Article, show

Kouzla a čáry s výkresy

27. prosince 2007, 14:12 - Karel Zaoral
27. prosince 2007, 14:12

Hyundai

Automobilka Hyundai musí opět řešit spor s Ekologickým právním servisem (EPS). Právníci z EPS zjistili, že firma montuje na stavbě jiné odlučovače ropných látek, než byly v původním projektu, což může ohrozit životní prostředí. Týdeník EURO má k dispozici dokumenty, které vzbuzují podezření, že automobilka úmyslně pozměnila výkresovou dokumentaci odlučovačů ve snaze legalizovat jiný, levnější a méně účinný model, než se zavázala použít. Společnost Hyundai potvrdila, že zvolená technologie je jiná, zároveň prý ale splňuje požadované parametry a přísnější limity stanovené pro stavbu továrny. Hyundai ve svém prohlášení uvádí, že nově zvolený typ odlučovače je sice menší, ale má stejnou účinnost jako původně plánované zařízení. „V dokumentech k odlučovačům, které nám Hyundai poskytl, je ale jasně uvedené, že požadovaných hodnot nedosahují,“ tvrdí právník EPS Jiří Nezhyba. Osazení jiného typu odlučovače ropných látek schválil v říjnu Vodoprávní úřad ve Frýdku-Místku zápisem do stavebního deníku. Schválil však pouze detail jiného napojení na dešťovou kanalizaci, a tak se i jeho zpráva jmenuje (Změna na soutoku odpadů z odlučovačů na dešťové kanalizaci Nošovice - pozn. redakce). Rozhodoval nicméně dle výkresů, na nichž byly větší odlučovače již zaměněny za menší. Došlo tím k poněkud paradoxní situaci, kdy na výkresech s menšími odlučovači je sice razítko úřadu, ovšem nikdo se jimi nikdy nezabýval. Hyundai tvrdí, že obvinění z možných podvrhů výkresů považuje „za tak ubohé a nízké, že se k němu nehodlá vyjadřovat.“ Jak se ovšem menší odlučovače na výkresy dostaly, firma nevysvětluje. Hyundai poukazuje na to, že informace o odlučovačích právnímu servisu předal jeden z neúspěšných uchazečů o dodávku těchto technologií. „Jsme přesvědčeni, že rozvíření kauzy je dílem jednoho z neúspěšných uchazečů o dodávku odlučovačů,“ říká mluvčí automobilky Petr Vaněk. EPS to nepopírá. „Informace neúspěšného soutěžitele jsme si ale ověřili u nezávislých odborníků,“ dodává Nezhyba.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Barem na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Aukro chystá změny. Začátkem srpna bude služba nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít