Menu Zavřít

Kuky vydělá miliony

19. 7. 2010
Autor: profit

Český trh ovládne „kukybyznys“. Produkty s novým populárním filmovým medvídkem příští měsíc zaplaví obchody s hračkami.

Autor: kukysevraci.cz

Tuzemský trh se zbožím inspirovaným filmem Kuky se vrací se chystá na revoluci. Poprvé po nesmrtelném Krtečkovi dostane dalšího domácího hrdinu. Medvídek Kuky chce zamířit do každé dětské postýlky a knihovny a svým prodejcům vydělat miliony korun. Bát se přitom nemusí ani disneyovských soků.

„Určitě očekáváme příliv zákazníků, kteří půjdou cíleně pro tuto postavičku, protože už nyní je po ní značná poptávka,“ líčí marketingová manažerka obchodního řetězce s hračkami Sparkys Martina Lebedová.

I polštářky a hrníčky**

Kuky se má rychle zabydlet v domácnostech českých dětí i dospívajících. Na pultech obchodů se objeví až v srpnu, už nyní je ale k mání u partnerů promo akcí. „Kukyho jsme objednali tisíce kusů, aby si každý fanoušek přišel na své,“ poznamenává Lebedová. Roztomilou hračku dodávají firmy NOE a Martin Trik. „Koncem července vyprší exkluzivita na přednostní dodávky Kukyho partnerům filmu,“ vysvětluje výrobce hraček NOE. K dostání bude též trochu ponurá figurka strážce lesa kapitána von Hergota, žlutý plyšový Kukyho kamarád Bublina a také hlavní filmový „záporňák“ Anuška.

Také Tesco se zapojuje do „kukymánie“, neboť od konce května prodává knihu Kuky se vrací ilustrovanou Jakubem Dvorským. „Zájem je o ni mírně vyšší než o Toy Story 3, jejíž prodej jsme zahájili zhruba o 14 dní později,“ podotýká mluvčí Teska Eva Karasová. Řetězec plánuje zařadit do nabídky i celovečerní film. Postavičku Kukyho sice zatím nenabízí, oblíbenost filmových hrdinů a jejich marketingovou sílu od dětských polštářů, přikrývek, penálů, batohů, společenských her až po oblečení si však uvědomuje. „V posledních letech byli populární hrdinové například z filmů Madagaskar, Kung Fu Panda, Transformers nebo Cars, v současné době Toy Story. Všem těmto módním vlnám ale zdatně celoročně a dlouhodobě konkurují Krteček a dvojice kutilů Pat a Mat,“ dodává Karasová.

Kuky versus Krteček

BRAND24

Očekává se tedy tvrdý souboj s Krtečkem, který je v nějaké formě snad v každé domácnosti. „Je těžké prorazit na českém trhu s něčím novým mezi tradiční české večerníčkové postavičky. Kukymu se to podařilo a na začátku určitě marketingová podpora tomuto produktu nastartovala kariéru,“ soudí Lebedová. Krteček je stále ve formě a tradiční značka, která už pronikla díky své popularitě do hraček, oblečení, papírenství či nábytku, je pořád v povědomí. Také Kuky se pro začátek chystá ozdobit polštářky či hrníčky. Do obchodů ho navíc doprovodí také další postavičky z filmového trháku Kuky se vrací.

Příběh ztraceného Kukyho, který ve fantazii šestiletého Ondry podstoupil řadu nebezpečí na cestě z lesa zpátky domů, dojal nejen malé diváky. Ideální marketingový potenciál filmu nadělil právě nápaditý příběh s „duší“ a svěrákovským moudrým humorem. Medvídka navíc natočili ve skutečném světě. Kuky má prostě, i díky marketingové podpoře, nastartováno k hvězdné kariéře.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).