Letiště mohou pomoci podnikání

13. dubna 2004, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
13. dubna 2004, 00:00

REGIONÁLNÍ LETIŠTĚ V BRNĚ, KARLOVÝCH VARECH A OSTRAVĚ PŘEJDOU Z MAJETKU ČESKÉ SPRÁVY LETIŠŤ POD KRAJSKÉ ÚŘADY. KRAJE CHTĚJÍ LETIŠTĚ VYUŽÍT PŘEDEVŠÍM PRO ROZVOJ PODNIKÁNÍ V REGIONU.

REGIONÁLNÍ LETIŠTĚ V BRNĚ, KARLOVÝCH VARECH A OSTRAVĚ PŘEJDOU Z MAJETKU ČESKÉ SPRÁVY LETIŠŤ POD KRAJSKÉ ÚŘADY. KRAJE CHTĚJÍ LETIŠTĚ VYUŽÍT PŘEDEVŠÍM PRO ROZVOJ PODNIKÁNÍ V REGIONU.

Podle přijatého zákona musí Jihomoravský, Karlovarský a Moravskoslezský kraj nově nabytá letiště nejméně deset let používat k původnímu účelu. Jako vlastníci letišť pak mohou na jejich rozvoj využívat peníze z fondů Evropské unie. „Od předání letiště do naší správy si slibujeme především urychlení regionálního rozvoje,“ řekl Profitu náměstek karlovarského hejtmana Jan Zborník. Podle jeho slov již K arlovarští založili společnost, která bude letiště provozovat. Do roku 2006 zde chtějí investovat až 76 milionů korun. Moravskoslezský hejtman Evžen Tošenovský již jednal se třemi zájemci o investice v průmyslové zóně Ostrava-Mošnov. Ta se nachází v těsné blízkosti místního letiště. „Jde o velké mezinárodní koncerny. Jeden je z oblasti letectví a další se zabývá spedičními službami,“ informoval hejtman s tím, že společnosti jsou přímo napojeny na leteckou dopravu. Letiště by do svého vlastnictví chtěly získat i další kraje. Zatímco dohoda o odkupu kunovického letiště Zlínským krajem se již rýsuje (podrobněji na straně 15), využití prostoru bývalého vojenského letiště v Milovicích ve Středočeském kraji se stále nedaří. Ve druhé polovině loňského roku skončila krachem jednání o prodeji letiště společnosti Tara Aerospace, která zde slibovala vybudovat civilní letiště a komerční zónu. Následně automobilka Škoda Auto oznámila konec snah postavit nedaleko Milovic autodrom pro testy svých vozů. Středočeský kraj se proto rozhodl požádat o převod letiště z majetku státu do svého vlastnictví. Chce se pokusit areál oživit vlastními silami s cílem přilákat do okolí silného investora. Vzory pro využití letišť lze najít u měst, která získala letiště do svého majetku od armády. Například provozovatel pardubického civilního letiště, společnost East Bohemian Airport (jejím stoprocentním vlastníkem je město Pardubice), plánuje výstavbu nového odbavovacího terminálu za 300 až 500 milionů korun. Cílem je přitáhnout na východ Čech větší počet turistů i investorů, přičemž výhodou je poměrně rychlé železniční spojení s centrem Prahy. N a královéhradecké letiště, které město v závěru loňského roku získalo bezúplatně od státu, se stěhují první podnikatelé. Přestože se část areálu mění na průmyslovou zónu, radnice chce na letišti zachovat letecký provoz.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče