Malé rozměry, velké možnosti

15. října 2007, 00:00 - Tomáš Johánek
15. října 2007, 00:00

V roce 2008 se na trhu objeví nový Citroen Nemo,  který může zamíchat trhem lehkých užitkových vozů. Tváří v tvář hustotě městské i příměstské dopravy se Nemo zdá být dokonalým užitkovým vozem pro cestování.

Citroen Nemo V roce 2008 se na trhu objeví nový Citroen Nemo,  který může zamíchat trhem lehkých užitkových vozů. Tváří v tvář hustotě městské i příměstské dopravy se Nemo zdá být dokonalým užitkovým vozem pro cestování.

Malé vnější rozměry a maximum vnitřního prostoru. Těmito požadavky se řídili konstruktéři nového modelu, který se „vejde všude“.

Právě díky úsporným rozměrům, optimalizovanému vnitřnímu prostoru, vynikajícím vlastnostem a všestranné úspornosti nový model plně vyhovuje požadavkům zákaznického segmentu zaměřeného na kompaktní lehké dodávkové automobily. Vnější délka a ovladatelnost mu v městském prostředí propůjčují manévrovatelnost, vlastní jinak pouze malým osobním vozům.

Úsporný i provoz

Nemo bude úsporný nejen vnějšími rozměry, ale také pořizovací cenou, nízkou spotřebou a vlivem na životní prostředí. Posádce poskytne komfort osobních vozů – moderní design, pohodlí ve velkém stylu, ergonomii ovládacích prvků, prosvětlenost vnitřního prostoru i bezpečnost.

Ve formě modelu Nemo nabízí Citroen vůz kompaktních rozměrů, který zaujímá místo na začátku řady užitkových vozů značky. Tento čtvrtý model završuje již existující řadu tvořenou modely Berlingo, Jumpy a Jumper.

Velkorysé vnitřní rozměry Ruku v ruce s vnějšími rozměry adaptovanými na městské prostředí jde velkorysý využitelný vnitřní prostor. S délkou prostoru pro náklad na podlaze 1,52 metru, šířkou mezi podběhy kol 1,05 metru a maximální výškou 1,18 metru skýtá nákladový prostor modelu Nemo objem, který dosahuje za předními sedadly 2,5 krychlového metru. Užitečné zatížení dosahuje u všech verzí 610 kilogramů. Nakládací práh, který je symbolem snadné manipulace s těžkými předměty, se u prázdného vozidla nachází ve výšce 53 centimetrů nad zemí. Ekonomické a šetrné motory**

Nabízené motory budou velmi úsporné. A to ať jde o benzinový agregát 1.4 l 75 k DIN, nebo o dieselový motor 1.4 HDi 70 k DIN. Dieselová verze se spokojí se spotřebou 4,5 litru na 100 kilometrů v kombinovaném provozu. Emise CO2 nepřesáhnou 119 gramů na kilometr, což tento model staví na přední místo v segmentu lehkých dodávkových vozů.

Prodejní cena by měla být nižší než za tradiční lehká dodávková vozidla nabízená na jednotlivých trzích. Na českém trhu by se měl nový vůz objevit během roku 2008, jeho technické parametry a zejména cena jsou zatím ještě předmětem obchodního tajemství.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče