Lindr uspěl na švédském trhu

22. listopadu 2004, 00:00 - admin
22. listopadu 2004, 00:00

VÝVOZ CHLADICÍ A VÝČEPNÍ TECHNIKY Východočeská firma Lindr chladicí a výčepní technika uspěla na švédském trhu. Před zahájením spolupráce si ji však tamní partner důkladně prověřil. Chladiče vody do Vietnamu, technologie pro pivovody v Sazka Aréně a teď dodávka technologie chlazení výrobních automatů ledové kávy do Švédska.

**VÝVOZ CHLADICÍ A VÝČEPNÍ TECHNIKY

Východočeská firma Lindr chladicí a výčepní technika uspěla na švédském trhu. Před zahájením spolupráce si ji však tamní partner důkladně prověřil.

Chladiče vody do Vietnamu, technologie pro pivovody v Sazka Aréně a teď dodávka technologie chlazení výrobních automatů ledové kávy do Švédska. Tak vypadá pestrý rok východočeské firmy Lindr chladící a výčepní technika. Společnost přitom založil před třinácti lety Miloš Lindr s daleko menšími plány. Prvotním záměrem bylo poskytovat pouze servis a případně kusově vyrábět atypické druhy chladicího zařízení. „Postupně jsme se však vzhledem k poptávce v České republice zaměřili na produkci výčepních zařízení. Ta jsou pro nás dnes pro nás hlavní činností ,“ říká Miloš Lindr. Většina sortimentu z východočeských Mžan u N echanic tedy nyní putuje do restaurací a hostinců. S rostoucí kupní silou Čechů a Moravanů však nezanedbatelně roste i počet zákazníků, kteří si drobné výčepní zařízení pořizují jako součást vybavení svých domácností. Od doby svého vzniku funguje společnost jako fyzická osoba. Nyní však už má dvanáct zaměstnanců a více než třicetimilionový obrat. Správný chod zajišťuje systém JIT (just-in-time) s klíčovými subdodavateli, kteří v době potřeby zásobují společnost potřebnými komponenty a díly. Díky outsourcingu může firma minimalizovat své vlastní provozní náklady. „Nejvýraznější naši přednost vidím v možnosti okamžitě reagovat na jakýkoliv požadavek klienta,“ chlubí se Miloš Lindr. Právě tato strategie se podle něj osvědčila při získání speciální zakázky pro švédského partnera. Na začátek spolupráce vzpomíná generální ředitelka agentury CzechTrade Jitka Hanzlíčková: „Díky námi zveřejněné poptávce a následné incomingové misi se nám podařilo dát dohromady významného švédského distributora a flexibilní českou firmu,“ říká. Při expanzi do Skandinávie je obecně třeba zabezpečit veškerý servis spojený s výrobkem a stálou kvalitu produkce. Před samotným navázáním obchodních jednání si Švédové vždy pod drobnohledem prověřují partnera. „Tamní obchodníci zkoumají nejen finanční sílu výrobce, jeho produkční možnosti či jakost. Zajímá je také vztah k životnímu prostředí a dodržování ekologických norem,“ dodává Jitka Hanzlíčková. Její slova potvrzuje i úsměvná zkušenost Miloše Lindra: „Švédský partner chtěl o naší firmě získat co nejvíce informací. Proto prý vyzval několik českých a evropských organizací, které na nás práskly veškeré dostupné informace.“ Švédsko je relativně malý trh s méně než devíti miliony obyvateli. Díky své hospodářské síle (HDP na hlavu převyšuje 25 tisíc eur) přesto vytváří zajímavou alternativu pro české vývozce.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče