Loajalita zákazníků v České republice je nízká

12. srpna 2010, 12:21 - TMJ, <a target="_blank" href="http://www.m-journal.cz">MarketingJournal.cz</a>
12. srpna 2010, 12:21

Zákazníci bank, pojišťoven, supermarketů a čerpacích stanic v České republice mají nižší loajalitu než zákazníci v ostatních západoevropských zemích – vyplývá z výzkumu Ipsos Loyalty Norms, realizovaného společností Ipsos ve 14 zemích světa.

Autor: Flickr.com

Je to ovlivněno zejména nízkou unikátností nabídky, zákazníci jsou často přesvědčeni, že nabídka jednotlivých společností je podobná nebo dokonce téměř stejná.

Nedávný průzkum odhalil podprůměrnou schopnost českých firem vybudovat si mezi svými zákazníky vysokou loajalitu a to ve všech čtyřech odvětvích sledovaných v České republice. Loajalita je vyjádřena indexem zahrnujícím jak postojovou loajalitu tj. to, co zákazník říká o svém setrvání u značky, preferenci značky apod., tak tzv. behaviorální loajalitu, tj. jak se ve vztahu ke značce skutečně chová a nakolik ji využívá i v poměru ke konkurenci.

„Loajalita zákazníků je sice postoj, stav mysli, nicméně musí ústit v konkrétní nákupní či spotřebitelské chování ve prospěch dané značky.

Více na MarketingJournal.cz.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče