Legrace pod plátěnou čepicí

22. října 2008, 12:44 - Karel Zaoral
22. října 2008, 12:44

Nejmenší auto z mnichovské stáje umí být zábavné

Máloco je nepraktičtější než kabriolet. V zimě se v něm moc jezdit nedá, v létě stažená střecha zabere tři čtvrtiny objemu kufru. Přesto se tato auta prodávají jako na běžícím pásu, a to i ta drahá, vyrobená automobilkami prémiového segmentu. Nejmenší BMW rozhodně neznamená, že by jedničkové kabrio bylo nějak přehnaně štíhlé, nebo dokonce anorektické. Naopak více než půldruhé tuny a sto kilo navíc oproti modelu s karoserií kupé, který byl pro kabrio výchozí, to je dost hmoty na pořádnou porci setrvačnosti. Přesto hmotnost vozu nebrání v rozletu jeho dynamice. Vozu stačí 218 koní k akceleraci z nuly na stovku za 6,8 vteřiny, což je jednak velmi dobrá hodnota, a také je to více, než kdy uměl nejsilnější kabriolet předchozí generace. Ten byl navíc z trojkové řady.
Zmíněné parametry naznačují, že s tímhle autem bude na silnici zábava, a o to přece v případě kabrioletů jde především.
Řízení stopětadvacítky je obratné, auto bezprostředně reaguje na sebemenší impulz od volantu a stejně tak poskytuje vynikající zpětnou vazbu řidiči. Ve srovnání s konkurencí už jen tohle posouvá nejmenšího bavoráka na špičku. Kabriolety z koncernu Volkswagen trpí na typickou přeposilovanost řízení, u ostatní konkurence má člověk spíše pocit, že řídí jachtu než auto. Ne že by to bylo s ostatními vozy s otevřenou střechou až tak špatné. Dá se v nich pohodlně a zábavně svézt, to jen 125 kabrio je o tolik lepší. Řazení šestistupňového manuálu chodí v přesně vymezených drahách vcelku čistě, jen s občasným zatuhnutím v neutrální poloze. V součinnosti s tvrdou odezvou šestiválcového motoru a vyváženým nastavením podvozku vychází celkový dojem z vozu jasně: Kabriolet jedničkové řady patří k těm nejlepším z nejlepších ve své kategorii. K tomuto výslednému dojmu přispívá i to, že na rozdíl od konkurentů se vůz v zatáčkách prakticky nekroutí. Torzní tuhost karoserie, s níž se musí porvat každý výrobce vozů s otevřenou střechou, je vynikající. Pro stopětadvacítku zvolil mnichovský výrobce plátěnou střechu. Ve srovnání s plechovou skládací nebo s odnímatelným hardtopem, který však patří již do minulosti, se plátno na střeše může jevit jako nepraktické, zejména kvůli akustické a tepelné izolaci. Obojí automobilka vyvrací. Lze potvrdit, že při jízdě pod střechou je akustický hluk na poměry kabrioletů minimální. Do jaké míry bude plátno komfortní i v zimě, to je otázka. Automobilka tvrdí, že více než dostatečně. Na druhé straně, kdo by jezdil s kabrioletem v zimě?
Z technického hlediska má střecha z dílny BMW ještě jednu výhodu před ostatními. Lze s ní manipulovat až do rychlosti 40 kilometrů v hodině. To vyváží delší čas na složení a rozložení plátěné čepice do kufru.
Kabriolet od BMW k tomu nabízí i relativní dostatek místa v kufru. Do zavazadlového prostoru se vejde 260 litrů nákladu, a když je střecha nahoře, ještě o 45 litrů více. Komfort interiéru je logicky zaměřený na první dvojici sedadel. Ta se vyznačuje dobrým bočním vedením a celkovou nastavitelností stejně jako přístroje a budíky na palubní desce dobrou čitelností a ergonomií. Jen na zadních sedadlech si jízdu vychutnají spíše děti než dospělí. Místa není logicky příliš nazbyt.
Spotřeba vozu je vzhledem k poskytovanému výkonu a hmotnosti auta vcelku přijatelná. S lehkou nohou se po městě dá jezdit pod hranicí deseti litrů. Vše ale stopětadvacítka dohání mimo město a na dálnici, kde se umí chovat podstatně střídměji. To ale jen do té doby, než se řidič rozhodne využít výkonového potenciálu vozu.

BMW 125i převodovka: šestistupňová manuální
max. výkon (kW) 160 max. točivý moment (Nm) 270 max. rychlost (km/h) 238 0-100 km/h 6,8/7,4/7,3 s prům. spotřeba (l/100 km) 8,9 7,9 9,2 základní cena 934 960 Kč

klady:
podvozek
motor
jízdní vlastnosti

zápory: vyšší hmotnost

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít