Kouzlo společenské odpovědnosti

25. ledna 2011, 11:55 - Radek Špicar
25. ledna 2011, 11:55

Manažerský panel

O světě byznysu panuje řada mýtů. Jedním z nich je představa, že podniky se při své činnosti řídí pouze snahou o dosažení maximálního okamžitého zisku. Jakkoli je profit pro každý podnik zásadní, firma, která chce na trhu působit dlouhodobě, by měla část svého zisku investovat i do společensky prospěšných aktivit. Nemělo by přitom jít jen o nějaký občasný příspěvek na dobrou věc, ale přímo o způsob podnikání vytvářející zisk s ohledem na společenskou odpovědnost firmy. Vzdálenému pozorovateli by se mohlo zdát, že dobrovolné výdaje v ekonomické, sociální nebo environmentální oblasti se firmě nevrátí a z ekonomického hlediska je tedy tento postup neefektivní. Opak je ale pravdou. Podnik, který jde v ekonomické oblasti nad rámec svých zákonných povinností a dobrovolně naplňuje například doporučení kodexu corporate governance, zlepšuje v porovnání s ostatními svoji image. To pro něj ve světě, kde stále více lidí nakupuje podle pověsti značky, může být významnou výhodou. Slušná a odpovědná firma, která aktivně investuje do svého okolí a věnuje se zlepšování života ve svém regionu, za to většinou získává loajálnější zaměstnance, což je v době, kdy se firmy po odeznění krize opět začínají prát o kvalitní pracovníky, významné plus. Pomoci to může i ve vztahu k místním samosprávám, jejichž vstřícnost může být výhodou při nejrůznějších povolovacích procesech. Dobrovolné investice do životního prostředí většinou ocení i státní správa. Ta když vidí aktivní seberegulaci ze strany firem, může mít o něco menší apetit pro regulaci nucenou. Důležitým signálem je kvalitní systém společenské odpovědnosti také pro investory. Ti raději vloží své peníze do důvěryhodné, tedy dlouhodobě udržitelné firmy, než do té se špatným veřejným obrazem. Důkazem budiž dlouhodobá výkonnost burzovních indexů, které měří ekonomickou úspěšnost společensky odpovědných firem, například Dow Jones Sustainability World Index. Dobrovolné investice do ekonomické, sociální a environmentální oblasti jsou správné samy o osobě. Kouzlo společenské odpovědnosti firem ale spočívá především v tom, že je to nejen správné, ale z dlouhodobého pohledu také ekonomicky výhodné.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy. Zejména s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
„Nejnebezpečnější“ celebritou je Avril Lavigne, tvrdí experti z McAfee
Seznam chce spustit vlastní televizní stanici. Zažádal o licenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít