Logica: Hlavním cílem centralizace zpracování plateb není primárně úspora peněz

26. října 2011, 18:03 - Profit, TZ
26. října 2011, 18:03

Nezávislý průzkum objednaný společností Logica ukázal, že firmy využívají systémy pro centrální zpracování plateb hlavně proto, aby získaly lepší přehled o finančních transakcích a mohly je lépe kontrolovat.  

Foto: Profimedia.cz

Společnost Logica, přední dodavatel konzultačních a IT služeb, zveřejnila výsledky nezávislého průzkumu, který mapoval, jak podniky hodnotí, implementují a využívají systémy pro centrální zpracování plateb (tzv. payment factory využívané prostřednictvím center sdílených služeb), které centralizují veškeré firemní platby, inkasa a pohledávky.

79 % respondentů uvedlo, že hlavním přínosem řešení payment factory je lepší přehled a řízení toků peněz. Ve výčtu přínosů následovalo snížení rizika a vylepšení vnitřních kontrolních mechanismů. Méně než polovina dotázaných jmenovala úspory v oblasti lidských zdrojů a pouze 39 % respondentů uvádělo jako hlavní cíl snížení bankovních poplatků.

Centralizaci plateb a konsolidaci bankovních transakcí považuje za významný důvod pro zavedení payment factory jen 21 % respondentů. Nicméně banky nemohou usnout na vavřínech, protože 82 % firem, které systémy payment factory nasadily, již v souvislosti s tím také snížily počet bank, jejichž služby využívají.

Garry Young, ředitel služeb pro firemní zákazníky a SaaS ve společnosti Logica v této souvislosti uvádí: „Finanční instituce, které chtějí zvýšit své příjmy a získat nové zákazníky, potřebují správné strategie a nástroje umožňující nabízet firmám takové služby, jaké potřebují. V Evropě jsou to služby v rámci SEPA (Single Euro Payments Area, Jednotná oblast pro platby v eurech), např. správa mandátů (mandate management). Celosvětově vidíme, že firmy chtějí získat větší přehled a kontrolu nad svými platebními transakcemi a hledají banky, jež nabídnou služby podporující tyto požadavky. Prosperita čeká finanční instituce, které tento posun pochopí.“

Výzkum také odhalil několik klíčových problémů při zavádění systémů payment factory. Hlavní překážkou je odpor ke změně projevující se na lokálních úrovních. Mnoho národních poboček nevěří, že globálně implementované řešení bude vyhovovat jejich specifickým potřebám.

Mnozí zaměstnanci v oblasti financí si stěžují, že nedokáží najít čas na vypracování smysluplného plánu pro zavedení systému pro centralizaci zpracování transakcí. Problém je také často schopnost kvantifikovat kvalitativní výhody payment factory, např. snížení rizika a větší přehled o transakcích. Výsledkem může být, že skutečné přínosy plynoucí z implementace řešení payment factory jsou podceňovány.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Fiat slaví už podruhé 60. narozeniny modelu 500. Tentokrát…
Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny
Pouštní supersport Zarooq SandRacer 500 GT jde do výroby. Stojí přes 10 milionů
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Technologie
Intel Core i5-7400: jak si vede čtyřjádrový Kaby Lake za 5 tisíc? (uživatelská recenze)
Levné telefony budou výkonnější a déle vydrží. Díky Snapdragonu 450
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít