Legenda jménem Maybach opět žije

09. prosince 2002, 00:00 - Petr Doul, doul@profit.cz
09. prosince 2002, 00:00

Prestižní německá značka Maybach vyráběla už ve 30. letech luxusní automobily určené především těm nejbohatším. V roce 1941 byla výroba ukončena a s legendou to vypadalo zle. Po 61 letech však na starou tradici navazuje koncern DaimlerChrysler. Hlavním úkolem německých inženýrů bylo vyrobit nejluxusnější a nejvýkonnější limuzínu na světě.

Tomu samozřejmě odpovídá i cena. Za standardní verzi, nazvanou Maybach 57 podle karoserie v délky 5,72 metru, zaplatí nový majitel 12,1 milionu Kč. Prodloužená verze Maybach 62 pak vyjde na 14 milionů Kč. A teď se budete asi divit. Hádejte, do které země půjdou jedny z prvních exemplářů? Ano, správně do Čech! Konkrétně půjde o dva kousky modelu 57. Noví majitelé si ježdění s Maybachem opravdu užijí. Ne, že bych předpokládal, že majitel takového vozu bude sám řídit, ale pokud bude hodně pospíchat, je pod kapotou k dispozici hodně přes 500 koní. Vidlicový dvanáctiválec do V má objem 5,5 litru a díky dvěma turbodmychadlům a chladičům stlačeného vzduchu dosahuje točivý moment hodnoty 900 N.m při pouhých 2300 otáčkách za minutu. Výkon pak při 5250 ot/min vrcholí hodnotou 405 kW. Parametry zrychlení jsou také neuvěřitelné. Z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy a díky obrovskému točivému momentu dvanáctiválce je zajímavý i další údaj o zrychlení z 60 na 120 km/h za 6,5 sekundy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít