Lidé berou obchody útokem i v krizi

07. prosince 2009, 12:11 - bay, ČTK
07. prosince 2009, 12:11

Druhý adventní víkend přilákal do obchodů až o třetinu více zákazníků lidí než během roku. Lidé kupovali především suroviny na pečení cukroví a vánoční dárky.

Autor: Martin Siebert

Nárůst kupujících zaznamenaly například prodejny řetezce Ahold. „Proti minulému víkendu jsme zaznamenali nárůst počtu zákazníků o 17 procent, tržby vzrostly až o 30 procent,“ uvedl ředitel komunikace společnosti Libor Kytýr. Firma provozující supermarkety Albert pocítila vyšší zájem o nákup výrobků pod privátní značkou. V hypermarketech Tesco stoupl podle mluvčí Evy Karasové prodej jednotlivých druhů zboží až o polovinu. „Zákazníci nejvíce nakupovali dárky a potraviny. Největší zájem je o hračky, oděvy, elektroniku, drobné elektro a kosmetiku,“ uvedla.

Srovnatelné výsledky s předchozím rokem hlásí i prodejci elektroniky. „Proti předchozímu víkendu jsme zaznamenali nárůst zhruba o deset procent. Po dlouhé době to byl jeden z těch lepších víkendů,“ poznamenal mluvčí řetězce obchodů s elektronikou Proton-Euronics Bohuslav Komín. Hitem Vánoc podle něj zůstávají LCD televize, které jsou letos údajně až o třetinu levnější než loni. Specialitou letošních Vánoc je také nástup slev v mnoha obchodech ještě před svátky.

Mohlo by vás zajímat

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

Hry pro příležitostné hráče