LBBW Bank: Se službami své banky je spokojeno 84 procent klientů

12. ledna 2012, 15:59 - MediaFax
12. ledna 2012, 15:59

Průzkum LBBW Bank ukázal, že se službami své současné banky je spokojeno 84 procent klientů, jen 15 procent ze všech respondentů plánuje svou banku změnit. Banka o tom blíže informovala dnes.

Foto: Profimedia.cz

Průzkum se zaměřil i na důvody, proč lidé nechtějí banku měnit. Většina (54 procent) uvedla jako argument svou spokojenost se stávající bankou. Další velké skupině (37 procent) se změna banky prostě nechce řešit a dalším důvodem je také domněnka časové náročnosti související se změnou (18 procent).  Nicméně téměř polovina respondentů uvedla, že ví o možnosti, že v případě změny banky jim nová banka s přechodem pomůže. Tato služba by podle průzkumu usnadnila rozhodování o změně banky 60 procentům dotazovaných.

Výzkum se také věnoval hypotékám. Při výběru hypotéky posílil oproti předchozím průzkumům důraz na důvěryhodnost banky. V současné době je pro 94 procent respondentů, kteří mají zřízenu hypotéku (31 procent ze vzorku), důvěryhodnost finanční instituce druhým nejdůležitějším faktorem při rozhodování. Před rokem (listopad 2010) patřil atribut důvěryhodnosti banky mezi mnohem méně důležité - jako významný jej tehdy označilo jen 34 procent respondentů.

Jako nejdůležitější kritérium při výběru hypotéky považují respondenti stále výši úrokové sazby a významná je i měsíční splátka a výše poplatků za zřízení či refinancování hypotéky. Čtvrtina respondentů uvedla, že plánuje refinancovat svoji stávající hypotéku. Většina respondentů preferuje fixní úrokovou sazbu a jistotu pevných měsíčních splátek, nicméně 12 procent volí pohyblivou úrokovou sazbu.

Aktuální nestabilní situace ve světové ekonomice a hrozba možné další ekonomické krize vede respondenty výzkumu ke větší opatrnosti při nakládání s finančními prostředky. Přibližně 49 procent si v této souvislosti vytváří finanční rezervy nebo to zvažuje (21 procent).  LBBW Bank CZ provedla v pořadí už sedmý kontinuální výzkum ve spolupráci se společností OMD. Výzkum byl tentokrát měřen na reprezentativním vzorku 537 respondentů a sběr dat probíhal mezi 22. a 27. listopadem 2011. 

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče