Lidé se nezajímají o solidnost obchodníků

19. března 2007, 00:00 - Tomáš Johánek
19. března 2007, 00:00

Spotřebitelé v Česku mají v posledních letech podle odborníků lepší znalosti o svých právech. Na druhou stranu se ale stále málo zajímají o solidnost obchodníků, u kterých se rozhodli nakoupit zboží či služby. Česká obchodní inspekce i spotřebitelské organizace loni řešily několik desítek tisíc stížností a dotazů spotřebitelů.

Spotřebitelé v Česku mají v posledních letech podle odborníků lepší znalosti o svých právech. Na druhou stranu se ale stále málo zajímají o solidnost obchodníků, u kterých se rozhodli nakoupit zboží či služby.

Česká obchodní inspekce i spotřebitelské organizace loni řešily několik desítek tisíc stížností a dotazů spotřebitelů. Podle Lucie Luňáčkové ze sdružení Spotřebitel.cz ještě není český spotřebitel dostatečně vyzrálý a při rozhodování o nákupu u něj stále hraje hlavní roli cena zboží či služby. „Už sice nastal posun v tom, že lidé začínají sledovat i kvalitu samotného výrobku. Nicméně o to, jak je prodávající férový či problémový, se prozatím spíše nezajímají,“ upozornila.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče