Loko Trans postaví v Makedonii servisní centrum za půl miliardy

09. listopadu 2016, 12:47 - Tomáš Lemešani, Petr Třešňák
09. listopadu 2016, 12:47

Česká společnost Loko Trans hodlá v hlavním městě Makedonie Skopje postavit servisní zázemí s opravnou železničních vagónů a překladištěm. Projekt pohltí investici ve výši 20 milionů eur, tedy asi 540 milionů korun.

Loko Trans v balkánské zemi postaví Centrum pro údržbu a opravy železničních kolejových vozidel. Vybudování terminálu za 540 milionů korun podle české společnosti dopomůže k propojení přístavů západní a jižní Evropy po železnici. „Z důvodu křížení koridorů 8 a 10 je Makedonie strategicky položena. Nikde poblíž se nenachází opravna odpovídající lokálním potřebám, náš terminál ve Skopje bude kromě opravny disponovat kontejnerovým překladištěm, skladovými prostory, celnicí a čerpací stanicí,“ řekl webu Euro.cz manažer obchodu Loko Trans Vít Ryšavý.

Stavební práce by mohly začít už v první polovině roku 2017 a nové centrum hodlá zahájit činnost do první poloviny následujícího roku. Loko Trans vytvoří projektem v první fázi 150 až 200 nových pracovních míst. Počet by měl časem narůst až na 600 pracovníků.

Společnost Loko Trans, která sídlí v Brně, kupuje, prodává a půjčuje nákladní železniční vagony a lokomotivy. Zajišťuje rovněž údržbu a opravy kolejových vozidel, včetně nákupu a prodeje náhradních dílů.

Na letním česko-makedonském fóru se jednalo i o několika dalších možných společných projektech českých a makedonských byznysmenů. Zmíněna byla spolupráce v energetickém průmyslu, včetně obnovitelných zdrojů a hydroelektráren. Češi mají zájem investovat také v makedonském elektroprůmyslu, autoprůmyslu či zemědělství a do projektů souvisejících s ochranou životního prostředí.

Dosavadní vzájemná obchodní bilance hovoří v neprospěch Česka. Zatímco dovoz z Makedonie dosahuje hodnoty 5,5 miliardy korun ročně, vývoz má hodnotu pouze 2,3 miliardy korun. Státní instituce se snaží rozdíl mezi dovozem a vývozem snížit. Doufají, že tomu napomůže i zavedení přímého spojení ČSA mezi Prahou a Skopje, které bylo zahájeno v polovině května.

Čtěte také:

Hanácké železárny a pérovny získaly zakázku z Jižní Koreje

Strnad chce rozvíjet slovenské aktivity. Zvažuje vstup do železničního gigantu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí? Jaké jsou platy lékařů a sester?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Zkušený řidič poráží autonomní řízení. Nesplete si igelitku…
Až se zima zeptá… Renault představil Duster vybavený pásy, který odolá i granátům
Jak číst značení pneumatik a co znamenají zkratky na boku pneumatiky
Volkswagen T-Roc používá techniku Golfu. Je to už čtvrté SUV od VW
Test motocyklu Moto Guzzi Audace Carbon: Uhlíkový svalovec
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít