Lobbista není nadávka

21. srpna 2006, 00:00 - (jbn)
21. srpna 2006, 00:00

Vyjednavač, poradce, zprostředkovatel - to jsou některé z výrazů, za nimiž se v Česku skrývají lobbisté. Raději. V tuzemsku totiž tohle povolání nemá právě dobrý zvuk. Nezaslouženě. Jenže o lobbistech se na veřejnosti tradičně mluvilo vždy v souvislosti s nějakým podvodem, podplácením, zastrašováním.

To této profesi na dobrém jménu jistě nepřidalo.

Faktem ale zůstává, že lobbování je důležitou službou firemní sféře. Jde vlastně o zprostředkování názorů a argumentů mezi podnikateli, úředníky a politiky. Právě ti poslední rozhodují o zákonech, byrokrati zase třeba o regulacích - a nikdo z nich přitom nemůže být odborníkem na všechno. Na zádrhele fungování těchto předpisů v praxi by pak měli poukazovat už předem lobbisté a pomáhat svým klientům ještě dříve, než problémy nastanou.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče