Levná verze možná nebude

26. listopadu 2007, 00:00 - Erich Handl, Split
26. listopadu 2007, 00:00

Do zahájení prodeje druhé generace kombíku Škoda Fabia zbývají necelé dva měsíce a výrobce ještě neví, kolik pro model nabídne motorů. Auto možná nebude mít nejslabší motor, a tak vůbec nemusí platit původně uváděná startovní cena 285 900 korun.

Nová Škoda Fabia Combi Do zahájení prodeje druhé generace kombíku Škoda Fabia zbývají necelé dva měsíce a výrobce ještě neví, kolik pro model nabídne motorů. Auto možná nebude mít nejslabší motor, a tak vůbec nemusí platit původně uváděná startovní cena 285 900 korun.

Při premiéře vozu, která se odehrála na letošním zářijovém frankfurtském autosalonu, byly pro nové kombi ohlášeny tři benzinové a tři naftové agregáty. Verze s nejslabším zážehovým motorem s objemem válců 1,2 litru měla být zároveň nejlevnější. Její cena 285 tisíc korun by překročila základní cenu dosavadního modelu o pět tisíc korun. Po minulém týdnu je vše jinak. „Uvedení nejlevnější varianty nyní nemůžu potvrdit, koncern její zavedení znovu zvažuje,“ řekl minulé pondělí na předváděcích jízdách v chorvatském Splitu člen představenstva Škody Auto Martin Jahn. Paleta motorizací nové dlouhé Fabie, která přijde na trh 15. ledna příštího roku, tak bude s určitostí zahrnovat jen benzinové agregáty 1,4 a 1,6 litru a tři diesely (dvakrát 1,4 a jednou 1,9 litru).

ODPOČET DPH BUDE

Druhá verze Škody Fabia Combi bude umožňovat přestavbu na skupinu N1 s odpočtem DPH. Prodejci značky tak chtějí kombík nabízet nejen jako rodinné auto, ale i vůz pro podnikatele a firmy.

Design kombíku, který ve Splitu absolvoval první novinářské jízdy, navazuje na hatchback, jenž se prodává od letošního jara. Škoda nový model prezentuje jako vůz určený zejména pro rodiny. Pro první generaci Fabie Combi se dosud rozhodlo více než 630 000 zákazníků. Jak se budou obě generace lišit? Ve srovnání s předchozím modelem došlo k mírnému nárůstu vnějších rozměrů karoserie, což se údajně projevilo v nabídce vnitřního prostoru, zejména pro cestující vzadu. Vzrostla především velikost zavazadlového prostoru, jehož základní objem nyní činí 480 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel je k dispozici objem 1460 litrů. Těmito parametry chce nová Fabia konkurovat i vozům o třídu výše.

Nejlevnější kombi na českém trhu je nyní Dacia Logan MCV za 235 900 korun. Na novou Fabii čeká na trhu „kombíků“ nižší třídy ještě několik dalších konkurentů, například Peugeot 207 SW nebo Renault Clio Grandtour.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Elektromobilů a hybridů u nás přibývá. Je jich přes jedno procento
Synology uvádí základní čtyřdiskový NAS. Je rychlejší a úspornější
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít