Limuzína za slušnou cenu

25. července 2005, 00:00 - ERICH HANDL
25. července 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - HYUNDAI SONATA Korejský Hyundai letos na jaře představil pátou generaci modelu Sonata. Limuzína je výrazně levnější než konkurenční Škoda Superb nebo VW Passat. Cílem značky je nabídnout podnikatelům i rodinám reprezentativní auto za méně než 600 tisíc korun.

 foto: Hyundai

VYZKOUŠELI JSME - HYUNDAI SONATA Korejský Hyundai letos na jaře představil pátou generaci modelu Sonata. Limuzína je výrazně levnější než konkurenční Škoda Superb nebo VW Passat. Cílem značky je nabídnout podnikatelům i rodinám reprezentativní auto za méně než 600 tisíc korun.

Profit minulý týden otestoval Sonatu s benzinovým motorem 2,4 pod kapotou. Jiný agregát zatím není k mání, silnější šestiválec 3,3 litru se začne dovážet až později. Pátá generace vozu zdědila vzhledově hodně z předchozí. Změnily se hlavně rozměry. Oproti předchůdkyni nová generace narostla do délky o 55 milimetrů, takže měří 4,8 metru. To konstruktérům umožnilo čarovat s interiérem a nabídnout posádce Sonaty vnitřní prostor, na střední třídu hodně opulentní. Zvětšil se také kufr, nyní má v základním uspořádání 523 litrů, což je více než Škoda Octavia. Vpředu se objevily moderně pojaté světlomety, zvětšily se zadní svítilny. Novinky jsou i uvnitř. Platí to především o středové konzoli přeplněné tlačítky, která je vyrobena ze šesti různých materiálů.

Benzinový čtyřválec o objemu 2359 kubických centimetrů má nejvyšší výkon 118 kilowattů, více než dostatečný na to, aby na křižovatce limuzína nezůstala za škodovkami. Kola se ale neprotočí, mezi sešlápnutím plynového pedálu a rozjezdem je určitá prodleva. Kdo chce trhat asfalt, musí si počkat na šestiválec. Navíc ještě v příštím roce se má v nabídce pro Sonatu objevit dvoulitrový turbodiesel. Současný čtyřválec je určený spíše pro klidnou jízdu se slušnou spotřebou do devíti litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. Když se písty roztočí, umí ale jet více než 200 kilometrů v hodině. Zaměření auta odpovídá i podvozek. Jízda je měkká, houpavá, není to žádný dravec.

Sonata je na českém trhu nabízena ve dvou stupních výbavy Dynamic a Elegance, přičemž už ta základní je poměrně bohatá. Zahrnuje ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a šest airbagů.

ZKLAMALO NÁS

Motor nemá přes relativně vysoký objem velkou akceleraci, kdo chce rychlý rozjezd, musí si počkat na silnější motor.  TECHNICKÉ ÚDAJE | Typ vozu| čtyřdveřový sedan|
| Objem válců| 2,4 litru |
| Kufr| 523 litrů|
| Max. výkon| 118 kW|
| Max. rychlost| 202 km/hod.|
| Zrychlení 0-100| 10,3 s|
| Spotřeba| 8,8l/100 km |
| Cena (základ) | 589 000 Kč|

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče