Levný Američan chce bojovat s fabií

23. ledna 2006, 00:00 - ERICH HANDL
23. ledna 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - CHEVROLET AVEO Chevrolet chce v březnu nasadit do segmentu malých sedanů přeborníka -nový model Aveo. Má stát kolem 240 tisíc korun. Týdeník Profit ho vyzkoušel v testovacích jízdách v Itálii a ve Slovinsku.

foto: Chevrolet

VYZKOUŠELI JSME - CHEVROLET AVEO Chevrolet chce v březnu nasadit do segmentu malých sedanů přeborníka -nový model Aveo. Má stát kolem 240 tisíc korun. Týdeník Profit ho vyzkoušel v testovacích jízdách v Itálii a ve Slovinsku.

Poté co koncern GM spolknul korejské Daewoo a přejmenoval jeho modely na Chevrolety, pouští se tato původně ryze americká značka do boje v tvrdě obsazeném segmentu malých aut. Její původní model Kalos v březnu nahradí Aveo, které bude konkurovat nejprodávanějším malým sedanům na trhu - Škodě Fabia, Renaultu Thalia či Dacii Logan. „Cena zatím není přesně určena, budeme se snažit sedan dovážet za 239 900 korun,“ řekl Profitu mluvčí značky Roman Šubert. „Každopádně se nebude prodávat za více než čtvrt milionu korun,“ uvedl.

NAHRADÍ KALOSE

Co je Aveo zač? Je postavené na stejném podvozku jako jeho předchůdce Kalos, ale rozměry karoserie jsou o několik centimetrů větší. Její tvary jsou zakulacené, přídi dominuje mohutná vodorovná příčka chladiče, hodně pochromovaná a správně americky dravá. Navzdory tomu, že auto bylo projektováno v Koreji. V kabině zůstala jedna památka na předchůdce - volant. Přístrojová deska už má ale modernější vzhled. Výplně dveří dostaly mohutná madla, kliky opustily kruhový tvar, kdysi převzatý z malého Matizu, a přešly k obvyklému obdélníku.

Co nás při testu zklamalo, byl nedostatek místa na kolena. V Aveu je ho očividně méně než ve fabii, vyšší postavy měly při zkušebních jízdách problémy s narážením kolen do plastů pod volantem. Také kufr sedanu není největší, má 400 litrů (oproti 438 u fabie) a je to nejmenší zavazadelník mezi všemi hlavními konkurenty.

DVA BENZINY

A co motory? Aveo zdědilo po Kalosu silnější šestnáctiventilovou verzi agregátu 1,4 o výkonu 69 kilowattů. Slabší provedení nahradí dvanáctistovka o výkonu 53 kilowattů. Ani jeden z motorů není pro závodění, při jízdě do kopce se musí hodně točit, aby auto vůbec vyjelo na vrchol. Ale v této třídě nelze čekat silné tahouny, Aveo je sedan stavěný pro boj v nejnižších cenových příčkách automobilového spektra.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Aveo nebude mít jako sedan podnikatelskou verzi N1. Ani v kufru toho nepůjde mnoho vozit, má jen 400 litrů. Půjde o levné auto pro dopravu osob, alternativa k malé Škodě Fabia.

**CHEVROLET AVEO 1.4

Typ vozu pětimístný sedan

Objem válců 1,4 litru

Motor benzinový čtyřválec

Maximální výkon 69 kW

Maximální rychlost 176 km/hod

Kufr 400 litrů

Cena (předpoklad) 239 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít