Limuzína už i na zemní plyn

15. srpna 2011, 15:10 - Jiří Červenka
15. srpna 2011, 15:10

Přestavba Mercedesu třídy E není dílem importéra ani nezávislé firmy, tato auta se vyrábějí přímo v továrnách koncernu Daimler.

Zemní plyn jako palivo pro motorová vozidla má kromě předností technických, kam patří zejména příznivější složení výfukových plynů, také výhody řekněme legislativní. Je zatížen pouze minimální spotřební daní a pro vozidla jím poháněná platí nulová sazba silniční daně. Krychlový metr stlačeného zemního plynu (CNG) vyjde asi na osmnáct korun, zatímco litr benzinu či nafty dnes stojí bezmála dvojnásobek. Osobních aut upravených pro CNG je přesto na trhu jako šafránu a už vůbec se s nimi nesetkáte v prémiové vyšší třídě, kam patří Mercedes třídy E.
Přestavba není dílem importéra ani nezávislé firmy, tato auta se vyrábějí přímo v továrnách koncernu Daimler. Díky tomu můžete sledovat spotřebu i zbývající množství plynu přímo na obrazovce palubního počítače a přepnutí na rezervní benzinovou nádrž proběhne po vyčerpání CNG zcela automaticky. Nádrže o celkové kapacitě 121,5 litru CNG umožňují v praxi akční rádius asi 300 kilometrů.
Jízdní projev třídy E 200 NGT je stejně důstojný a konejšivý jako u ekvivalentní verze E 200 s benzinovým motorem. Daní za příznivější provozní náklady je však dosti vlažná dynamika a také vyšší vstupní investice: model NGT je při ceně 1,1544 milionu korun o 136 800 Kč dražší.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče