Limuzína pro středního manažera

05. května 2008, 00:00 - Erich Handl
05. května 2008, 00:00

RENAULT LAGUNA GRANDTOUR - Francouzský Renault letos představil další verzi modelu Laguna. U novinky lze uplatnit odpočet DPH a značka navíc nedávno nabídla firemní klientele další výhody. Vyplatí se o vozu uvažovat?

Renault Laguna se vyrábí od roku 1994, kdy nahradil Renault 21. Na trhu konkuruje Volkswagenu Passat, Škodě Superb, Fordu Mondeo nebo Hyundai Sonata, tedy typickým limuzínám vyšší střední třídy, které si kupují podniky pro své nižší manažery. Že Renault o firemní klientelu stojí, svědčí jeho poslední akce, ve které nabídl podnikatelům zvýhodněné podmínky už při koupi jediného vozu. Spočívá hlavně v leasingu bez navýšení. Co si za něj zájemce pořídí?

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Laguna Grandtour 2,0 dCi typ vozu - pětidveřové kombi motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 210 km/hod zrychlení 0-100 - 9,7 sekundy spotřeba - 6,1 l/100 km kufr - 508/1593 litrů cena - 819 900 Kč Je libo benzin, nebo naftu? Profit vyzkoušel v redakčním dvojtestu obě verze letošní laguny – krátkou s benzinovým automatem a kombík s naftovým motorem a manuální převodovkou. Obě varianty mají oproti předchůdci extravantnější design, kombík se přitom díky nízkým bočním oknům tváří jako sportovní vůz. Autu také zůstal jeden z jeho základních atributů – takzvaná inteligentní parkovací karta, která nahrazuje klíč. V tomto testu se zaměříme především na praktičnost dlouhé verze, která nabízí odpočet DPH. Má stejnou výšku i rozvor jako kratší liftback, konstruktéři ale protáhli o zhruba deset centimetrů záď, která se láme do skloněného zadního okna. Oproti krátké Laguně přibylo v kufru kombíku 58 litrů, což není právě mnoho. Řada konkurentů se chlubí větším zavazadelníkem. Laguna to ale vyrovnává nízkou nákladovou hranou, sklopná opěradla vytvářejí rovnou plochu, takže se do vozu dá naložit až 1593 litrů. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Dlouhá Laguna s označením Grandtour je limuzínou střední třídy s možností odpočtu DPH. Vůz disponuje zavazadelníkem o maximálním objemu 1600 litrů. Plnému využití kufru ale bude v případě podnikatelské přestavby bránit montážní přepážka. Renault to kompenzuje možností táhnout až 650 kilogramů těžký nebrzděný přívěs. Svižný, ale hladový**

Benzinový dvoulitr se 125 kilowatty, který jsme měli v liftbacku, má slušnou dynamiku, ale také vyšší spotřebu, která překračuje osm litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. Zájemcům o úspornou jízdu můžeme doporučit diesel o stejném objemu válců. S ním se sice kombík z nuly na sto kilometrů v hodině dostane o dvě sekundy později než výše uvedený benzin, ale potřebuje na ujetí sta kilometrů o dva litry paliva méně. Údaji výrobce o spotřebě 6,1 litru na sto kilometrů lze věřit. Auto prošlo našimi redakčními testy se ztrátou jediné hvězdičky – na limuzínu má tvrdý podvozek.

Nový Renault Laguna je pro firmy zajímavou alternativou k přemnoženým passatům. Nabízí francouzský styl a komfort. Verze kombi má sice nepříliš velký kufr, ale vyrovnává to praktickou variabilitou sedaček. Není to auto pro závody, kdo žádá dynamickou jízdu, musí si koupit sportovní verzi GT. Bude se chlubit vysokými výkony a jednou neobvyklou schopností – možností zatáčet všemi čtyřmi koly současně.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče