Lidé si nejvíce stěžují na pojišťovny

26. července 2010, 13:30 - bay, ČTK
26. července 2010, 13:30

Lidé si nejvíce stěžovali loni u České národní banky na služby pojišťoven a pojišťovacích zprostředkovatelů. Z celkových 272 stížností připadlo na sektor pojišťovnictví 40 procent, na banky 35 procent.

Autor: sxc.hu

Největším problémem je podle ČNB investiční životní pojištění, především způsob jeho prodeje a poskytování informací. „Rozčarování v souvislosti s výší odkupného při předčasném vypovězení smlouvy poté vede ke stížnostem, u kterých však pochybení pojišťovacího zprostředkovatele či nepochopení ze strany spotřebitele je velmi těžko prokazatelné,“ uvedla ČNB ve Zprávě o výkonu dohledu nad finančním trhem.

Většina podání na banky se vztahovala na bankovní služby, pouze 12 stížností z celkem 94 bylo směrováno na investiční služby bank. Více než polovina spotřebitelů si stěžovala na nedostatečné informace o produktech, jejich podmínkách či cenách, nedostatky byly také ve vyřizování reklamací. Více stížností zaznamenala ČNB při obnovování a vypovídání kreditních karet především těch, které jsou poskytované jako bonus k jiným produktům.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít