Legendární Citroen slaví sedmdesátku

19. dubna 2004, 00:00 - admin
19. dubna 2004, 00:00

SEDMDESÁT LET UPLYNULO OD ZAHÁJENÍ VÝROBY AUTA, KTERÉ SE STALO JEDNÍM ZE SYMBOLŮ MEZIVÁLEČNÉ FRANCIE. JDE O CITROEN TRACTION AVANT, KTERÝ BYL PŘEDSTAVEN PRODEJCŮM ZNAČKY V BŘEZNU 1934.

První zákazník si vůz odvezl sedmého května téhož roku. Této události předcházelo obrovské množství práce: zbourání a přestavba montážních závodů automobilky v Quai de Javel. Tyto závody byly přestavěny na velký komplex, ve kterém se pod prosklenou kanceláří André Citroena nacházely dvě paralelní montážní linky o délce 250 metrů. Výrobní kapacita této nové továrny byla tisíc vozů denně. Projekt modelu Traction Avant přinesl nový inženýr André Lefebvre. Majitele továrny Citroena přiměl k dočasnému přerušení rozvoje jeho dalšího nápadu - malého vozu pro širokou veřejnost s motorem se dvěma vodorovně uloženými válci (z tohoto nápadu časem vznikl slavný model 2 CV, který však představili až nástupci André Citroena). Na konci března 1933 je rozhodnuto - model Traction Avant musí být představen na autosalonu v příštím roce. Od zahájení projektu do vyrobení prvního kusu neuplyne ani 18 měsíců (oproti obvyklým 60 měsícům). 24. března 1934 byl model Traction Avant 7 hotov. Vůz měl revoluční karosérii (byl to mimo jiné vůbec první vůz bez stupačky), čtyřválcový řadový motor 1303 cm 3 , dosahoval maximální rychlosti 100 km/h, byl vybaven třístupňovou převodovkou, předními a zadními bubnovými brzdami, předními a zadními tlumiči s torzními tyčemi, nezávislým zavěšením předních kol a, jako první sériově vyráběný vůz, měl hnanou přední nápravu. Model Traction se vyráběl až do roku 1957 v různých modelových řadách.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Steam rozjel letní výprodeje her. Nákupní horečku mu ale překazili „hackeři“
New York Times diskuze nezruší. Hloupé komentáře bude mazat umělá inteligence
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít