Limuzína pro nejvyššího šéfa

11. prosince 2006, 00:00 - ERICH HANDL
11. prosince 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - LEXUS LS 460Japonská značka Lexus začala minulou středu prodávat novou verzi velkého luxusního sedanu LS 460. Profit jej měl možnost vyzkoušet při prvních testech na francouzském Azurovém pobřeží.Čtvrtá verze vlajkové lodi Lexusu nahrazuje dosavadní model LS 430 a má konkurovat velkým limuzínám, jakými jsou Audi A 8, Mercedes třídy S nebo BMW 7.

VYZKOUŠELI JSME - LEXUS LS 460 Japonská značka Lexus začala minulou středu prodávat novou verzi velkého luxusního sedanu LS 460. Profit jej měl možnost vyzkoušet při prvních testech na francouzském Azurovém pobřeží.

Čtvrtá verze vlajkové lodi Lexusu nahrazuje dosavadní model LS 430 a má konkurovat velkým limuzínám, jakými jsou Audi A 8, Mercedes třídy S nebo BMW 7. Je tedy určen špičkovým manažerům a majitelům velmi úspěšných firem. Nejlevnější verze auta vyjde na zhruba dva a půl milionu korun, stojí tedy stejně jako menší dům na venkově. „První kusy dorazily k prodejcům minulou středu, příští rok bychom chtěli prodat sedmdesát limuzín,“ řekl Profitu ve francouzské Nice mluvčí Toyoty Tomáš Vaněk.

Co auto za tuto cenu nabízí? Čtyřistapadesátka byla mnohými považována za nejmodernější sedan na světě. Současná verze ji ale technologicky překonává. Karoserie se zaoblila, při testovacích jízdách jsme téměř neslyšeli motor ani pneumatiky. A to byl pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l s výkonem 279 kilowattů. Agregát byl spojen s unikátní osmistupňovou automatickou převodovkou, takovým počtem stupňů se chlubí leda tak formule F1. A co zrychlení? Z nuly je na stovce auto za méně než 5,5 sekundy.

Hlavním lákadlem LS 460 je ale spousta elektroniky. Pokročilý stabilizační systém VDIM, který se prvně objevil v menším Lexusu GS, dokáže propojit všechny bezpečnostní prvky vozu. Výrobce tvrdí, že s ním prakticky nelze dostat smyk, což novinářské testy ve Francii potvrdily. Elektronika dokáže udržet auto v dálničním pruhu, sama zaparkovat v mezeře u chodníku nebo rozpoznat díky radaru hrozící kolizi.

Hodně péče je také věnováno pohodlí. Všude v autě je dostatek místa, o zábavu se stará audiosystém Mark Levinson s 19 reproduktory, který sám o sobě vyjde na několik set tisíc korun. V luxusním interiéru dále najdeme vyhřívaný volant, zadní sedadla s masážní funkcí, klimatizaci se senzory lidského tepla nebo elektrické zavírání zadních dveří. Pro úspěšné podnikatele bude určitě LS 460 nekonfekční variantou k mercedesu nebo bavoráku.

|TECHNICKÉ ÚDAJEmodel Lexus LS 460typ vozu pětimístný sedanmotor benzinový osmiválecobjem 4,6 litruvýkon 279 kilowattůzrychlení (0-96) 5,5 sekundyspotřeba 10,8 l/100 kmkufr 505 litrůcena (základ) 2 459 000 Kč| JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Lexus LS 460 je špičková limuzína pro majitele a manažery větších firem. Auto za 2,5 milionu korun je jednoznačně určeno k reprezentaci a pohodlnému cestování nejvyššího šéfa ve firmě.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče