Loko Trans postaví v Makedonii servisní centrum za půl miliardy

09. listopadu, 12:47 - Tomáš Lemešani, Petr Třešňák
09. listopadu, 12:47

Česká společnost Loko Trans hodlá v hlavním městě Makedonie Skopje postavit servisní zázemí s opravnou železničních vagónů a překladištěm. Projekt pohltí investici ve výši 20 milionů eur, tedy asi 540 milionů korun.

Loko Trans v balkánské zemi postaví Centrum pro údržbu a opravy železničních kolejových vozidel. Vybudování terminálu za 540 milionů korun podle české společnosti dopomůže k propojení přístavů západní a jižní Evropy po železnici. „Z důvodu křížení koridorů 8 a 10 je Makedonie strategicky položena. Nikde poblíž se nenachází opravna odpovídající lokálním potřebám, náš terminál ve Skopje bude kromě opravny disponovat kontejnerovým překladištěm, skladovými prostory, celnicí a čerpací stanicí,“ řekl webu Euro.cz manažer obchodu Loko Trans Vít Ryšavý.

Stavební práce by mohly začít už v první polovině roku 2017 a nové centrum hodlá zahájit činnost do první poloviny následujícího roku. Loko Trans vytvoří projektem v první fázi 150 až 200 nových pracovních míst. Počet by měl časem narůst až na 600 pracovníků.

Společnost Loko Trans, která sídlí v Brně, kupuje, prodává a půjčuje nákladní železniční vagony a lokomotivy. Zajišťuje rovněž údržbu a opravy kolejových vozidel, včetně nákupu a prodeje náhradních dílů.

Na letním česko-makedonském fóru se jednalo i o několika dalších možných společných projektech českých a makedonských byznysmenů. Zmíněna byla spolupráce v energetickém průmyslu, včetně obnovitelných zdrojů a hydroelektráren. Češi mají zájem investovat také v makedonském elektroprůmyslu, autoprůmyslu či zemědělství a do projektů souvisejících s ochranou životního prostředí.

Dosavadní vzájemná obchodní bilance hovoří v neprospěch Česka. Zatímco dovoz z Makedonie dosahuje hodnoty 5,5 miliardy korun ročně, vývoz má hodnotu pouze 2,3 miliardy korun. Státní instituce se snaží rozdíl mezi dovozem a vývozem snížit. Doufají, že tomu napomůže i zavedení přímého spojení ČSA mezi Prahou a Skopje, které bylo zahájeno v polovině května.

Čtěte také:

Hanácké železárny a pérovny získaly zakázku z Jižní Koreje

Strnad chce rozvíjet slovenské aktivity. Zvažuje vstup do železničního gigantu


Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče