Lidé si nejvíce stěžují na pojišťovny

26. července 2010, 13:30 - bay, ČTK
26. července 2010, 13:30

Lidé si nejvíce stěžovali loni u České národní banky na služby pojišťoven a pojišťovacích zprostředkovatelů. Z celkových 272 stížností připadlo na sektor pojišťovnictví 40 procent, na banky 35 procent.

Autor: sxc.hu

Největším problémem je podle ČNB investiční životní pojištění, především způsob jeho prodeje a poskytování informací. „Rozčarování v souvislosti s výší odkupného při předčasném vypovězení smlouvy poté vede ke stížnostem, u kterých však pochybení pojišťovacího zprostředkovatele či nepochopení ze strany spotřebitele je velmi těžko prokazatelné,“ uvedla ČNB ve Zprávě o výkonu dohledu nad finančním trhem.

Většina podání na banky se vztahovala na bankovní služby, pouze 12 stížností z celkem 94 bylo směrováno na investiční služby bank. Více než polovina spotřebitelů si stěžovala na nedostatečné informace o produktech, jejich podmínkách či cenách, nedostatky byly také ve vyřizování reklamací. Více stížností zaznamenala ČNB při obnovování a vypovídání kreditních karet především těch, které jsou poskytované jako bonus k jiným produktům.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče