Legenda jménem Maybach opět žije

09. prosince 2002, 00:00 - Petr Doul, doul@profit.cz
09. prosince 2002, 00:00

Prestižní německá značka Maybach vyráběla už ve 30. letech luxusní automobily určené především těm nejbohatším. V roce 1941 byla výroba ukončena a s legendou to vypadalo zle. Po 61 letech však na starou tradici navazuje koncern DaimlerChrysler. Hlavním úkolem německých inženýrů bylo vyrobit nejluxusnější a nejvýkonnější limuzínu na světě.

Tomu samozřejmě odpovídá i cena. Za standardní verzi, nazvanou Maybach 57 podle karoserie v délky 5,72 metru, zaplatí nový majitel 12,1 milionu Kč. Prodloužená verze Maybach 62 pak vyjde na 14 milionů Kč. A teď se budete asi divit. Hádejte, do které země půjdou jedny z prvních exemplářů? Ano, správně do Čech! Konkrétně půjde o dva kousky modelu 57. Noví majitelé si ježdění s Maybachem opravdu užijí. Ne, že bych předpokládal, že majitel takového vozu bude sám řídit, ale pokud bude hodně pospíchat, je pod kapotou k dispozici hodně přes 500 koní. Vidlicový dvanáctiválec do V má objem 5,5 litru a díky dvěma turbodmychadlům a chladičům stlačeného vzduchu dosahuje točivý moment hodnoty 900 N.m při pouhých 2300 otáčkách za minutu. Výkon pak při 5250 ot/min vrcholí hodnotou 405 kW. Parametry zrychlení jsou také neuvěřitelné. Z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy a díky obrovskému točivému momentu dvanáctiválce je zajímavý i další údaj o zrychlení z 60 na 120 km/h za 6,5 sekundy.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče