Korejský kombík ze Žiliny

28. ledna 2008, 00:00 - Erich Handl
28. ledna 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - KIA CEE´D SW - Autem roku se před pár dny stal korejský vůz Kia Cee’d vyráběný ve slovenské Žilině. Týdeník Profit otestoval jeho dlouhou verzi SportyWagon, tedy kombík s velkým nákladovým prostorem, který hodně spoléhá na zájem podnikatelů.

Když vůz Kia Cee’d přišel do Česka, zalomcovalo to celým trhem. Korejci jej totiž začali prodávat jako laciný vůz, který má ohrozit pozice Škody Octavia a dalších taháků střední třídy, jako jsou VW Golf, Ford Focus nebo Opel Astra. Nejlevnější krátká verze se před rokem začala prodávat za 340 tisíc korun a její hlavní zbraní se stala dlouhá sedmiletá záruka. Loni na podzim pak přišlo kombi, které je až po sloupek C identické s hatchbackem. Jeho nejlevnější verze vyjde na 369 980 korun.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Kia Cee’d 2.0 CRDi typ vozu - pětimístné kombi motor - přeplňovaný diesel objem - válců 2 litry max. výkon - 103 kilowatty max. rychlost - 205 km/hod zrychlení 0-100 - 10,5 sekundy spotřeba - 5,6 litru/100 km kufr - 334/1664 litrů cena (základ)** - 519 980 Kč

Hlavní předností kombíku je jeho velikost. V kabině je dost místa pro pět cestujících a velikostí kufru se díky převisu karoserie za zadními koly dostává nad Škodu Octavii Combi, Ford Focus i Opel Astru. V základním provedení má 534 litrů, tento prostor lze zvětšit sklopením sedáků na úctyhodných 1664 litrů. V našem testu jsme dokázali sedáky sklopit do jedné roviny s dnem zavazadelníku, takže vznikla zcela rovná plocha, na které lze i spát. Problémem v podnikatelské verzi je ale pevná přepážka, která omezuje využití prostoru.

Jaké byly naše dojmy z jízdy? Robustní auto dobře sedí na asfaltu, v našem voze tomu hodně pomáhal systém elektronický stabilizační systém ESP, za který se ovšem připlácí 15 tisíc korun. Řidič má dobrý výhled ven, stejně tak palubní deska je přehledná. Jedinou potíž v orientaci nám při jízdě činilo hledání tlačítka palubního počítače, které není umístěno na páčce stěračů, ale netradičně ve střední částí palubní desky.

Pod kapotou jsme měli druhý nejsilnější motor v nabídce – dvoulitrový turbodiesel o výkonu 103 kilowattů. Je to tahoun, který jde skvěle odspodu a ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou dokáže vozu dát rychlost až 205 kilometrů v hodině. Milovníkům rychlých startů jej lze doporučit, ovšem se dvěma výhradami. Prodává se za opulentních 520 tisíc korun, tedy o 150 tisíc korun víc než základní benzinová varianta. Druhým minusem je spotřeba. Výrobce ji udává na hodnotě 5,6 litrů nafty na sto kilometrů jízdy, v testu ukazoval palubní počítač při kombinované jízdě stálou spotřebu ve výši 6,7 litru. Možná se na ní odrazila skutečnost, že vůz měl najeto necelých tři tisíce kilometrů.

Kia Cee’d SportyWagon je nadějnou alternativou ke Škodě Octavia Combi, zdobí ji dlouhá záruka, velký nákladový prostor, solidní výbava a dobré jízdní vlastnosti. Můžeme doporučit i testovaný turbodiesel s výše uvedenými výhradami.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče