Kříženec mezi limuzínou a formulí

07. listopadu 2009, 01:03 - Erich Handl
07. listopadu 2009, 01:03

Audi letos potěšilo příznivce sportovní jízdy novou verzí modelu A5 Sportback. Vůz pro dynamické podnikatele se začal prodávat od necelých 930 tisíc korun s DPH.

Autor: Audi

Značka Audi se v polovině devadesátých let blýskla sportovním kupé řady 80/90, ale od té doby se na její scéně neobjevil plnokrevný sporťák. Velké limuzíny sice měly silné motory, ale kvůli velkým převisům karoserie s agregátem před přední nápravou nemohly nabídnout razantní jízdu v zatáčkách. Před dvěma roky proto automobilka přišla s typem A5, který se svými rozměry (délka 4,63 metru) řadí mezi sedany A4 a A6.

TECHNICKÉ ŮDAJE
model - Audi A5 Sportback 2,0 TFSI Quattro typ vozu - pětidveřový liftback motor - benzinový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 155 kilowattů max. rychlost - 245 km/h zrychlení 0-100 km/h - 7,1 sekundy spotřeba - 6,5 l/100 km kufr - 480 litrů cena - 956 400 Kč

Jaký je vůz v praxi? Letošní verze při redakčním testu nabídla čtyřdveřové kupé, které má celou zadní stěnu výklopnou podobně jako třeba Škoda Octavia. Nová generace má kapkovitou linii střechy, výraznější přední světla a bezrámová okna. Hodně se podle našeho názoru povedla elegantní zvýšená záď. Uvnitř auta jsme našli tříramenný sportovní volant, dodávaný už v sériové výbavě a komfort náležející limuzíně. Auto při testech nabídlo relativně nízký sportovní posed, ale přitom dostatek místa na čtyřech sedadlech s tím, že vyšším osobám vzadu drhly vlasy o střechu kupátka. Kufr se zvětšil, má nyní 80 litrů, po sklopení zadních sedadel dokonce 980 litrů. V našem sportbacku jsme také mohli využít tu nejlepší dostupnou techniku, známou ze stávajících A4 a A5 – systém Audi drive select, adaptivní tlumiče nebo aktivní řízení. Všechny varianty jsou opatřeny také systémem rekuperace brzdné energie.

Jízda s vozem byla skutečnou lahůdkou. Náš benzinový dvoulitr TFSI s turbem se chlubil výkonem 155 kilowattů a dokázal odstartovat auto z nuly na stovku za sedm sekund. Hodně tomu napomáhal stálý pohon všech kol. Sportback perfektně seděl na silnici i v serpentinách, vyvážení i aktivní stabilizační systémy fungovaly bezvadně. Naše dojmy ještě umocnila sedmistupňová automatická převodovka (příplatková), která nabízela možnost volby jízdního režimu. Jediná naše výtka patřila špatnému výhledu dozadu, brání mu zmíněná vysoká záď. Také spotřeba byla v reálu asi o litr vyšší než výrobcem uváděných 6,5 litru. Ve městě ale šetřil benzin systém start-stop, který Audi prohlašuje za nejsofistikovanější na trhu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
A5 Sportback představuje kombinaci reprezentativní podnikatelské limuzíny se sportovním autem. Díky velkému kufru umož- ňuje i přepravu větších nákladů. Cena vozu není malá, jde ale o exkluzivní vůz nabitý technikou. Už základní výbava obsahuje mimo jiné vyspělé stabilizační systémy, šest airbagů a automatickou klimatizaci.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče