Levný Američan chce bojovat s fabií

23. ledna 2006, 00:00 - ERICH HANDL
23. ledna 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - CHEVROLET AVEO Chevrolet chce v březnu nasadit do segmentu malých sedanů přeborníka -nový model Aveo. Má stát kolem 240 tisíc korun. Týdeník Profit ho vyzkoušel v testovacích jízdách v Itálii a ve Slovinsku.

foto: Chevrolet

VYZKOUŠELI JSME - CHEVROLET AVEO Chevrolet chce v březnu nasadit do segmentu malých sedanů přeborníka -nový model Aveo. Má stát kolem 240 tisíc korun. Týdeník Profit ho vyzkoušel v testovacích jízdách v Itálii a ve Slovinsku.

Poté co koncern GM spolknul korejské Daewoo a přejmenoval jeho modely na Chevrolety, pouští se tato původně ryze americká značka do boje v tvrdě obsazeném segmentu malých aut. Její původní model Kalos v březnu nahradí Aveo, které bude konkurovat nejprodávanějším malým sedanům na trhu - Škodě Fabia, Renaultu Thalia či Dacii Logan. „Cena zatím není přesně určena, budeme se snažit sedan dovážet za 239 900 korun,“ řekl Profitu mluvčí značky Roman Šubert. „Každopádně se nebude prodávat za více než čtvrt milionu korun,“ uvedl.

NAHRADÍ KALOSE

Co je Aveo zač? Je postavené na stejném podvozku jako jeho předchůdce Kalos, ale rozměry karoserie jsou o několik centimetrů větší. Její tvary jsou zakulacené, přídi dominuje mohutná vodorovná příčka chladiče, hodně pochromovaná a správně americky dravá. Navzdory tomu, že auto bylo projektováno v Koreji. V kabině zůstala jedna památka na předchůdce - volant. Přístrojová deska už má ale modernější vzhled. Výplně dveří dostaly mohutná madla, kliky opustily kruhový tvar, kdysi převzatý z malého Matizu, a přešly k obvyklému obdélníku.

Co nás při testu zklamalo, byl nedostatek místa na kolena. V Aveu je ho očividně méně než ve fabii, vyšší postavy měly při zkušebních jízdách problémy s narážením kolen do plastů pod volantem. Také kufr sedanu není největší, má 400 litrů (oproti 438 u fabie) a je to nejmenší zavazadelník mezi všemi hlavními konkurenty.

DVA BENZINY

A co motory? Aveo zdědilo po Kalosu silnější šestnáctiventilovou verzi agregátu 1,4 o výkonu 69 kilowattů. Slabší provedení nahradí dvanáctistovka o výkonu 53 kilowattů. Ani jeden z motorů není pro závodění, při jízdě do kopce se musí hodně točit, aby auto vůbec vyjelo na vrchol. Ale v této třídě nelze čekat silné tahouny, Aveo je sedan stavěný pro boj v nejnižších cenových příčkách automobilového spektra.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Aveo nebude mít jako sedan podnikatelskou verzi N1. Ani v kufru toho nepůjde mnoho vozit, má jen 400 litrů. Půjde o levné auto pro dopravu osob, alternativa k malé Škodě Fabia.

**CHEVROLET AVEO 1.4

Typ vozu pětimístný sedan

Objem válců 1,4 litru

Motor benzinový čtyřválec

Maximální výkon 69 kW

Maximální rychlost 176 km/hod

Kufr 400 litrů

Cena (předpoklad) 239 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče