Limuzína pro podnikatele

02. ledna 2006, 00:00 - ERICH HANDL
02. ledna 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - LEXUS GS 300 Exkluzivní japonská značka Lexus si začala více všímat České republiky. Nejnovějším přírůstkem byla limuzína GS 300, která se prodává za rovných 1,5 milionu korun. Japonský Lexus je relativně nová značka, kterou Toyota vyvinula v osmdesátých letech jako svůj exkluzivní produkt.

 

VYZKOUŠELI JSME - LEXUS GS 300 Exkluzivní japonská značka Lexus si začala více všímat České republiky. Nejnovějším přírůstkem byla limuzína GS 300, která se prodává za rovných 1,5 milionu korun. Japonský Lexus je relativně nová značka, kterou Toyota vyvinula v osmdesátých letech jako svůj exkluzivní produkt. V České republice se v minulosti snažila od Toyoty trochu odlišit - začalo se uvažovat o vlastních showroomech a značka má i svého speciálního manažera. A nabídla nový model - GS 300, který konkuruje podnikatelským limuzínám, jako jsou mercedesy nebo bavoráky. PARKOVACÍ KAMERA Nový Lexus se chlubí především komfortem. Kabina je plná prvotřídních materiálů a elektroniky. Dominantním prvkem kokpitu je velký aktivní dotykový displej uprostřed palubní desky, jímž řidič ovládá veškerá uživatelská nastavení automobilu. Užitečná je parkovací kamera, která dokáže přenést na zmíněný displej situaci za zadním nárazníkem. Ke komfortu patří i DVD navigace, elektricky stavitelný volant, xenonové natáčecí světlomety, digitální klimatizace a audiosystém se zásobníkem CD. K tomu se do standardu přidává bezpečnostní výbava v podobě čelních, bočních, hlavových a kolenních airbagů. SILNÝ ŠESTIVÁLEC Jak Lexus GS 300 jezdí? Pod kapotou modelu GS 300 bije třílitrový šestiválec značky Toyota s přímým vstřikováním benzinu a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Tím je zajištěn nejen vysoký krouticí moment v širokém rozsahu otáček, ale také rychlá reakce na sešlápnutí plynu a vzhledem k výkonu i objemu motoru slušná spotřeba bezolovnatého benzinu. Přitom je na svůj objem relativně úsporný. Spotřebuje jen kolem deseti litrů paliva na sto kilometrů jízdy. Má velký zátah už odspodu, při podřazování reaguje okamžitě. Někdy ale při řazení elektronika zbytečně rozhoduje za řidiče, například při rychlém volení stupňů směrem nahoru. Podvozek přitom zaručuje přiměřeně sportovní jízdu. GS 300 je bohatě vybavená limuzína, je to typický stroj pro podnikatelskou reprezentaci. Jeho jedinou slabinou je asi cena, u německých značek se dá podobný komfort pořídit levněji. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

GS 300 je limuzína pro reprezentaci. Je volbou pro podnikatele, kteří jsou znuděni konfekčními německými značkami a chtějí se odlišit. 

LEXUS GS 300 Typ vozu čtyřdveřová limuzína

Motor zážehový šestiválec

Objem válců 3000 ccm

Max. výkon 183 kW

Max. rychlost 240 km/hod

Zrychlení 0-100 7,2 s

Spotřeba 9,8 l/100 km

Kufr 430 litrů

Cena (základ) 1 500 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče