Menu Zavřít

Kvalitně proškolený zaměstnanec má pro firmu cenu zlata

9. 9. 2002
Autor: Euro.cz

Placené studium by mohlo přinést řadu pozitivních změn Lidské zdroje neboli tzv. "human capital" mají pro zkušeného manažera nevyčíslitelnou hodnotu. Kvalifikovaný a kvalitně proškolený zaměstnanec pracuje rychleji a vrcholový manažer ví, že čas jsou peníze a čím efektivněji se s časem hospodaří, tím více se vydělává.

Placené studium by mohlo přinést řadu pozitivních změn

Lidské zdroje neboli tzv. „human capital“ mají pro zkušeného manažera nevyčíslitelnou hodnotu. Kvalifikovaný a kvalitně proškolený zaměstnanec pracuje rychleji a vrcholový manažer ví, že čas jsou peníze a čím efektivněji se s časem hospodaří, tím více se vydělává.

Žádný podnik nestojí pouze na vedení, na tzv. vrcholku pyramidy, ale je tvořen všemi subjekty pracovního procesu. I zde tedy platí, že čím neotřesitelnější jsou základy, zastoupené řádovými zaměstnanci, tím vyšší vrchol může být vybudován. Firmy, které ve svém oboru udávají směr, jsou si vědomy, že reprezentovat špičku znamená poskytovat kompletní servis. Ten zahrnuje jak vynikající odbornou kvalitu služeb, tak i zcela osobitý přístup ke každému klientovi. Proto existuje několik typů školení, která jednak pomáhají zaměstnancům pochopit firemní filozofii a zorientovat se v tom, co se od nich očekává, a jednak zvyšují jejich odbornou kvalifikaci.

Interní a externí školení

Detailně zorganizovaná pracovní činnost a podrobně vypracovaná schémata vnitřní struktury umožňují urychlit nebo zcela vyeliminovat mnohé rutinní záležitosti. Interní firemní školení pomáhají zaměstnancům hladce se zařadit do již zaběhnutého systému a sjednocují jejich chování např. při jednání se zákazníky a obchodními partnery. Dále vysvětlují, jak zacházet s nejrůznějšími dokumenty, formuláři a systémy, přibližuje pracovní etiketu a strategii firmy, vykládá směrnice apod. Interní školení jsou realizovány samotnou společností a většinou probíhají na její domovské půdě. Mluvíme-li o externích školeních, tak máme na mysli hlavně kurzy a semináře pořádané specializovanými institucemi. Ty mají za úkol prohloubit naše odborné dovednosti, zdokonalit znalost cizího jazyka či orientaci v počítačové technice. Velmi populárními jsou i školení poskytující návod jak efektivně hospodařit s časem a zdokonalit se v oblasti sociální interakce, do které patří např. komunikace, týmová práce aj.

Sledovat novinky z oboru

V době rychle měnící se technologie a neustálého pokroku u naprosté většiny odvětví je nezbytné, chceme-li držet krok s dobou, neúnavně se informovat o novinkách ve své oblasti podnikání. Proto se všem manažerům a majitelům velikých, ale i středních a menších podniků zcela jistě vyplatí nepřetržitě investovat do svých zaměstnanců. Osvojováním nových znalostí se totiž nezvedá pouze kvalifikace pracovníků, roste i jejich motivace a pracovní nadšení. Zaměstnanec, který je často posílán na školení a kurzy, se stává aktivnějším a vynalézavějším. Mnohem více se zajímá o novinky ze svého oboru a jeho práce mu připadá zajímavější. Je si také vědom pozitivního přístupu nadřízeného ke své osobě, protože každá investice do jeho vzdělání je svým způsobem i projevením důvěry a uznání.

BRAND24

Hledání v databázi DAT

Zajímavou alternativou ve vyhledávání kurzů a školení je i tzv. databáze DAT (Database Advance Training) umístěná na internetu. Tyto stránky vznikly jako součást evropského programu pro podporu odborného vzdělávání Leonardo da Vinci a jsou společným dílem čtyř států: Německa, Rakouska, Řecka a České republiky. V ČR ji spravuje Ministerstvo práce a sociálních věcí. Pomocí zadaných kritérií zde můžete vyhledat nabídky kurzů ve všech zemích, jež se na tomto projektu podílejí. DAT také poskytuje vzdělávacím organizacím prostor pro bezplatnou inzerci jimi pořádaných kurzů.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).