Listárna

27. ledna 2003, 00:00 - Petr Doul, doul@profit.cz
27. ledna 2003, 00:00

Vážený pane Doule, patřím k čtenářům Profitu již několik let. Auta jsou mým koníčkem, a proto čtu se zájmem i Vaše články. V Profitu č. 4/03 jsem četl článek o dálnici D47. V něm zpochybňujete potřebu dálnice D5 z Plzně do Rozvadova. V tom s Vámi nemůžu souhlasit. Bydlím v Plzni a D5 používám často, zvláště pak úsek Plzeň-Rozvadov.

Je fakt, že není plně vytížený, ale je to způsobeno hlavně nedostavěným obchvatem Plzně a též chybějícím úsekem na německé straně. Obchvat má být provizorně hotov do konce letošního roku, a tak je velmi jisté, že po jeho dokončení doprava na D5 vzroste. Ale tohle není jediný aspekt. Nevím, jestli jste někdy použil původní silnici Plzeň-Stříbro. Je tam mnoho nebezpečných úseků, a to nejen pro kamiony. Dosti náročný je i průjezd Stříbrem, zvláště za deště. Hodně kamionů používá část D5 i při trasách z Plzně na Cheb. Umožní jim to vyhnout se známým „černošinským zatáčkám“. Ty považuji za jedno z nejnebezpečnějších míst na silnicích v ČR. Měl jsem několikrát možnost je projíždět za zhoršené sjízdnosti a nebylo to nic příjemného, a to i přesto, že jsem jel jen osobním vozem. V zimě se často stávalo, že byly několik hodin uzavřené, buď z důvodu nesjízdnosti, nebo častých nehod. Myslím, že část D5 z Plzně do Rozvadova nebyla zbytečnou investicí. Byla to investice do blízkého budoucna. A ani její podíl na zrychlení dopravy k hranicím a zvláště na bezpečnosti dopravy není zanedbatelný.

S pozdravem Jan Bursik

Vážený pane Bursiku, rád bych uvedl vše na pravou míru. Po otevření hranic s Německem jsem shodou okolností velmi často jezdil právě po těchto sinicích. Mohu jen potvrdit Vaše slova, že dříve byla cesta hodně nepříjemná. Když dnes jedu po D 5, jsem spokojený a jen s hrůzou vzpomínám na záplatovanou a děravou silnici, která se používala dříve. Z tohoto důvodu pevně věřím, že dálnice D5 je přínosem pro plzeňský region, ale svým článkem jsem chtěl posoudit investice spíše z celorepublikového hlediska. Jestliže jste měl možnost jet v poslední době směrem na Ostravu, musíte mi dát za pravdu, že dálnice je tam zapotřebí. Tak děravou silnici jsem viděl snad jen na Ukrajině. Celý problém zřejmě spočívá ve špatném hospodaření s našimi penězi. Když vezmete v úvahu, kolik peněz se ročně vybere jen za dálniční známky a za daně z pohonných hmot, je s podivem, že dálnice ještě nemáme.

S pozdravem Petr Doul

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít