Levná verze možná nebude

26. listopadu 2007, 00:00 - Erich Handl, Split
26. listopadu 2007, 00:00

Do zahájení prodeje druhé generace kombíku Škoda Fabia zbývají necelé dva měsíce a výrobce ještě neví, kolik pro model nabídne motorů. Auto možná nebude mít nejslabší motor, a tak vůbec nemusí platit původně uváděná startovní cena 285 900 korun.

Nová Škoda Fabia Combi Do zahájení prodeje druhé generace kombíku Škoda Fabia zbývají necelé dva měsíce a výrobce ještě neví, kolik pro model nabídne motorů. Auto možná nebude mít nejslabší motor, a tak vůbec nemusí platit původně uváděná startovní cena 285 900 korun.

Při premiéře vozu, která se odehrála na letošním zářijovém frankfurtském autosalonu, byly pro nové kombi ohlášeny tři benzinové a tři naftové agregáty. Verze s nejslabším zážehovým motorem s objemem válců 1,2 litru měla být zároveň nejlevnější. Její cena 285 tisíc korun by překročila základní cenu dosavadního modelu o pět tisíc korun. Po minulém týdnu je vše jinak. „Uvedení nejlevnější varianty nyní nemůžu potvrdit, koncern její zavedení znovu zvažuje,“ řekl minulé pondělí na předváděcích jízdách v chorvatském Splitu člen představenstva Škody Auto Martin Jahn. Paleta motorizací nové dlouhé Fabie, která přijde na trh 15. ledna příštího roku, tak bude s určitostí zahrnovat jen benzinové agregáty 1,4 a 1,6 litru a tři diesely (dvakrát 1,4 a jednou 1,9 litru).

ODPOČET DPH BUDE

Druhá verze Škody Fabia Combi bude umožňovat přestavbu na skupinu N1 s odpočtem DPH. Prodejci značky tak chtějí kombík nabízet nejen jako rodinné auto, ale i vůz pro podnikatele a firmy.

Design kombíku, který ve Splitu absolvoval první novinářské jízdy, navazuje na hatchback, jenž se prodává od letošního jara. Škoda nový model prezentuje jako vůz určený zejména pro rodiny. Pro první generaci Fabie Combi se dosud rozhodlo více než 630 000 zákazníků. Jak se budou obě generace lišit? Ve srovnání s předchozím modelem došlo k mírnému nárůstu vnějších rozměrů karoserie, což se údajně projevilo v nabídce vnitřního prostoru, zejména pro cestující vzadu. Vzrostla především velikost zavazadlového prostoru, jehož základní objem nyní činí 480 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel je k dispozici objem 1460 litrů. Těmito parametry chce nová Fabia konkurovat i vozům o třídu výše.

Nejlevnější kombi na českém trhu je nyní Dacia Logan MCV za 235 900 korun. Na novou Fabii čeká na trhu „kombíků“ nižší třídy ještě několik dalších konkurentů, například Peugeot 207 SW nebo Renault Clio Grandtour.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít