Levný hobby vůz Dacia Logan Pick-up

22. dubna 2009, 00:00 - Erich Handl
22. dubna 2009, 00:00

Poté, co byla v roce 2001 ukončena výroba Škody Felicia Pick-up, nebylo na českém trhu možné koupit malé levné užitkové auto s otevřenou korbou. Do segmentu až letos vstoupila rumunská Dacia s upraveným Loganem. Má zajímavou cenu – začíná na 149 900 korunách bez DPH.

Autor: Renault

Velkých drahých pick-upů je v České republice k mání dostatek. Malý a cenově dostupný vůz, který by posloužil řemeslníkům či zahradníkům, byl na trhu naposledy před osmi lety. Původní Škoda Pick-up se od roku 1991 vyráběla souběžně s modely Škoda Favorit a Škoda Forman. V roce 1995 ji nahradila Felicia Pick-up, která měla ložnou plochu 2015 centimetrů čtverečních a díky zesílené zadní nápravě zvýšenou užitečnou hmotnost na 605 kilogramů.

V roce 2001 ale výroba tohoto malého náklaďáku skončila.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Dacia Logan Pick-up

  • *typ vozu - dvoumístný pick-up motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,5 litru max. výkon - 63 kilowattů max. rychlost - 160 km/hod zrychlení 0-100 - 13,5 sekundy spotřeba - 5,2 l/100 km korba (nosnost) - 800 kg cena - 224 900 Kč Na tradici nyní navázala Dacia, která prodávala v Česku užitkové vozy už v devadesátých letech. Byly to ještě pick-upy odvozené od staré Dacie 1300 z konce šedesátých let. Současný vůz vychází z modelové řady Logan, což jsou laicky řečeno malé renaulty převlečené do rumunského kabátu. Profit minulý týden vyzkoušel novou Dacii Logan Pick-up se čtyřválcovým dieselem pod kapotou. Jaké jsou naše postřehy? Místo i na golfové hole Dvoumístné auto nevypadá špatně, zdobí je poměrně elegantní karoserie s „loganovskou“ maskou a předkem. Není divu – 80 procent dílů je společných s Loganem sedan. Totožná je i palubní deska, nijak designově oslnivá, ale praktická. V kabině je překvapivě dost místa, za sedačkami je dokonce 300 litrů velký odkládací prostor. Při našich jízdách se tam vešel i golfový bag. Za sedadly podobnost se sedanem končí. Kabina pick-upu je useknutá za řidičem a přechází ve zhruba 1,8 metru dlouhou ložnou plochu, na kterou posádka vidí zadním oknem. Na tuto korbu širokou 1024 milimetrů mezi podběhy se vejde europaleta, auto uveze až 800 kilogramů nákladu. Pro převážení stavebnin je to málo, ale všem ostatním řemeslníkům to bude bohatě stačit. Korba má praktické prvky – sklápěcí zadní víko, kroužkové úchyty pro náklad a drážky, díky nimž se dobře vymetá od nečistot. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

Logan Pick-up je praktické auto pro převážení malých nákladů do 800 kilogramů. Na korbu se vejdou svařovací láhve, stromky nebo zahradní technika. Délka ložné plochy 1,8 metru už ale neumožňuje přepravu trubek a dalších dlouhých předmětů. Zájemcům o levný hobby vůz se na plochu vejdou surfy i lyže, ale jachta už musí na valník. Nákladní Dacia může táhnout pouhých 650 kilogramů (bržděný přívěs).

Jízda s rumunským pick-upem byla překvapivě komfortní, lehká záď neskákala po nerovnostech, ale hezky pevně držela na asfaltu. Náš diesel táhnul perfektně odspodu. Má vůbec nákladní Dacia Logan nějakou neřest? Mezi minusy je třeba počítat skutečnost, že námi pochválený diesel je možné koupit až od 224 900 tisíc korun. V nejlevnější verzi Access lze koupit jen benzinový agregát o objemu 1,6 litru, který má sice o pět koní větší výkon, ale také o celé tři litry paliva vyšší spotřebu.

V nejlacinější variantě také nelze počítat s téměř žádnou výbavou. Je v ní sice zahrnut airbag řidiče, ABS a imobilizér, ale vůz už třeba nemá posilovač řízení, a tak si jej mohou koupit jen lidé se silnýma rukama. Zájemce musí také zapomenout na centrální zamykání, elektricky stahovatelná okna nebo airbag spolujezdce. Za komfort je třeba připlatit. Nejdražší plně vybavený pick-up, u něhož je i gumový kobereček na korbu či ochranná mřížka zadního okna, stojí 224 900 korun bez DPH.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče