Litá kola nejsou přepychem

20. března 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
20. března 2006, 00:00

AUTODOPLŇKY Obliba litých kol na českém trhu stále stoupá. Loni se jich v Česku prodalo zase o něco více než v roce 2004. Podnikatelům stále více záleží na vzhledu jejich vozů a neváhají do nich investovat. A důvody pro investici nejsou jen estetické.

AUTODOPLŇKY Obliba litých kol na českém trhu stále stoupá. Loni se jich v Česku prodalo zase o něco více než v roce 2004. Podnikatelům stále více záleží na vzhledu jejich vozů a neváhají do nich investovat. A důvody pro investici nejsou jen estetické.

foto: Alcar

Litá kola nejen dobře vypadají, ale dokáží také ušetřit palivo a zlepšit jízdní vlastnosti vozů. Český trh nabízí hned několik různých značek litých kol v různé kvalitě a tedy i různé ceně. Trendem je především odlehčování kol a používání nových materiálů a nových technologií.

Rozhodující podíl na českém trhu si prakticky rozdělují dva výrobci - Alcar Bohemia a Ronal. Obě firmy se předhánějí v novinkách. Například Alcar loni představil významný technologický pokrok ve výrobě kol, technologii Lite tec, která umožňuje výrobu superlehkých kol prostřednictvím kombinace tradičního lití a následného kování. Podobná kola jsou dražší, i o ně však zájem stoupá.

REVOLUČNÍ NOVINKA Ještě zásadnější revoluční technologie povrchových úprav litých kol - Nano tec -je připravena na letošní rok. Tato technologie umožňuje v podstatě samočištění litých kol. Její podstatou je povrchová úprava kola, která odpuzuje vodu a špínu. Výhodou je velmi dobrá odolnost proti vodě, organickým látkám (olej, benzin) a také jemnému prachu z brzd. Všechny nečistoty mají problém se na kole udržet a jednoduše se z něho odstraňují. Samotná výroba těchto kol je podle Libora Rajdla ze společnosti Alcar Bohemia výrobním tajemstvím. „Nechceme příliš odkrývat karty, aby to hned někdo neokopíroval,“ vysvětluje Rajdl. KVALITNÍ KOLO CHCE PÉČI Podnikatel, který se rozhodne pořídit si lepší kola, by měl podle Rajdla dbát také na správnou péči o ně. V této souvislosti upozorňuje především na nutnost využívat služeb značkových a prověřených pneuservisů. „Neodborná péče pneuservisu někde v garáži může kolo poškodit,“ říká. Zdůrazňuje také, že majitelé litých kol by měli dbát na pokyny jak o kola pečovat, které dostanou při jejich koupi. Například některá litá kola nemohou vůbec do automyček. I PRO PODNIKATELE

Již dávno neplatí, že litá kola patří pouze na limuzíny či sportovní vozy. Firmy pohybující se na českém trhu nabízejí kvalitní kola z lehkých materiálů také na dodávky. I užitkové vozidlo tak dnes může vypadat elegantně.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče