Malá kancelářská rozcvička

12. května 2003, 00:00 - admin
12. května 2003, 00:00

tipy Pár minut před obědovou přestávkou si dopřejte několik krátkých cviků, které vás "postaví na nohy" a rozhýbou vaše ztuhlé tělo. Neváhejte si je zopakovat kdykoli během dne, když na vás padne únava. * Krční svaly: Nejdříve předkloňte hlavu dopředu, přitiskněte bradu k hrudníku, pak vztyčte hlavu až do mírného záklonu (opakujte 3 až 5krát).

tipy

Pár minut před obědovou přestávkou si dopřejte několik krátkých cviků, které vás „postaví na nohy“ a rozhýbou vaše ztuhlé tělo. Neváhejte si je zopakovat kdykoli během dne, když na vás padne únava.

* Krční svaly:

Nejdříve předkloňte hlavu dopředu, přitiskněte bradu k hrudníku, pak vztyčte hlavu až do mírného záklonu (opakujte 3 až 5krát). Pozor! Nezaklánějte hlavu příliš, abyste si nestiskli obratle. Další cvik vychází ze vzpřímené polohy hlavy, otáčejte pomalu hlavu vpravo (pohled za pravé rameno). Vraťte se do základní polohy a proveďte totéž vlevo (opakujte 5krát).

* Ramenní klouby:

Položte si dlaně na ramena, lokty směřují ven od těla. Otáčejte pažemi směrem kupředu - dělejte velké kruhy (opakujte 5krát). Pak otáčejte směrem dozadu (také 5krát).

* Zápěstní klouby:

Stabilizujte pravé předloktí levou rukou a otáčejte rukou v zápěstním kloubu po směru hodinových ručiček i obráceně (opakujte 5krát na obou horních končetinách).

* Klouby páteře:

Dejte si ruce v bok a otáčejte (krouživými pohyby) horní částí těla nad boky (5krát doprava a doleva). Uvolníte si tak křížovou oblast.

* Kyčelní klouby:

Postavte se pevně na plná chodidla, kolena lehce pokrčte, ruce dejte v bok. Horní polovina těla se nepohybuje, ale otáčíme pánví (5krát doprava a pak doleva). Tím se uvolňuje a posiluje celá pánevní oblast.

* Klouby kolenní a hlezenní:

Kolena lehce pokrčte, položte si na ně ruce a otáčejte koleny nejprve vpravo a potom vlevo (opakujte 5krát).

Ovocné osvěžení

Pokud nejste zvyklí snídat a pak před obědem hlady nevidíte, zkuste si připravit ranní vitaminovou pochoutku podle následujících receptu. Rozhodně váš žaludek nezatíží a budete se cítit při síle až do poledne.

Ovocný salát

2 zralé banány tence nakrájené nebo rozmačkané, 2-3 lžíce nastrouhané karotky, 3 lžičky hrozinek, 1 nastrouhané jablko, 1 lžíce jemně nastrouhaných mandlí nebo ořechů, 1/2 šálku jablečné šťávy. Do misky klademe ingredience v uvedeném pořadí, každou vrstvu opakujeme dvakrát. Nakonec přelijeme šťávou.

TIP!

Mají-li být oříšky bohaté enzymy, musíte je namočit nejméně na 30 minut, abyste podnítili klíčení. Tím se přemění tuky v mastné kyseliny a bílkoviny v aminokyseliny. Oříšky jsou výživnější, lépe stravitelné a nejsou tolik tučné.

TIP!

Máte jen jedno tělo! Nešetřete proto na kvalitní židli, podložkách ke klávesnici a myši (vaše zápěstí to rozhodně ocení) nebo případně na kvalitním filtru pro obrazovku vašeho elektronického miláčka.

(Pramen: Marilyn Diamond, Dr. Donald Burton Schnell: Fit pro rok 2000)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít