Levná verze možná nebude

26. listopadu 2007, 00:00 - Erich Handl, Split
26. listopadu 2007, 00:00

Do zahájení prodeje druhé generace kombíku Škoda Fabia zbývají necelé dva měsíce a výrobce ještě neví, kolik pro model nabídne motorů. Auto možná nebude mít nejslabší motor, a tak vůbec nemusí platit původně uváděná startovní cena 285 900 korun.

Nová Škoda Fabia Combi Do zahájení prodeje druhé generace kombíku Škoda Fabia zbývají necelé dva měsíce a výrobce ještě neví, kolik pro model nabídne motorů. Auto možná nebude mít nejslabší motor, a tak vůbec nemusí platit původně uváděná startovní cena 285 900 korun.

Při premiéře vozu, která se odehrála na letošním zářijovém frankfurtském autosalonu, byly pro nové kombi ohlášeny tři benzinové a tři naftové agregáty. Verze s nejslabším zážehovým motorem s objemem válců 1,2 litru měla být zároveň nejlevnější. Její cena 285 tisíc korun by překročila základní cenu dosavadního modelu o pět tisíc korun. Po minulém týdnu je vše jinak. „Uvedení nejlevnější varianty nyní nemůžu potvrdit, koncern její zavedení znovu zvažuje,“ řekl minulé pondělí na předváděcích jízdách v chorvatském Splitu člen představenstva Škody Auto Martin Jahn. Paleta motorizací nové dlouhé Fabie, která přijde na trh 15. ledna příštího roku, tak bude s určitostí zahrnovat jen benzinové agregáty 1,4 a 1,6 litru a tři diesely (dvakrát 1,4 a jednou 1,9 litru).

ODPOČET DPH BUDE

Druhá verze Škody Fabia Combi bude umožňovat přestavbu na skupinu N1 s odpočtem DPH. Prodejci značky tak chtějí kombík nabízet nejen jako rodinné auto, ale i vůz pro podnikatele a firmy.

Design kombíku, který ve Splitu absolvoval první novinářské jízdy, navazuje na hatchback, jenž se prodává od letošního jara. Škoda nový model prezentuje jako vůz určený zejména pro rodiny. Pro první generaci Fabie Combi se dosud rozhodlo více než 630 000 zákazníků. Jak se budou obě generace lišit? Ve srovnání s předchozím modelem došlo k mírnému nárůstu vnějších rozměrů karoserie, což se údajně projevilo v nabídce vnitřního prostoru, zejména pro cestující vzadu. Vzrostla především velikost zavazadlového prostoru, jehož základní objem nyní činí 480 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel je k dispozici objem 1460 litrů. Těmito parametry chce nová Fabia konkurovat i vozům o třídu výše.

Nejlevnější kombi na českém trhu je nyní Dacia Logan MCV za 235 900 korun. Na novou Fabii čeká na trhu „kombíků“ nižší třídy ještě několik dalších konkurentů, například Peugeot 207 SW nebo Renault Clio Grandtour.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče