Krize zatím neovlivnila nákupní chování Čechů

04. prosince 2008, 00:00 - Přemysl Houžvička
04. prosince 2008, 00:00

Světová ekonomická krize se zatím neprojevila ve změně nákupního chování Čechů, kteří sice po zvýšení cen potravin v závěru loňského roku byli o něco více citlivější na ceny zboží v obchodech, avšak letos při výběru prodejny cena již tak důležitou roli opět nehrála.

Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma Research.

ZdeněkSkála ze společnosti Incoma Research sdělil, že čeští zákazníci přestali vnímatcenu jako hlavní kritérium v roce 2003, kdy se podíl lidí vybírajícíchmísto nákupu podle cen začal snižovat. Na stupnici od jedné do čtyř, kterázaznamenává průměrnou hodnotu odpovědí vyjadřujících význam ceny a jinýchfaktorů při výběru místa nákupu, se v roce 2003 tento ukazatel pohyboval kolembodu dva. Byl tedy blíže odpovědi jedna, která vyjadřuje názor, že lidé prodejnuurčitě vybírají podle ceny nabízeného zboží. V roce 2006 tento ukazatelpřekročil hodnotu 2,6 a loni klesl pod 2,5. Letos se ale dostal zpět na hodnotuz roku 2006.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Technologie
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít