Lisabonská smlouva mohla být kvalitnější

22. května 2009, 00:00 - Jaroslav Míl, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR
22. května 2009, 00:00

V Lisabonské smlouvě Svaz průmyslu a dopravy, podobně jako všechny evropské svazy podnikatelů a zaměstnavatelů sdružené v Businesseurope (včetně Irů), nespatřuje rizika vedoucí ke snížení konkurenceschopnosti tuzemských firem, respektive zhoršení jejich postavení v rámci Evropské unie.

Podstatné je, že vnitřní trh zůstává nezměněn, definuje se jako „prostor bez vnitřních hranic, v němž je zajištěn volný pohyb zboží, osob, služeb a kapitálu“. Pokud jsme měli odpovědět na otázku, zda Lisabonskou smlouvu schválit či nikoliv, vždy jsme upozorňovali na to, že náklady nepřijetí by přesahovaly rizika přijetí. V tomto případě bylo její schválení lepší variantou. Evropští politici však minuli příležitost vypracovat kvalitativně lepší dokument.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít