Krásný, silný, prestižní. Peugeot 407

19. ledna 2004, 00:00 - Připravil KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
19. ledna 2004, 00:00

V DOBĚ, KDY SE MĚNÍ SPOTŘEBITELSKÉ CHOVÁNÍ, PEUGEOT PŘINÁŠÍ V GENERAČNÍM POSUNUTÍ SVÉ ČTYŘSTOVKOVÉ ŘADY JAK TRADIČNÍ HODNOTY, TAK I POSUN TRENDU SMĚREM K DYNAMICKÝM AUTOMOBILŮM.

  

Přicházející nová generace vyšší střední třídy se lvem ve znaku je bezpečná, robustní a dynamická NOVÝ PEUGEOT 407 BUDE NA TRHU V POLOVINĚ ROKU.

Uvedení nového Peugeotu 407 na český trh se podle nepotvrzených informací zřejmě o nějaký ten měsíc opozdí. Původně signalizovaný květen to tedy zřejmě nebude a ani cena nebyla dosud - byť jen neoficiálně - upřesněna. K dispozici dala francouzská automobilka zatím alespoň podrobný technický popis nového automobilu vyšší střední třídy a bohatou fotodokumentaci. Tak se na něj podívejme. Nová generace veleúspěšné čtyřstovkové řady Peugeotu nabývá hodně na vnější extravaganci. Příkladem toho je čelní maska s „dravou“ mřížkou chladiče a reflektory protažené daleko do boků ve stylu „očí šelmy“. N a vnější linii zaujme při bočním pohledu jak hodně ostrý sklon čelního okna, tak i splývavě ustupující záď připomínající vzdáleně luxusní limuzínu 607. Interiéru na místě řidiče vévodí jak výrazná přístrojová deska s klasicky kulatými budíky, tak i hodně autoritativní volant se třemi loukotěmi a masivním středem. Středový panel je sice vystavěn v hodně plochém stylu, zato nese logicky uspořádané všechny ovládací prvky audia, palubního počítače i klimatizace. Motorizaci nabízí francouzská továrna pro model 407 hodně bohatou - čtyři benzinové a dva dieselové. Zlatým středem bude zřejmě šestnáctiventilový zážehový dvoulitr s výkonem 100 kW, u kterého slibuje automobilka hodně pružnosti i v nízkých otáčkách. Na vrcholu sportovní nabídky stojí benzinový 3.0 V6 s výkonem 155kW. Pro ten bude k dispozici šestistupňová automatická převodovka „Tipronic Systém Porsche“. Jízdní vlastnosti slibuje podvozek vyvinutý v rámci celého koncernu PSA zřejmě dobré. V dodaných materiálech se o tomto důležitém parametru nového Peugeotu hodně píše, ale do prvních praktických jízd by nebylo seriózní hodnotit. V základní výbavě bude mít „sedma“ šest airbagů, doobjednáním lze tento počet dotáhnout až na devět. Na předních sedadlech se počítá s aktivními opěrkami hlav a u řidiče je navíc sloupek řízení se schopností „stáhnout“ se při nárazu až o 80 mm. Už dnes Peugeot pro model 407 slibuje dvanáctiletou záruku proti korozi a tříletou garanci životnosti laku.

NA CO TO AUTO JE? Bezpečné a pohodlné cestování úspěšných a sebevědomých příslušníků střední třídy zaručí Peugeot 407 vrchovatě. Automobil zajistí navíc dostatečnou dotaci prestiže jeho majiteli. Peugeot 407 bude skvělým vozem pro manažery středních podniků a jako rodinné auto úspěšných má budoucnost také jistou. ČÍM VYNIKÁ?

Nový Peugeot vyniká mimo jiné i pokročilou klimatizační jednotkou. Distribuce vzduchu je díky výdechové mřížce umístěné na horní partii palubní desky bezprůvanová a neagresivní, i když účinná. Vlastní mířené výdechy jsou i pro zadní řadu. Klimatizace navíc pracuje s vlhkoměrem a automobil je poháněný kompresorem s externím řízením.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA Peugeot 407 2.0 16V Obsah motoru 1997 ccm Počet válců 4 Max. výkon 100 kW Točivý moment 190 Nm Maximální rychlost 212 km/h Zrychlení z 0 na 100 neuvedeno Převodovka 5-manuální Spotřeba ve městě 11,4 l/100 km Spotřeba na dálnici 6,4 l/100 km Spotřeba průměrná 8,2 l/100 km Provozní hmotnost 1415 kg Délka 4676 mm Šířka 1811 mm Výška 1445 mm Zavazadlový prostor 407 dm 3 Objem nádrže neuvedeno Cena nestanovena + KLADY

* vysoká míra pasivní bezpečnosti

* prestiž modelové řady

* široká nabídka motorů

* klimatizační jednotka nové generace

**- ZÁPORY

* posunutý termín zahájení prodeje

* dosud neznámá cena pro český trh

foto: Peugeot (4x)

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče