Levné letenky by vyloučily českého dopravce ze Skyteamu

15. prosince 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil JAKUB KNĚZŮ, reportér ČT
15. prosince 2003, 00:00

ČSA je členem Skyteamu, který sdružuje Air France, Delta Airlines, Alitalia, AeroMexiko a KoreaAir. Cílem tohoto sdružení je nabídnout zákazníkům zvýhodněné lety prakticky kamkoliv a odkudkoliv díky návaznosti leteckých tras jednotlivých partnerů v tomto elitním sdružení.

Může se však stát, že český zástupce se z něj sám odpoutá, protože zatím jediný dlouhodobý záměr aerolinek, který prosákl na veřejnost, je orientace na tzv. low cost přepravu. To znamená začít nabízet zákazníkům jen základní a tudíž i levné služby bez jakéhokoliv komfortu. Na této myšlence je sice založena řada společností, které s nabídkou levných letenek nyní slaví úspěchy, ale u národního přepravce, jehož služby loni využily téměř tři miliony lidí, by takováto změna dlouhodobé strategie znamenala bezesporu velké překvapení. Natolik výrazné, že se proti němu ohrazují prakticky všichni zainteresovaní - od politiků, kteří ČSA přes podíl státu vládnou, až po ekonomy a experty na leteckou přepravu. Low cost by tak zcela určitě znamenal konec členství ve Skyteamu, protože ostatní aerolinky by nemohly zaručit standardní služby pro klienty na všech trasách, kde tým operuje.

LETECKÁ VÁLKA POKRAČUJE

Už před příchodem Jaroslava Tvrdíka a jeho lidí do ČSA se uvažovalo o tom, že by aerolinky koupily charterového přepravce Travel Servis. Tvrdík vizi rozpracoval a jednání dále probíhala. Podle důvěrné verze podnikatelského záměru nákupu Travel Servisu, který zpracovala komunikační agentura Ogilvy, by pohlcení Travel Servisu znamenalo odstranění konkurenta z lukrativního trhu charterů, vstoupilo by se na tzv. low cost trh prostřednictvím značky Prague Air. Spolupráce obou ekonomicky propojených společností by dále podle vize znamenala i výhodu v marketingu a propagaci či finančně výhodně obstarávání služeb, jako je údržba, catering, IT podpora či právní služby pro obě firmy najednou. Další interní dokument, který máme k dispozici, a který vznikl na začátku listopadu s názvem Strategie rozvoje Českých aerolinií v období 2004 až 2010, je zřejmě nejzajímavější už úvodem, kterým poukazuje na svoji jistou „zvláštnost“. V mottu společnosti, které je na druhé stránce tohoto textu, se totiž píše: „Letecký byznys 21. století je pokračováním války z 11. září 2001 jinými prostředky“.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít