Krize zatím neovlivnila nákupní chování Čechů

04. prosince 2008, 00:00 - Přemysl Houžvička
04. prosince 2008, 00:00

Světová ekonomická krize se zatím neprojevila ve změně nákupního chování Čechů, kteří sice po zvýšení cen potravin v závěru loňského roku byli o něco více citlivější na ceny zboží v obchodech, avšak letos při výběru prodejny cena již tak důležitou roli opět nehrála.

Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma Research.

ZdeněkSkála ze společnosti Incoma Research sdělil, že čeští zákazníci přestali vnímatcenu jako hlavní kritérium v roce 2003, kdy se podíl lidí vybírajícíchmísto nákupu podle cen začal snižovat. Na stupnici od jedné do čtyř, kterázaznamenává průměrnou hodnotu odpovědí vyjadřujících význam ceny a jinýchfaktorů při výběru místa nákupu, se v roce 2003 tento ukazatel pohyboval kolembodu dva. Byl tedy blíže odpovědi jedna, která vyjadřuje názor, že lidé prodejnuurčitě vybírají podle ceny nabízeného zboží. V roce 2006 tento ukazatelpřekročil hodnotu 2,6 a loni klesl pod 2,5. Letos se ale dostal zpět na hodnotuz roku 2006.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče