Legrace pod plátěnou čepicí

22. října 2008, 12:44 - Karel Zaoral
22. října 2008, 12:44

Nejmenší auto z mnichovské stáje umí být zábavné

Máloco je nepraktičtější než kabriolet. V zimě se v něm moc jezdit nedá, v létě stažená střecha zabere tři čtvrtiny objemu kufru. Přesto se tato auta prodávají jako na běžícím pásu, a to i ta drahá, vyrobená automobilkami prémiového segmentu. Nejmenší BMW rozhodně neznamená, že by jedničkové kabrio bylo nějak přehnaně štíhlé, nebo dokonce anorektické. Naopak více než půldruhé tuny a sto kilo navíc oproti modelu s karoserií kupé, který byl pro kabrio výchozí, to je dost hmoty na pořádnou porci setrvačnosti. Přesto hmotnost vozu nebrání v rozletu jeho dynamice. Vozu stačí 218 koní k akceleraci z nuly na stovku za 6,8 vteřiny, což je jednak velmi dobrá hodnota, a také je to více, než kdy uměl nejsilnější kabriolet předchozí generace. Ten byl navíc z trojkové řady.
Zmíněné parametry naznačují, že s tímhle autem bude na silnici zábava, a o to přece v případě kabrioletů jde především.
Řízení stopětadvacítky je obratné, auto bezprostředně reaguje na sebemenší impulz od volantu a stejně tak poskytuje vynikající zpětnou vazbu řidiči. Ve srovnání s konkurencí už jen tohle posouvá nejmenšího bavoráka na špičku. Kabriolety z koncernu Volkswagen trpí na typickou přeposilovanost řízení, u ostatní konkurence má člověk spíše pocit, že řídí jachtu než auto. Ne že by to bylo s ostatními vozy s otevřenou střechou až tak špatné. Dá se v nich pohodlně a zábavně svézt, to jen 125 kabrio je o tolik lepší. Řazení šestistupňového manuálu chodí v přesně vymezených drahách vcelku čistě, jen s občasným zatuhnutím v neutrální poloze. V součinnosti s tvrdou odezvou šestiválcového motoru a vyváženým nastavením podvozku vychází celkový dojem z vozu jasně: Kabriolet jedničkové řady patří k těm nejlepším z nejlepších ve své kategorii. K tomuto výslednému dojmu přispívá i to, že na rozdíl od konkurentů se vůz v zatáčkách prakticky nekroutí. Torzní tuhost karoserie, s níž se musí porvat každý výrobce vozů s otevřenou střechou, je vynikající. Pro stopětadvacítku zvolil mnichovský výrobce plátěnou střechu. Ve srovnání s plechovou skládací nebo s odnímatelným hardtopem, který však patří již do minulosti, se plátno na střeše může jevit jako nepraktické, zejména kvůli akustické a tepelné izolaci. Obojí automobilka vyvrací. Lze potvrdit, že při jízdě pod střechou je akustický hluk na poměry kabrioletů minimální. Do jaké míry bude plátno komfortní i v zimě, to je otázka. Automobilka tvrdí, že více než dostatečně. Na druhé straně, kdo by jezdil s kabrioletem v zimě?
Z technického hlediska má střecha z dílny BMW ještě jednu výhodu před ostatními. Lze s ní manipulovat až do rychlosti 40 kilometrů v hodině. To vyváží delší čas na složení a rozložení plátěné čepice do kufru.
Kabriolet od BMW k tomu nabízí i relativní dostatek místa v kufru. Do zavazadlového prostoru se vejde 260 litrů nákladu, a když je střecha nahoře, ještě o 45 litrů více. Komfort interiéru je logicky zaměřený na první dvojici sedadel. Ta se vyznačuje dobrým bočním vedením a celkovou nastavitelností stejně jako přístroje a budíky na palubní desce dobrou čitelností a ergonomií. Jen na zadních sedadlech si jízdu vychutnají spíše děti než dospělí. Místa není logicky příliš nazbyt.
Spotřeba vozu je vzhledem k poskytovanému výkonu a hmotnosti auta vcelku přijatelná. S lehkou nohou se po městě dá jezdit pod hranicí deseti litrů. Vše ale stopětadvacítka dohání mimo město a na dálnici, kde se umí chovat podstatně střídměji. To ale jen do té doby, než se řidič rozhodne využít výkonového potenciálu vozu.

BMW 125i převodovka: šestistupňová manuální
max. výkon (kW) 160 max. točivý moment (Nm) 270 max. rychlost (km/h) 238 0-100 km/h 6,8/7,4/7,3 s prům. spotřeba (l/100 km) 8,9 7,9 9,2 základní cena 934 960 Kč

klady:
podvozek
motor
jízdní vlastnosti

zápory: vyšší hmotnost

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít