Article, show

Listárna

27. ledna 2003, 00:00 - Petr Doul, doul@profit.cz
27. ledna 2003, 00:00

Vážený pane Doule, patřím k čtenářům Profitu již několik let. Auta jsou mým koníčkem, a proto čtu se zájmem i Vaše články. V Profitu č. 4/03 jsem četl článek o dálnici D47. V něm zpochybňujete potřebu dálnice D5 z Plzně do Rozvadova. V tom s Vámi nemůžu souhlasit. Bydlím v Plzni a D5 používám často, zvláště pak úsek Plzeň-Rozvadov.

Je fakt, že není plně vytížený, ale je to způsobeno hlavně nedostavěným obchvatem Plzně a též chybějícím úsekem na německé straně. Obchvat má být provizorně hotov do konce letošního roku, a tak je velmi jisté, že po jeho dokončení doprava na D5 vzroste. Ale tohle není jediný aspekt. Nevím, jestli jste někdy použil původní silnici Plzeň-Stříbro. Je tam mnoho nebezpečných úseků, a to nejen pro kamiony. Dosti náročný je i průjezd Stříbrem, zvláště za deště. Hodně kamionů používá část D5 i při trasách z Plzně na Cheb. Umožní jim to vyhnout se známým „černošinským zatáčkám“. Ty považuji za jedno z nejnebezpečnějších míst na silnicích v ČR. Měl jsem několikrát možnost je projíždět za zhoršené sjízdnosti a nebylo to nic příjemného, a to i přesto, že jsem jel jen osobním vozem. V zimě se často stávalo, že byly několik hodin uzavřené, buď z důvodu nesjízdnosti, nebo častých nehod. Myslím, že část D5 z Plzně do Rozvadova nebyla zbytečnou investicí. Byla to investice do blízkého budoucna. A ani její podíl na zrychlení dopravy k hranicím a zvláště na bezpečnosti dopravy není zanedbatelný.

S pozdravem Jan Bursik

Vážený pane Bursiku, rád bych uvedl vše na pravou míru. Po otevření hranic s Německem jsem shodou okolností velmi často jezdil právě po těchto sinicích. Mohu jen potvrdit Vaše slova, že dříve byla cesta hodně nepříjemná. Když dnes jedu po D 5, jsem spokojený a jen s hrůzou vzpomínám na záplatovanou a děravou silnici, která se používala dříve. Z tohoto důvodu pevně věřím, že dálnice D5 je přínosem pro plzeňský region, ale svým článkem jsem chtěl posoudit investice spíše z celorepublikového hlediska. Jestliže jste měl možnost jet v poslední době směrem na Ostravu, musíte mi dát za pravdu, že dálnice je tam zapotřebí. Tak děravou silnici jsem viděl snad jen na Ukrajině. Celý problém zřejmě spočívá ve špatném hospodaření s našimi penězi. Když vezmete v úvahu, kolik peněz se ročně vybere jen za dálniční známky a za daně z pohonných hmot, je s podivem, že dálnice ještě nemáme.

S pozdravem Petr Doul

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost.…
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Transfăgărășan s Mazdou MX-5 je zážitek, na jaký se jen tak nezapomíná
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První majitelé se dočkají v říjnu
Technologie
Velká aktualizace ovladačů u AMD. Mnohé novinky pro hráče, GPU Profiler pro vývojáře
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít