelný vnitřní prostor. S délkou prostoru pro náklad na podlaze 1,52 metru, šířkou mezi podběhy kol 1,05 metru a maximální výškou 1,18 metru skýtá nákladový prostor modelu Nemo objem, který dosahuje za předními sedadly 2,5 krychlového metru. Užitečné zatížení dosahuje u všech verzí 610 kilogramů. Nakládací práh, který je symbolem snadné manipulace s těžkými předměty, se u prázdného vozidla nachází ve výšce 53 centimetrů nad zemí. Ekonomické a šetrné motory**

Nabízené motory budou velmi úsporné. A to ať jde o benzinový agregát 1.4 l 75 k DIN, nebo o dieselový motor 1.4 HDi 70 k DIN. Dieselová verze se spokojí se spotřebou 4,5 litru na 100 kilometrů v kombinovaném provozu. Emise CO2 nepřesáhnou 119 gramů na kilometr, což tento model staví na přední místo v segmentu lehkých dodávkových vozů.

Prodejní cena by měla být nižší než za tradiční lehká dodávková vozidla nabízená na jednotlivých trzích. Na českém trhu by se měl nový vůz objevit během roku 2008, jeho technické parametry a zejména cena jsou zatím ještě předmětem obchodního tajemství.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Auta
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000…
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Test: Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G160 AWD
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off-roady
Technologie
Opera se dotýká virtuální reality. Přehraje 360° video v Oculus Riftu a dalších zařízeních
Pirátství prodejům neubližuje, ukazuje studie EU, kterou neměl nikdo vidět
Paměti DDR5 by se mohly objevovat už od roku 2019. Takt až 6,4 GHz, VRM na modulech?
Takhle bude vypadat retro ThinkPad. Lenovo jej nabídne k 25. výročí
Nové ZenFony 4 pro evropský trh jsou tu. Přinášíme podrobné srovnání
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít