Limuzína s kolenním airbagem

14. února 2005, 00:00 - ERICH HANDL
14. února 2005, 00:00

TEST CITROEN - C5 2.0 HDICitroen začal v Česku prodávat svoji novou limuzínu C5. Jeho premiéru doprovází zajímavý marketingový tah: nejlevnější verze je o pár tisíc korun lacinější, než byl předchozí model. Hatchback s motorem 1,8 vyjde na 639 tisíc korun.

Nový citroen signalizuje i přejetí do jiného jízdního pruhu. foto: Citroen

TEST CITROEN - C5 2.0 HDI Citroen začal v Česku prodávat svoji novou limuzínu C5. Jeho premiéru doprovází zajímavý marketingový tah: nejlevnější verze je o pár tisíc korun lacinější, než byl předchozí model. Hatchback s motorem 1,8 vyjde na 639 tisíc korun. Nejčerstvější varianta Citroenu C5 se od staré liší především pozměněnou přídí a zádí. Má impozantní masku chladiče s dvojitým šípem, atraktivním tvarem reflektorů a vylepšeným nárazníkem. Podle zástupců automobilky je toto auto předobrazem vzhledu budoucích citroenů včetně toho nejmenšího s označením C1 z Kolína. Jak bude vypadat budoucnost podle Francouzů? Záď modelu je zploštělejší, protaženější, vyhlíží spíše jako sedan. Nejvíce poutá oko koncovými svítilnami v podobě bumerangu, vytaženými až k horní hraně víka. Limuzína je také o něco delší. Na obou stranách totiž převisy přibraly shodných šest centimetrů. To vyneslo kufru o 15 litrů větší objem, který nyní činí 471 litrů. U kombíků zůstala původní hodnota 563 litrů zachována, neboť šesticentimetrové prodloužení se dotklo jen přední části s novou maskou. Inovací prošel rovněž interiér. Objevuje se v něm nový panel středové konzole, kde je nyní také navigace a ovladače audiovizuálního systému. Příjemně působí nové a čitelnější ukazatele, které jsou umístěny přesně v zorném poli řidiče. Mezi sedmi airbagy se objevuje i hit posledních let -kolenní airbag. Celkově silnou stránkou této automobilové novinky je uplatnění špičkových technologií. Jako první na světě nabízí Citroen v osobních autech varovný systém pro případ nesignalizovaného přejetí jízdního pruhu. Senzory přitom dokáží rozeznat čáry všech barev, normovaných pro silnice v Evropě. Ba co víc - dokážou „zrentgenovat“ jejich přítomnost i pod sněhem. Při řidičově nepozornosti na té straně, kde k přejetí čáry došlo, se ozve vibrační jednotka v jeho sedáku. Systém se aktivuje od rychlosti 80 kilometrů za hodinu a dá se též vypnout tlačítkem na palubní desce. V „cépětce“ nechybí ani samonatáčecí bixenonové světlomety. A co motory? V nabídce jich je celkem šest. Profit minulý týden otestoval dvoulitrový turbodiesel 2.0 HDI. Má výkon sto kilowattů a dokáže stroj pohánět více než dvě stě kilometrů v hodině. Spotřeba při testu odpovídala údajům výrobce - šesti litrům nafty na sto kilometrů jízdy. Agregát je navzdory vysoké váze vozu pružný, především díky funkci overboost (přeplňování). Ta totiž při razantním sešlápnutí plynového pedálu dovoluje dočasně zvýšit plnicí tlak turba a dávku paliva, a tím zvýšit maximální točivý moment. Není to ekonomické, ale při předjíždění skvělé. Za úsporný diesel ale musí zájemce oproti nejlevnějšímu benzinu dost připlatit - vyjde v základu o více než sto tisíc korun dráže. VYSUŠUJE KOTOUČE Ke standardu modelu C5 patří kontrola jízdní stability s protiprokluzovým systémem. Zvláštností je vysušování kotoučů, které optimalizuje brzdy za deště. Ke komfortu přispívá i odpružení, které účinně filtruje nerovnosti vozovky a reaguje na řadu dalších situací. Tento patent Citroenu zakoupil dokonce už i Rolls-Royce. TECHNICKÉ ÚDAJE**

Typ vozu pětimístná limuzina

Typ motoru naftový čtyřválec

Objem válců 2 litry

Max. výkon 100 kW

Max. rychlost 205 km/hod

Zrychlení 0-100 9,8 s

Spotřeba 6 l/100 km

Objem kufru 471 litrů

Cena 744 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít