Spotřebitelé v Česku mají v posledních letech podle odborníků lepší znalosti o svých právech. Na druhou stranu se ale stále málo zajímají o solidnost obchodníků, u kterých se rozhodli nakoupit zboží či služby. Česká obchodní inspekce i spotřebitelské organizace loni řešily několik desítek tisíc stížností a dotazů spotřebitelů.
Spotřebitelé v Česku mají v posledních letech podle odborníků lepší znalosti o svých právech. Na druhou stranu se ale stále málo zajímají o solidnost obchodníků, u kterých se rozhodli nakoupit zboží či služby.
Česká obchodní inspekce i spotřebitelské organizace loni řešily několik desítek tisíc stížností a dotazů spotřebitelů. Podle Lucie Luňáčkové ze sdružení Spotřebitel.cz ještě není český spotřebitel dostatečně vyzrálý a při rozhodování o nákupu u něj stále hraje hlavní roli cena zboží či služby. „Už sice nastal posun v tom, že lidé začínají sledovat i kvalitu samotného výrobku. Nicméně o to, jak je prodávající férový či problémový, se prozatím spíše nezajímají,“ upozornila.