Logica: Hlavním cílem centralizace zpracování plateb není primárně úspora peněz

26. října 2011, 18:03 - Profit, TZ
26. října 2011, 18:03

Nezávislý průzkum objednaný společností Logica ukázal, že firmy využívají systémy pro centrální zpracování plateb hlavně proto, aby získaly lepší přehled o finančních transakcích a mohly je lépe kontrolovat.  

Foto: Profimedia.cz

Společnost Logica, přední dodavatel konzultačních a IT služeb, zveřejnila výsledky nezávislého průzkumu, který mapoval, jak podniky hodnotí, implementují a využívají systémy pro centrální zpracování plateb (tzv. payment factory využívané prostřednictvím center sdílených služeb), které centralizují veškeré firemní platby, inkasa a pohledávky.

79 % respondentů uvedlo, že hlavním přínosem řešení payment factory je lepší přehled a řízení toků peněz. Ve výčtu přínosů následovalo snížení rizika a vylepšení vnitřních kontrolních mechanismů. Méně než polovina dotázaných jmenovala úspory v oblasti lidských zdrojů a pouze 39 % respondentů uvádělo jako hlavní cíl snížení bankovních poplatků.

Centralizaci plateb a konsolidaci bankovních transakcí považuje za významný důvod pro zavedení payment factory jen 21 % respondentů. Nicméně banky nemohou usnout na vavřínech, protože 82 % firem, které systémy payment factory nasadily, již v souvislosti s tím také snížily počet bank, jejichž služby využívají.

Garry Young, ředitel služeb pro firemní zákazníky a SaaS ve společnosti Logica v této souvislosti uvádí: „Finanční instituce, které chtějí zvýšit své příjmy a získat nové zákazníky, potřebují správné strategie a nástroje umožňující nabízet firmám takové služby, jaké potřebují. V Evropě jsou to služby v rámci SEPA (Single Euro Payments Area, Jednotná oblast pro platby v eurech), např. správa mandátů (mandate management). Celosvětově vidíme, že firmy chtějí získat větší přehled a kontrolu nad svými platebními transakcemi a hledají banky, jež nabídnou služby podporující tyto požadavky. Prosperita čeká finanční instituce, které tento posun pochopí.“

Výzkum také odhalil několik klíčových problémů při zavádění systémů payment factory. Hlavní překážkou je odpor ke změně projevující se na lokálních úrovních. Mnoho národních poboček nevěří, že globálně implementované řešení bude vyhovovat jejich specifickým potřebám.

Mnozí zaměstnanci v oblasti financí si stěžují, že nedokáží najít čas na vypracování smysluplného plánu pro zavedení systému pro centralizaci zpracování transakcí. Problém je také často schopnost kvantifikovat kvalitativní výhody payment factory, např. snížení rizika a větší přehled o transakcích. Výsledkem může být, že skutečné přínosy plynoucí z implementace řešení payment factory jsou podceňovány.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít