Letošní Ženeva se obešla bez superbomby

15. března 2004, 00:00 - admin
15. března 2004, 00:00

PODLE OFICIÁLNÍ STATISTIKY BYLO LETOS V ŽENEVĚ PREZENTOVÁNO HNED 38 SVĚTOVÝCH PREMIÉR, K TOMU 21 EVROPSKÝCH A 49 ŠVÝCARSKÝCH. PO PRAVDĚ ŘEČENO ŠLO O RUTINNĚ DOBŘE PŘIPRAVENÝ, AVŠAK NA VYSLOVENÉ TRHÁKY CHUDÝ AUTOSAL O N.

Nejprestižnější evropský autosalon oslnily koncepty Volvo, Škoda Octavia II. a Seat Altea. Rozpaky vzbudily Ford a VW

I DÍKY TOMU NOVÁ OCTAVIA SKUTEČNĚ ZÁŘILA.

Mezi nejzajímavějšími novinkami, které na rozdíl od designerských pokusů a továrních konceptů budou brzy na silnicích skutečně k vidění, byly především Audi A6, facelift Fiatu Multipla, Mercedesy SLK, SLK AMG a facelift třídy C, Seat Altea, Peugeot 407 a Toyota Corolla Verso. Za koncepty velmi silně bodoval model YCC Volvo, Nissan Quashqai Crossover a Mazda MX Flexa. V nepříjemné pozici byl letos ve Švýcarsku Volkswagen, který si velkou slavnou premiéru odbyl vloni s pátou generací Golfu ve Frankfurtu a pro Ženevu připravil „z nouze“ alespoň verzi Caddy Life pro sport a volný čas. I když je interiér z původně užitkového vozu s pěti sedadly příjemně prostorný, patero dveří nepříjemným plechovým boucháním dává najevo, jaký původ tenhle Caddy skutečně má. Podobně vlažná byla i prezentace Opelu, který mezi velmi pěknými, ale již dobře známými vozy, poprvé prezentoval jen Tigru Twin-Top - líbivé coupé s trochu fádním interiérem a elektricky otevíraným kufrem. Opel má ale velkou vlnu zájmu těsně před sebou. Během pár týdnů se v praktických jízdních zkouškách začne představovat nová Astra. N aopak značný zájem byl o nový malý-velký Seat Altea. Všímavým neušlo, že koncern uvádí zároveň na trh dva vozy, u nichž jednou znejsilnějších zbraní je prostor na zadních sedadlech. Octavia II. aAltea ho mají pozoruhodně dost. Ale zatímco nová Octavia se snaží zasáhnout i střední třídu, Altea spokojeně zůstává ve svém nižším patře. Je na ní však třeba ihned pochválit krátkou a strmou příď a na palubní desce sympatickou kostičkovanou texturu plastu. Poněkud zvláštní je výrazné plastové obkroužení tří čtvrtin čelního skla a na detailech patrný koncernový původ. Mezi limuzínami se o zájem praly Audi A6, Peugeot 407a přepracovaná C třída Mercedesu. Audi se líbí díky hodně protažené zádi s extrémním sklonem zadního skla a odvážné přístrojové desce s dvojím samostatným prosklením. Peugeot 407 nese výrazný znak na minimalizované mřížce chladiče, zato se však hodně rozrostl a posunul výš spodní nádech chladiče. Záď je patrnou reminiscencí na splývavost modelu 607. Středová konzole je z jedné oblé plochy s hodně složitými ovladači. Všechny jsou ale pohodlně dostupné prsty z řadicí páky. K zaznamenání jsou i hluboké sedačky spodstatným bočním vedením. A Mercedes „C“? Zdá se nižší než ve skutečnosti je. O to je v dojmu „rychlejší“. Tomu trochu odporuje hodně masivní vnitřek - cestující vpředu odděluje mimořádně vysoký tunel. Záď mírně připomíná vozy Jaguar, zavazadlový prostor je sice nízký, zato však hodně dlouhý, a víko je zavíráno elektricky. Nijak designersky převratné, ovšem pro svou prodejnost velmi důležité facelifty prožily v Ženevě Toyota Corolla Verso a Fiat Multipla. Toyota má futuristický středový panel a hodně prostoru pro všechny cestující. Dvojice do podlahy skládaných sedadel pro 6. a 7. cestujícího je spíš troufalý pokus, protože takto lze vozit snad jen děti. A Fiat Multipla? To už není Multipla. Záď má sice původní, ovšem příď zcela přišla o svůj charakterictický „špek“ s dvojicí reflektorů. Pozoruhodností u nové Multiply je navíc hodně členitý střední panel integrující odvážně řadicí páku i tachometr. Oblíbenou položkou každého autosalonu jsou koncepty - vize budoucnosti. Hodně pozornosti na sebe strhly Nissan Quashqai Crossover a V olvo YCC. Zvlášť skandinávská značka se dokázala oprostit od dosud v budoucnosti „viděného“ a nabídla čtyřmístný hatchback s dvojicí křídlových dveří a zadními sedadly zvednutelnými jako v příměstském vlaku.

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít