Levný sedan pro rodinu i drobné podnikání

26. června 2006, 00:00 - ERICH HANDL
26. června 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ SEAT CORDOBA Seat Cordoba prošel letos na jaře vylepšením a má nové ceny. Nejlevnější vyjde na 275 tisíc korun, což je o čtyřicet tisíc méně než u předchozí verze. Profit minulý týden vyzkoušel verzi s naftovým motorem. Rodinný sedan se změnil hlavně v interiéru a do standardu přibyla nová výbava.

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ SEAT CORDOBA Seat Cordoba prošel letos na jaře vylepšením a má nové ceny. Nejlevnější vyjde na 275 tisíc korun, což je o čtyřicet tisíc méně než u předchozí verze. Profit minulý týden vyzkoušel verzi s naftovým motorem.

Rodinný sedan se změnil hlavně v interiéru a do standardu přibyla nová výbava. Dovozce přišel navíc s agresivní cenovou politikou. Současně s inovací snížil i ceny, díky tomu chce letos prodat v České republice více než 1600 kusů. V kabině vozu jsou nyní kvalitnější plasty i potahové látky, polepšil si také volant a přístrojová deska. Nejmenší kola jsou nyní patnáctipalcová, světlomety dostaly dvojitou optiku i v základním stupni Reference. Do sériové výbavy přibylo hlavně ABS, španělská značka se od nynějška chlubí tím, že žádná auta bez tohoto antiblokovacího systému brzd už neprodává. Co se týče motorů, lze si vybrat z pěti benzinových motorů a čtyř turbodieselů.

Redakce Profitu otestovala auto s naftovým motorem 1,4 litru vybavené manuální pětistupňovou převodovkou. Má výkon 59 kilowattů, oproti benzinové verzi je za něj třeba dost připlatit - prodává se za 399 900 korun. Jaké byly jízdní dojmy? Cordoba se ukázala jako poměrně úsporný sedan (pět litrů nafty na sto kilometrů) s výkonem odpovídajícím obsahu motoru. Řidič musí osmdesátikoňskou jednačtyřku hodně vytáčet, aby z agregátu dostal požadovaný výkon. Když už je ale auto v otáčkách, dokáže jet až 177 kilometrů v hodině a hravě si v kopci poradí s favority a feliciemi. Největší námi zjištěnou nevýhodou byl malý objem palivové nádrže. Má jen 45 litrů, takže navzdory malé spotřebě musí řidič často tankovat.

Co se týče podnikání, cordoba pochopitelně nemá jako sedan verzi N1. Ale chlubí se velkým 485litrovým kufrem, což je téměř stejný prostor, jako u mnohem větší Škody Octavie. Díky tomu lze do auta naložit poměrně dost nákladu. Důležitý je fakt, že zavazadelník lze ještě zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel. Při testu jsme do auta bez potíží naložili dvě jízdní kola a ještě zbylo dost místa na další zavazadla. Hlavním plusem cordoby je tedy skutečnost, že při srovnatelné ceně nabízí o něco více místa než konkurenční Škoda Fabia. O španělském autě lze tedy uvažovat jako o kombinaci rodinného sedanu s autem pro drobné podnikání.

TECHNICKÉ ÚDAJE Model Seat Cordoba 1,4 TDI (59 kW) Typ vozu pětimístný sedan Motor naftový tříválec Objem válců 1,4 litru Max. výkon 59 kilowattů Max. rychlost 177 km/hod Zrychlení 0-100 13,2 sekundy Spotřeba 4,6 l/100 km Cena 399 900 Kč JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

**Auto nemá podnikatelskou verzi N1, čistě pro podnikání se nehodí. O cordobě lze uvažovat jako o rodinném sedanu, který lze vedle toho využít i k převážení drobného nákladu. Řemeslníci, kteří potřebují vozit nářadí nebo větší množství zboží, se musí podívat po autě, které má vzadu páté dveře.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče