Kyselka ožívá. Do lázní začnou jezdit osobní vlaky

Ondřej Stratilík 21. března, 12:23  -  Ondřej Stratilík
21. března, 12:23

Každou prázdninovou sobotu letos z Karlových Varů vyrazí motorový vlak až do Kyselky. Jde o další z kroků, jak vrátit život do kdysi výstavních lázní na Ohři, které doplatily na hospodaření před rokem 1989 a neúspěšnou privatizaci v 90. letech.

„Dohodli jsme se na společném projektu s Karlovarskými minerálními vodami. Spoje budou jezdit pouze v sobotu po dobu letních prázdnin,“ potvrzuje novinku v jízdním řádu Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah. „Ranní spoj zamíří z Karlových Varů dolního nádraží do Kyselky, poté pojede vložený spoj z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a zpět do Kyselky. Na večer se vlak vrátí z Kyselky do Karlových Varů,“ upřesňuje.

Vůbec poprvé motorová souprava do lázní na Ohři zamíří už 27. května, půjde o prezentační jízdu. Pravidelný provoz pak začne v sobotu 1. července. Cestující bude na výletním spoji vozit historický motorák řady M 240.0, jemuž se v „ajznboňácké“ hantýrce přezdívá Singrovka.

Zavedení vlakového spojení je dalším krokem k oživení lázní, které ještě nedávno působily jako strašidelný hrad. Většina staveb padala, stěny hnily, všude byla cítit celková devastace. Před několika lety tam začala společnost Karlovarské minerální vody opravovat nemovitosti ve svém majetku, loni například zpřístupnila Muzeum Mattoni v Löschnerově vile.

Na obnově lokality se podílí i obecně prospěšná společnost Lázně Kyselka. „Už teď Kyselka vypadá mnohem líp než před několika lety, čistí se celý lesopark, funguje umělý vodopád. I samotný vlak bude velká atrakce, lidi, kteří přijedou, uvidí, jak postupuje záchrana lázní,“ těší se Vladimír Lažanský, šéf obecně prospěšné společnosti.

V Kyselce ovšem zatím chybí servis pro turisty. Právě nyní se začíná pracovat na projektu obnovy lázeňské restaurace. „Aby měli návštěvníci k dispozici alespoň něco, otevřeme přes sezónu altánek s občerstvením,“ popisuje Lažanský.

Železniční vlečka z Vojkovic nad Ohří do Kyselky funguje od roku 1895, v roce 1935 tudy přestaly jezdit osobní vlaky a využívaly ji jen nákladní spoje s minerálkami Mattoni. V roce 1997 došlo k úplnému zastavení provozu. Po silném veřejném tlaku společnost Karlovarské minerální vody v roce 2012 za deset milionů korun vlečku opravila a několikrát týdně tudy posílá soupravu s minerální vodou do distribučního centra v Prostějově.

Dále čtěte:

Krušné hory bez vlaků. Lokálku na Moldavu zastavil sesuv

Mrtvá voda. Z panenské přírody u Švihova nikdo nic nemá

Jak se budí lokálky. Prodělečným tratím svítá naděje na nový život


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny volání v České republice, Německu, Polsku a u dalších sousedů
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Auta
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta…
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Technologie
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Seagate se vrací na trh běžných SSD, s diskem Nytro 141 pro PC, NAS a levné servery
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít