Kraje mají zájem

06. června 2005, 00:00 - (pin)
06. června 2005, 00:00

REGIONÁLNÍ LETIŠTĚ O služby nízkonákladových evropských dopravců mají zájem také regionální centra. Platí to i pro Českou republiku. Příkladem jsou třeba letiště v Karlových Varech nebo Ostravě-Mošnově, jejichž vlastníky jsou od loňského července kraje.

REGIONÁLNÍ LETIŠTĚ

O služby nízkonákladových evropských dopravců mají zájem také regionální centra. Platí to i pro Českou republiku. Příkladem jsou třeba letiště v Karlových Varech nebo Ostravě-Mošnově, jejichž vlastníky jsou od loňského července kraje. S několika firmami už vedou jednání, mimo jiné i s irskou nízkonákladovou společností Ryanair. K podpisu smluv zatím nedošlo.

Ryanair již provozuje pravidelnou linku mezi Brnem a Londýnem. Předseda představenstva firmy Michael O’Leary již dříve řekl, že právě zaměření na menší regionální letiště je jednou ze strategií Ryanairu. Kromě nízkých cen totiž lidé například v Londýně požadují stále nové cíle, kam se mohou letecky dostat.

Ryanair má zájem také o lety na karlovarské letiště Olšová Vrata. Požaduje ale zvětšit šířku přistávací dráhy ze současných třiceti na čtyřicet pět metrů. „Rozšíření má přijít na 250 milionů korun, takže je to spíše otázkou budoucnosti. Kraj nyní jedná o spojení s Mnichovem a Hamburkem,“ řekl Profitu bez dalších podrobností ředitel letiště Václav Černý.

Loňská jednání s nízkonákladovou leteckou společností Germania Express skončila neúspěšně. Aby mělo karlovarské letiště větší šanci uspět při jednáních s leteckými společnostmi, připravuje modernizaci vzletové a přistávací dráhy.

Do Karlových Varů zatím létají pravidelně České aerolinie, linka spojuje lázeňské město s Moskvou. Od 27. května zde létá i tuniská společnost Tunisair, která přepravuje cestující mezi Karlovými Vary a Monastirem.

O spolupráci s nízkonákladovými aeroliniemi jedná také moravskoslezský kraj. „Zatím ale není nic podepsané ani dohodnuté,“ řekl ředitel mošnovského letiště Michal Červinka. Od 23. května letošního roku však z Mošnova létá německá společnost Cirrus Airlines, spojuje Ostravu a Mnichov. „Linka je dvakrát denně obsluhována 31místnými letadly Dornier,“ upřesňuje Červinka. Severomoravská metropole dosud měla přímé letecké spojení jen s Prahou.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných…
Porsche připravuje Boxster a Cayman GTS. Čtyřválcový motor ale zůstane
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec první BMW
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Technologie
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít