LMC: 68 % zaměstnavatelů nepracuje s vnímáním své značky

23. června 2011, 16:53 - Profit, TZ
23. června 2011, 16:53

Způsob vnímání firemní značky u veřejnosti může úspěch společnosti na trhu jak podpořit, tak i negativně ovlivnit. Z výzkumu společnosti LMC mezi více než stovkou firem vyplynulo, že aktivní práci se značkou zaměstnavatele se na základě poznatků z trhu věnuje zhruba jen necelá třetina firem.

Foto: Profimedia.cz

Více než 40 % podniků ani přes výrazné signály z trhu nepřistupuje k redefinování své značky, přestože mnohé z nich vnímají potřebu takového kroku.

Značka má silný vliv napříč celou firmou, ať už při získávání nových zaměstnanců, tak i udržování loajality stávajících. Současnému stavu trhu práce odpovídá zvýšená poptávka po kvalitních absolventech a profesionálech s technickou specializací. Ačkoliv se zaměstnavatelé s nabídkami volných míst v tomto segmentu doslova předhánějí, mnohým se nedaří volná místa obsadit dle svých vysokých očekávání. Jednou z alarmujících příčin této situace je podle průzkumu společnosti LMC mezi 136 firmami nedostatečná práce s vnímáním značky zaměstnavatele.

V silně konkurenčním komerčním sektoru je omezený počet kvalitních uchazečů, o které se přetahují především firmy s nejlepším vnímáním svých značek. Tyto společnosti si uvědomují dopad značky na úspěch svého podnikání a systematicky budují vztah s budoucími talenty a uchazeči o práci,“ uvedl Petr Liko, HR Marketing Manager společnosti LMC.

Průzkum společnosti LMC odhalil, že na základě poznatků z trhu redefinuje svou značku zhruba třetina firem (32 %). Tento proces obvykle zahrnuje interní a externí průzkumy trhu, na jejichž základě dochází ke změnám v oblastech interní komunikace a prezentace firem navenek. Mezi nejúčinnější nástroje změny patří náborové kampaně, redesign kariérních stránek, účast na veletrzích, speciální aktivity zaměřené na studenty a absolventy či soutěže.

Naopak plných 42 % firem by rádo se svou značkou pracovalo, ale chybí jim k tomu know-how a finanční prostředky. Dalším často jmenovaným důvodem je firemní politika, která nedovoluje pružnou práci se značkou. „Je překvapivé, jak nízká je adaptabilita firem v oblasti práce s lidským kapitálem. Přitom již dnes existují běžně dostupné nástroje, kterými lze získat data, zpětnou vazbu a docílit žádoucího stavu ve vnímání značky zaměstnavatele,“ vysvětluje Liko.

Zbylá čtvrtina (26 %) firem se sledováním vnímání své značky zaměstnavatele vůbec nezabývá, protože to není strategickou prioritou firmy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Revoluce? Už dnes si můžete objednat auto na solární pohon.…
Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti, Aran nebo Teide
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Technologie
Konkurence nebo ne, Intel měl v druhém čtvrtletí rekordní tržby. Zvedl i cíle pro celý rok
Microsoft ruší servisní kanály Current Branch a Current Branch for Business [Windows 10]
Konec řízené distribuce. Creators Update byl vypuštěn na všechna kompatibilních zařízení
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít