Malé rozměry, velké možnosti

15. října 2007, 00:00 - Tomáš Johánek
15. října 2007, 00:00

V roce 2008 se na trhu objeví nový Citroen Nemo,  který může zamíchat trhem lehkých užitkových vozů. Tváří v tvář hustotě městské i příměstské dopravy se Nemo zdá být dokonalým užitkovým vozem pro cestování.

Citroen Nemo V roce 2008 se na trhu objeví nový Citroen Nemo,  který může zamíchat trhem lehkých užitkových vozů. Tváří v tvář hustotě městské i příměstské dopravy se Nemo zdá být dokonalým užitkovým vozem pro cestování.

Malé vnější rozměry a maximum vnitřního prostoru. Těmito požadavky se řídili konstruktéři nového modelu, který se „vejde všude“.

Právě díky úsporným rozměrům, optimalizovanému vnitřnímu prostoru, vynikajícím vlastnostem a všestranné úspornosti nový model plně vyhovuje požadavkům zákaznického segmentu zaměřeného na kompaktní lehké dodávkové automobily. Vnější délka a ovladatelnost mu v městském prostředí propůjčují manévrovatelnost, vlastní jinak pouze malým osobním vozům.

Úsporný i provoz

Nemo bude úsporný nejen vnějšími rozměry, ale také pořizovací cenou, nízkou spotřebou a vlivem na životní prostředí. Posádce poskytne komfort osobních vozů – moderní design, pohodlí ve velkém stylu, ergonomii ovládacích prvků, prosvětlenost vnitřního prostoru i bezpečnost.

Ve formě modelu Nemo nabízí Citroen vůz kompaktních rozměrů, který zaujímá místo na začátku řady užitkových vozů značky. Tento čtvrtý model završuje již existující řadu tvořenou modely Berlingo, Jumpy a Jumper.

Velkorysé vnitřní rozměry Ruku v ruce s vnějšími rozměry adaptovanými na městské prostředí jde velkorysý využitelný vnitřní prostor. S délkou prostoru pro náklad na podlaze 1,52 metru, šířkou mezi podběhy kol 1,05 metru a maximální výškou 1,18 metru skýtá nákladový prostor modelu Nemo objem, který dosahuje za předními sedadly 2,5 krychlového metru. Užitečné zatížení dosahuje u všech verzí 610 kilogramů. Nakládací práh, který je symbolem snadné manipulace s těžkými předměty, se u prázdného vozidla nachází ve výšce 53 centimetrů nad zemí. Ekonomické a šetrné motory**

Nabízené motory budou velmi úsporné. A to ať jde o benzinový agregát 1.4 l 75 k DIN, nebo o dieselový motor 1.4 HDi 70 k DIN. Dieselová verze se spokojí se spotřebou 4,5 litru na 100 kilometrů v kombinovaném provozu. Emise CO2 nepřesáhnou 119 gramů na kilometr, což tento model staví na přední místo v segmentu lehkých dodávkových vozů.

Prodejní cena by měla být nižší než za tradiční lehká dodávková vozidla nabízená na jednotlivých trzích. Na českém trhu by se měl nový vůz objevit během roku 2008, jeho technické parametry a zejména cena jsou zatím ještě předmětem obchodního tajemství.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít