Kraje chtějí koridor z Plzně do Mnichova

02. července 2007, 00:00 - admin
02. července 2007, 00:00

Železniční koridor Plzeň-Mnichov, po němž už několik let volá Bavorsko i Plzeňský kraj, je opět o něco reálnější. Ministerstvo dopravy jmenovalo pracovní skupinu, která už jednala na radnici v bavorském Řeznu, kde se německá města zavázala vyvinout politický tlak na zemskou i spolkovou vládu.

Informoval o tom krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš, který je spolu se zástupci Českých drah, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), členem komise.

Obě země chtějí zkrátit a zjednodušit cestování z Prahy do Mnichova. „Nyní trvá 6,5 hodiny se čtyřmi přestupy. Cesta po novém koridoru bez přestupů by trvala tři až 3,5 hodiny,“ řekl radní.

Německá strana podle něj na jednání v Řezně uznala, že ačkoliv nejvíce chtějí koridor Němci, Česko je o něco napřed. „SŽDC už zadala firmě SUDOP zpracování studie dvojkolejné trati z Plzně do Domažlic,“ uvedl Jaroš. Češi chtějí mít do roku 2015 až 2016, kdy má být dokončen budovaný koridor Praha-Plzeň-Cheb, projekt nové tratě včetně stavebního povolení. Německá strana zatím na studii žádného úseku nepracuje.

Sedmdesátikilometrová železniční linie Plzeň-Domažlice by měla být alternativou k trase z Plzně do Chebu. Přišla by zhruba na 13 miliard korun, první úsek z Plzně do Stodu šest miliard korun. Nová trať by většinou vedla jinými úseky než současná železnice Plzeň-Domažlice, která je v celém úseku pouze jednokolejná. Místy by ji ale kopírovala. Doba cesty rychlíkem z Plzně do Domažlic by se zkrátila z 50 minut na půl hodiny.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít