Lidé věří jiným lidem více než reklamě

08. října 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
08. října 2007, 00:00

Nikoli promyšlená reklama, ale doporučení od přátel a jiných zákazníků je to, co má největší vliv na rozhodnutí spotřebitelů. Zjistila to analytická firma Nielsen. Na 78 procent dotázaných v jejím globálním výzkumu uvedlo, že názoru jiných zákazníků věří více než jakékoli reklamní kampani. Na druhém místě byla reklama v novinách se 63 procenty a na třetím se 61 procenty názory jiných zákazníků na internetu. Ve středu žebříčku se drží reklama v televizi s 56 procenty a rozhlas s 54 procenty.

Internet a digitální „platformy“ pro reklamu skončily mezi třinácti zkoumanými nosiči reklamy na posledních místech. Reklamy na vyhledávačích, což byla velká marketingová revoluce, s níž před lety přišel Google, jsou na tom nejlépe a mají důvěru 34 procent zákazníků, proužková reklama na internetových médiích 26 procent a textová reklama zasílaná na mobilní telefony je na posledním místě.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít