Lehký furgon z Koreje

15. srpna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
15. srpna 2005, 00:00

KIA PREGIO II Korejská Kia přišla s vylepšenou verzí své dodávky Pregio. Profit ji nedávno otestoval s naftovým motorem 2,5 pod kapotou. Lehký furgon Pregio je určený k převážení zboží do váhy 1,2 tuny. Korejci u něj sází především na relativně nízkou cenu (370 tisíc korun bez DPH) a na prodlouženou standardní záruku (24 měsíců nebo ujetí 100 tisíc kilometrů).

KIA PREGIO II Korejská Kia přišla s vylepšenou verzí své dodávky Pregio. Profit ji nedávno otestoval s naftovým motorem 2,5 pod kapotou.

Lehký furgon Pregio je určený k převážení zboží do váhy 1,2 tuny. Korejci u něj sází především na relativně nízkou cenu (370 tisíc korun bez DPH) a na prodlouženou standardní záruku (24 měsíců nebo ujetí 100 tisíc kilometrů). Oproti modelu Pregio I došlo na karoserii zejména ke změně přídě. Má teď velké kryty světlometů a blinkrů. Mírné změny jsou i na zádi vozu, zejména však došlo k vylepšení interiéru, který dostal novou přístrojovou desku. Základní koncepce se však u Pregia nijak nezměnila. Stroj je stále postaven na takzvané trambusové koncepci s motorem za přední nápravou. To má své výhody i nevýhody.

TŘETÍ JEN DO MARIÁŠE Mezi minusy patří především nástup do kabiny. Řidič se do ní musí „vtáhnout“ rukou s pomocí madla na čelním sloupku. Na stupínek totiž nohou prakticky nedosáhne. Interiér je koncipován jako trojmístný, prostřední sedadlo je skutečně nouzové. Má totiž minimální místo pro nohy, může na něm jet dělník na blízkou stavbu, na delší vzdálenosti je to nemožné. To má většina konkurence vyřešeno lépe, třeba ve Fordu Transit lze cestovat i ve třech. Pokud ale není střední sedák Pregia obsazen, lze jeho opěradlo překlopit a vytvořit z něj stolek s úložným prostorem na dokumenty formátu A4 a s držáky nápojů. To je hodně praktické. Menší příruční zavazadla lze umístit za opěradla sedadel, tady má zase Korejec výhodu před některými dodávkami, ve kterých si nelze v kabině odložit ani aktovku. Pro uložení různých drobností umístili konstruktéři do dveří kabiny objemné kapsy a také schránku před spolujezdcem. ŠEST KUBÍKŮ Nyní k tomu nejdůležitějšímu - jak se do Pregia nakládá a co uveze. Velikost nákladového prostoru činí šest metrů krychlových, dodávka celkem uveze až 1273 kilogramů. Vůz je standardně vybaven centrálním zamykáním, přičemž lze samostatně odemykat a zamykat boční i zadní nákladové dveře. Oboje jsou dostatečně velké na nakládání objemnějšího zboží, výstupek přepážky ale znemožňuje nakládku europalet bočním výstupem. Zadní dveře se zase vyklápějí vzhůru, což limituje použití standardního vysokozdvižného vozíku. Maximální šířka vnitřní ložné plochy činí 1610 milimetrů, mezi podběhy 1250 milimetrů. Výška korby je přibližně 1300 milimetrů. I s naloženým Pregiem lze jet svižně, dokáže „udělat“ více než 140 kilometrů v hodině. I když je auto oproti předchozí verzi výrazně odhlučněno, jízda nad 120 kilometrů v hodině je už hodně náročná na množství decibelů. Průměrná spotřeba se středním zatížením stroje se pohybuje okolo devíti litrů nafty na 100 kilometrů. Kia Pregio II je nenáročná dodávka pro kratší trasy. Neposkytuje takové pohodlí jako třeba Volkswagen Transporter, ale je také prakticky o sto tisíc korun levnější. Za 369 980 korun získá firma vůz s velkou užitečnou hmotností a dlouhým nákladovým prostorem. NEPŘÍJEMNÉ PŘEKVAPENÍ Volant řidiče nelze nastavovat. Nevýhodou je také nemožnost vybavit kabinu airbagem alespoň pro řidiče. PŘÍJEMNÉ PŘEKVAPENÍ Příznivá cena. Dlouhá korba pojme až šest kubíků nákladu. NÁKLADOVÝ PROSTOR | objem|6 m3|
| délka|2755 mm |
| ložná šířka|1470 mm |
| šířka|1615 mm |
| výška|1365 mm | TECHNICKÉ ÚDAJE | Typ vozu|třímístná dodávka |
| Objem válců|2,5 litru  |
| Max. výkon|69 kW |
| Max. rychlost|142 km/hod |
| Užitečná hmotnost|1273 kg |
| Spotřeba |8,8 l/100 km |
| Cena (bez DPH) |369 980 Kč | **

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče