Levné letenky by vyloučily českého dopravce ze Skyteamu

15. prosince 2003, 00:00 - Dvoustranu připravil JAKUB KNĚZŮ, reportér ČT
15. prosince 2003, 00:00

ČSA je členem Skyteamu, který sdružuje Air France, Delta Airlines, Alitalia, AeroMexiko a KoreaAir. Cílem tohoto sdružení je nabídnout zákazníkům zvýhodněné lety prakticky kamkoliv a odkudkoliv díky návaznosti leteckých tras jednotlivých partnerů v tomto elitním sdružení.

Může se však stát, že český zástupce se z něj sám odpoutá, protože zatím jediný dlouhodobý záměr aerolinek, který prosákl na veřejnost, je orientace na tzv. low cost přepravu. To znamená začít nabízet zákazníkům jen základní a tudíž i levné služby bez jakéhokoliv komfortu. Na této myšlence je sice založena řada společností, které s nabídkou levných letenek nyní slaví úspěchy, ale u národního přepravce, jehož služby loni využily téměř tři miliony lidí, by takováto změna dlouhodobé strategie znamenala bezesporu velké překvapení. Natolik výrazné, že se proti němu ohrazují prakticky všichni zainteresovaní - od politiků, kteří ČSA přes podíl státu vládnou, až po ekonomy a experty na leteckou přepravu. Low cost by tak zcela určitě znamenal konec členství ve Skyteamu, protože ostatní aerolinky by nemohly zaručit standardní služby pro klienty na všech trasách, kde tým operuje.

LETECKÁ VÁLKA POKRAČUJE

Už před příchodem Jaroslava Tvrdíka a jeho lidí do ČSA se uvažovalo o tom, že by aerolinky koupily charterového přepravce Travel Servis. Tvrdík vizi rozpracoval a jednání dále probíhala. Podle důvěrné verze podnikatelského záměru nákupu Travel Servisu, který zpracovala komunikační agentura Ogilvy, by pohlcení Travel Servisu znamenalo odstranění konkurenta z lukrativního trhu charterů, vstoupilo by se na tzv. low cost trh prostřednictvím značky Prague Air. Spolupráce obou ekonomicky propojených společností by dále podle vize znamenala i výhodu v marketingu a propagaci či finančně výhodně obstarávání služeb, jako je údržba, catering, IT podpora či právní služby pro obě firmy najednou. Další interní dokument, který máme k dispozici, a který vznikl na začátku listopadu s názvem Strategie rozvoje Českých aerolinií v období 2004 až 2010, je zřejmě nejzajímavější už úvodem, kterým poukazuje na svoji jistou „zvláštnost“. V mottu společnosti, které je na druhé stránce tohoto textu, se totiž píše: „Letecký byznys 21. století je pokračováním války z 11. září 2001 jinými prostředky“.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní…
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Technologie
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Intel uvádí procesory generace 8000. První čtyřjádra pro notebooky, Coffee Lake bude později
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít