Lidé věří jiným lidem více než reklamě

08. října 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
08. října 2007, 00:00

Nikoli promyšlená reklama, ale doporučení od přátel a jiných zákazníků je to, co má největší vliv na rozhodnutí spotřebitelů. Zjistila to analytická firma Nielsen. Na 78 procent dotázaných v jejím globálním výzkumu uvedlo, že názoru jiných zákazníků věří více než jakékoli reklamní kampani. Na druhém místě byla reklama v novinách se 63 procenty a na třetím se 61 procenty názory jiných zákazníků na internetu. Ve středu žebříčku se drží reklama v televizi s 56 procenty a rozhlas s 54 procenty.

Internet a digitální „platformy“ pro reklamu skončily mezi třinácti zkoumanými nosiči reklamy na posledních místech. Reklamy na vyhledávačích, což byla velká marketingová revoluce, s níž před lety přišel Google, jsou na tom nejlépe a mají důvěru 34 procent zákazníků, proužková reklama na internetových médiích 26 procent a textová reklama zasílaná na mobilní telefony je na posledním místě.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít