Lidé věří jiným lidem více než reklamě

08. října 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
08. října 2007, 00:00

Nikoli promyšlená reklama, ale doporučení od přátel a jiných zákazníků je to, co má největší vliv na rozhodnutí spotřebitelů. Zjistila to analytická firma Nielsen. Na 78 procent dotázaných v jejím globálním výzkumu uvedlo, že názoru jiných zákazníků věří více než jakékoli reklamní kampani. Na druhém místě byla reklama v novinách se 63 procenty a na třetím se 61 procenty názory jiných zákazníků na internetu. Ve středu žebříčku se drží reklama v televizi s 56 procenty a rozhlas s 54 procenty.

Internet a digitální „platformy“ pro reklamu skončily mezi třinácti zkoumanými nosiči reklamy na posledních místech. Reklamy na vyhledávačích, což byla velká marketingová revoluce, s níž před lety přišel Google, jsou na tom nejlépe a mají důvěru 34 procent zákazníků, proužková reklama na internetových médiích 26 procent a textová reklama zasílaná na mobilní telefony je na posledním místě.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče