Malá kancelářská rozcvička

12. května 2003, 00:00 - admin
12. května 2003, 00:00

tipy Pár minut před obědovou přestávkou si dopřejte několik krátkých cviků, které vás "postaví na nohy" a rozhýbou vaše ztuhlé tělo. Neváhejte si je zopakovat kdykoli během dne, když na vás padne únava. * Krční svaly: Nejdříve předkloňte hlavu dopředu, přitiskněte bradu k hrudníku, pak vztyčte hlavu až do mírného záklonu (opakujte 3 až 5krát).

tipy

Pár minut před obědovou přestávkou si dopřejte několik krátkých cviků, které vás „postaví na nohy“ a rozhýbou vaše ztuhlé tělo. Neváhejte si je zopakovat kdykoli během dne, když na vás padne únava.

* Krční svaly:

Nejdříve předkloňte hlavu dopředu, přitiskněte bradu k hrudníku, pak vztyčte hlavu až do mírného záklonu (opakujte 3 až 5krát). Pozor! Nezaklánějte hlavu příliš, abyste si nestiskli obratle. Další cvik vychází ze vzpřímené polohy hlavy, otáčejte pomalu hlavu vpravo (pohled za pravé rameno). Vraťte se do základní polohy a proveďte totéž vlevo (opakujte 5krát).

* Ramenní klouby:

Položte si dlaně na ramena, lokty směřují ven od těla. Otáčejte pažemi směrem kupředu - dělejte velké kruhy (opakujte 5krát). Pak otáčejte směrem dozadu (také 5krát).

* Zápěstní klouby:

Stabilizujte pravé předloktí levou rukou a otáčejte rukou v zápěstním kloubu po směru hodinových ručiček i obráceně (opakujte 5krát na obou horních končetinách).

* Klouby páteře:

Dejte si ruce v bok a otáčejte (krouživými pohyby) horní částí těla nad boky (5krát doprava a doleva). Uvolníte si tak křížovou oblast.

* Kyčelní klouby:

Postavte se pevně na plná chodidla, kolena lehce pokrčte, ruce dejte v bok. Horní polovina těla se nepohybuje, ale otáčíme pánví (5krát doprava a pak doleva). Tím se uvolňuje a posiluje celá pánevní oblast.

* Klouby kolenní a hlezenní:

Kolena lehce pokrčte, položte si na ně ruce a otáčejte koleny nejprve vpravo a potom vlevo (opakujte 5krát).

Ovocné osvěžení

Pokud nejste zvyklí snídat a pak před obědem hlady nevidíte, zkuste si připravit ranní vitaminovou pochoutku podle následujících receptu. Rozhodně váš žaludek nezatíží a budete se cítit při síle až do poledne.

Ovocný salát

2 zralé banány tence nakrájené nebo rozmačkané, 2-3 lžíce nastrouhané karotky, 3 lžičky hrozinek, 1 nastrouhané jablko, 1 lžíce jemně nastrouhaných mandlí nebo ořechů, 1/2 šálku jablečné šťávy. Do misky klademe ingredience v uvedeném pořadí, každou vrstvu opakujeme dvakrát. Nakonec přelijeme šťávou.

TIP!

Mají-li být oříšky bohaté enzymy, musíte je namočit nejméně na 30 minut, abyste podnítili klíčení. Tím se přemění tuky v mastné kyseliny a bílkoviny v aminokyseliny. Oříšky jsou výživnější, lépe stravitelné a nejsou tolik tučné.

TIP!

Máte jen jedno tělo! Nešetřete proto na kvalitní židli, podložkách ke klávesnici a myši (vaše zápěstí to rozhodně ocení) nebo případně na kvalitním filtru pro obrazovku vašeho elektronického miláčka.

(Pramen: Marilyn Diamond, Dr. Donald Burton Schnell: Fit pro rok 2000)

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče