Letošní Ženeva se obešla bez superbomby

15. března 2004, 00:00 - admin
15. března 2004, 00:00

PODLE OFICIÁLNÍ STATISTIKY BYLO LETOS V ŽENEVĚ PREZENTOVÁNO HNED 38 SVĚTOVÝCH PREMIÉR, K TOMU 21 EVROPSKÝCH A 49 ŠVÝCARSKÝCH. PO PRAVDĚ ŘEČENO ŠLO O RUTINNĚ DOBŘE PŘIPRAVENÝ, AVŠAK NA VYSLOVENÉ TRHÁKY CHUDÝ AUTOSAL O N.

Nejprestižnější evropský autosalon oslnily koncepty Volvo, Škoda Octavia II. a Seat Altea. Rozpaky vzbudily Ford a VW

I DÍKY TOMU NOVÁ OCTAVIA SKUTEČNĚ ZÁŘILA.

Mezi nejzajímavějšími novinkami, které na rozdíl od designerských pokusů a továrních konceptů budou brzy na silnicích skutečně k vidění, byly především Audi A6, facelift Fiatu Multipla, Mercedesy SLK, SLK AMG a facelift třídy C, Seat Altea, Peugeot 407 a Toyota Corolla Verso. Za koncepty velmi silně bodoval model YCC Volvo, Nissan Quashqai Crossover a Mazda MX Flexa. V nepříjemné pozici byl letos ve Švýcarsku Volkswagen, který si velkou slavnou premiéru odbyl vloni s pátou generací Golfu ve Frankfurtu a pro Ženevu připravil „z nouze“ alespoň verzi Caddy Life pro sport a volný čas. I když je interiér z původně užitkového vozu s pěti sedadly příjemně prostorný, patero dveří nepříjemným plechovým boucháním dává najevo, jaký původ tenhle Caddy skutečně má. Podobně vlažná byla i prezentace Opelu, který mezi velmi pěknými, ale již dobře známými vozy, poprvé prezentoval jen Tigru Twin-Top - líbivé coupé s trochu fádním interiérem a elektricky otevíraným kufrem. Opel má ale velkou vlnu zájmu těsně před sebou. Během pár týdnů se v praktických jízdních zkouškách začne představovat nová Astra. N aopak značný zájem byl o nový malý-velký Seat Altea. Všímavým neušlo, že koncern uvádí zároveň na trh dva vozy, u nichž jednou znejsilnějších zbraní je prostor na zadních sedadlech. Octavia II. aAltea ho mají pozoruhodně dost. Ale zatímco nová Octavia se snaží zasáhnout i střední třídu, Altea spokojeně zůstává ve svém nižším patře. Je na ní však třeba ihned pochválit krátkou a strmou příď a na palubní desce sympatickou kostičkovanou texturu plastu. Poněkud zvláštní je výrazné plastové obkroužení tří čtvrtin čelního skla a na detailech patrný koncernový původ. Mezi limuzínami se o zájem praly Audi A6, Peugeot 407a přepracovaná C třída Mercedesu. Audi se líbí díky hodně protažené zádi s extrémním sklonem zadního skla a odvážné přístrojové desce s dvojím samostatným prosklením. Peugeot 407 nese výrazný znak na minimalizované mřížce chladiče, zato se však hodně rozrostl a posunul výš spodní nádech chladiče. Záď je patrnou reminiscencí na splývavost modelu 607. Středová konzole je z jedné oblé plochy s hodně složitými ovladači. Všechny jsou ale pohodlně dostupné prsty z řadicí páky. K zaznamenání jsou i hluboké sedačky spodstatným bočním vedením. A Mercedes „C“? Zdá se nižší než ve skutečnosti je. O to je v dojmu „rychlejší“. Tomu trochu odporuje hodně masivní vnitřek - cestující vpředu odděluje mimořádně vysoký tunel. Záď mírně připomíná vozy Jaguar, zavazadlový prostor je sice nízký, zato však hodně dlouhý, a víko je zavíráno elektricky. Nijak designersky převratné, ovšem pro svou prodejnost velmi důležité facelifty prožily v Ženevě Toyota Corolla Verso a Fiat Multipla. Toyota má futuristický středový panel a hodně prostoru pro všechny cestující. Dvojice do podlahy skládaných sedadel pro 6. a 7. cestujícího je spíš troufalý pokus, protože takto lze vozit snad jen děti. A Fiat Multipla? To už není Multipla. Záď má sice původní, ovšem příď zcela přišla o svůj charakterictický „špek“ s dvojicí reflektorů. Pozoruhodností u nové Multiply je navíc hodně členitý střední panel integrující odvážně řadicí páku i tachometr. Oblíbenou položkou každého autosalonu jsou koncepty - vize budoucnosti. Hodně pozornosti na sebe strhly Nissan Quashqai Crossover a V olvo YCC. Zvlášť skandinávská značka se dokázala oprostit od dosud v budoucnosti „viděného“ a nabídla čtyřmístný hatchback s dvojicí křídlových dveří a zadními sedadly zvednutelnými jako v příměstském vlaku.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Razer Atheris je bezdrátová myš s údajně nejdelší výdrží na světě
Co čeká Radeony: GPU Navi má prý zvláštní jednotky pro AI, vynořil se další čip Vega
Google spustil nový webový chat. Nic neumí a bez mobilu stejně nefunguje
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít