Lidé se nezajímají o solidnost obchodníků

19. března 2007, 00:00 - Tomáš Johánek
19. března 2007, 00:00

Spotřebitelé v Česku mají v posledních letech podle odborníků lepší znalosti o svých právech. Na druhou stranu se ale stále málo zajímají o solidnost obchodníků, u kterých se rozhodli nakoupit zboží či služby. Česká obchodní inspekce i spotřebitelské organizace loni řešily několik desítek tisíc stížností a dotazů spotřebitelů.

Spotřebitelé v Česku mají v posledních letech podle odborníků lepší znalosti o svých právech. Na druhou stranu se ale stále málo zajímají o solidnost obchodníků, u kterých se rozhodli nakoupit zboží či služby.

Česká obchodní inspekce i spotřebitelské organizace loni řešily několik desítek tisíc stížností a dotazů spotřebitelů. Podle Lucie Luňáčkové ze sdružení Spotřebitel.cz ještě není český spotřebitel dostatečně vyzrálý a při rozhodování o nákupu u něj stále hraje hlavní roli cena zboží či služby. „Už sice nastal posun v tom, že lidé začínají sledovat i kvalitu samotného výrobku. Nicméně o to, jak je prodávající férový či problémový, se prozatím spíše nezajímají,“ upozornila.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče