Letenkový Skypicker si připsal tržby 250 milionů za čtvrtletí

 Weikert 01. června 2015, 12:00  -  Petr Weikert
01. června 2015, 12:00

Lowcostový cestovatel Oliver Dlouhý do konce roku zřejmě chce se svojí brněnskou firmou Skypicker do klubu miliardářů. Nenápadný startup s vyhledáváním levných letenek za letošní první čtvrtletí překonal celkový objem tržeb roku 2014 a připsal si čtvrtmiliardu. Tržby mu přitom rostou každý měsíc dvouciferným číslem. Jen v dubnu prodal letenky za sto milionů.

Technologii, se kterou Skypicker pracuje, nikdo jiný nepoužívá. Oliver Dlouhý se proto nebojí přiznat, že si jeho firma účtuje šestnáctiprocentní marže, přičemž v oboru jsou obvyklá dvě až tři procenta. Pokud tedy na konci roku dosáhne firma miliardové tržby, mohla by mít až 160milionový zisk.


Čtěte také: Spojíme tradiční aerolinky s lowcosty, to nikdo jiný neumí, říká Jiří Hlavenka ze Skypickeru


Do celosvětového vyhledávače letenek, který vysoce hodnotily deníky The New York Times, Le Figaro či USA Today, investoval na konci loňského roku 25 milionů korun zakladatel portálu Centrum.cz Ondřej Tomek. Zpětně se to ukazuje jako skvělá investice.

Skypicker kvůli raketovému růstu také rozšiřuje management, konkrétně rozděluje provozní a finanční vedení.


Čtěte také:

Spoluzakladatel Centrum.cz Tomek koupil podíl ve vyhledávači Skypicker

Mladé české weby o cestování zaujaly ve světě

Brněnský vyhledávač letenek koupil rivala, chce být největší na světě

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče